Firefox » Flash Player og DR problemer - LØST

jensen

Geografisk sted: Århus

Flash Player og DR problemer - LØST

Indlægaf jensen » tors 14. apr 2011 12:56

Min Fash Player i Danmarks Radio virker ikke.
Har fulgt Mozillas vejledning om afinstallering, reinstallering og genstart af pc efter vejledningen http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Flash_Player.

Under tilføjelser-plugins har jeg Shockwave Flash 10.2.153.1. Den er aktiveret (men har ikke nogen egentlig Adobe Flash Player i plugins?).

http://www.dr.dk/nu/live#/DR1 fås jeg sort skærm med tekst: Der opstod en fejl i plugin Adobe Flash.

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:2.0) Gecko/20100101 Firefox/4.0
Senest rettet af jensen man 2. maj 2011 14:35, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen Kurt

Double-G

Re: Flash Player og DR problemer

Indlægaf Double-G » tors 14. apr 2011 19:11

Der kan evt. være en konflikt med en tilføjelse. Prøv om det virker i fejlsikker tilstand :

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... t_tilstand

jensen

Indlægaf jensen » tors 14. apr 2011 20:37

Efter åbning i fejlsikret tilstand med alle tilføjelser fravalgt: samme problem. Stadig ingen Flash på DR, men fejlmelding som ovenfor
Venlig hilsen Kurt

Double-G

Indlægaf Double-G » fre 15. apr 2011 08:51

Virker det i andre browsere ?

Har du nogen sikkerhedsprogrammer firewall/antivirus, der kan blokere ?

jensen

Indlægaf jensen » fre 15. apr 2011 11:05

Samme problem med antivirus og firewall slået fra
Venlig hilsen Kurt

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 15. apr 2011 17:24

Hej Jensen

Adobe skulle udgive en ny version af deres Flash Player Plugin i dag. Så hav de gamle versioner afinstalleret. Når du har installeret de nye versioner, så tag lige et kig i installationsloggen for at se, om der skulle stå noget forståeligt der.
C:\Windows\System32\Macromed\Flash\FlashInstall.log
Har du problemer med IE?
Er det kun hos DR live du har problemer? Prøv Utube.
Hilsen Jørgen

jensen

Indlægaf jensen » fre 15. apr 2011 17:36

Har nu prøvet mig frem:
Ingen problemer med Youtube, heller ikke TV2 update, kan også se andre programmer på DR, blot ikke TV Nu.
Med IE er der også problemer, giver fejlmeldingen "Internet Explorer har afbrudt gendannelsen af dette websted. Der er tilsyneladende et vedvarende problem med webstedet."
Såh, skal vi gætte på at det er Dr der har problemet, og ikke Firefox?

Jørgen: Kan du åbne DR NU programmet uden problemer?
Venlig hilsen Kurt

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 15. apr 2011 18:06

Jeg kan godt se DR NU. Både i Firefox og i IE.
Kan det være en sikkerhedsindstilling der blokerer for live udsendelser?
Prøv at slette noget af Flash datamappen. Måske kan det hjælpe.
%appdata%\Macromedia\Flash Player Slet mappen #SharedObjects.
Hilsen Jørgen

jensen

Indlægaf jensen » fre 15. apr 2011 18:24

Jørgen Rasmussen skrev: %appdata%\Macromedia\Flash Player Slet mappen #SharedObjects.

Slettet Flash mappen.FF Historik slettet - samme problem :x
TV2 New er jo live, men sendes måske på anden måde? Hvis du (Jørgen) kan se TV Nu Live, kunne der være et eller anden i mit system der driller. Jeg forsøger om jeg kan spore problemet på anden måde
Venlig hilsen Kurt

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 15. apr 2011 18:30

Version: 10.2.159.1 er netop udkommet.
Prøv at gennemgå dine internetindstillinger. Windows Kontrolpanel -> Internetindstillinger.
Hilsen Jørgen

supertankeren

Indlægaf supertankeren » fre 29. apr 2011 18:21

Samme problem hér. Men kun streaming. Kan godt se klip.

Vilhelm

Indlægaf Vilhelm » fre 29. apr 2011 21:01

Til jensen og supertankeren

Har I ladet Adobe checke, hvilken version af Flash Player I har installeret i Firefox og Internet Explorer? Det gøres lynhurtigt på dette sted: http://www.adobe.com/software/flash/about/

Jeg har en pc med Windows 7 64-bit, Service Pack 1 og har ingen problemer med Flash fra DR eller andre steder, hverken i Firefox eller IE. Bemærk at Firefox er en 32 bit browser, og at der er både en IE 64-bit og en IE 32-bit browser.

Ved at checke mine browsere på det nævnte sted får jeg følgende svar:

Firefox 4.0 You have 10.2.159.1 installed.
Internet Explorer 9 64 bit: You have 10.3.162.28 installed.
Internet Explorer 9 32 bit: You have 10.2.159.1 installed.

jensen

Indlægaf jensen » fre 29. apr 2011 23:11

Jeg har opgivet at finde fejlen
Både i IE og Firefox får jeg korrekt melding via Adobes side:You have version 10,2,159,1 installed.
Win XP SP 3, Firefox 4.0.1
Kan som 'supertankeren' godt se streaming men ikke live på http://www.dr.dk/nu/live#/DR1
Venlig hilsen Kurt

Vilhelm

Indlægaf Vilhelm » lør 30. apr 2011 11:59

jensen skrev: Jeg har opgivet at finde fejlen

Ok, men måske er det værd at overveje disse spørgsmål?
Da Adobe Flash fungerer ved afspilning af YouTube, men ikke ved DR NU, og problemet gælder både IE og FF, kan det måske skyldes at dit grafikkort ikke magter afspilningen? Måske kan dets indstillinger ændres (måske har det noget at gøre med hardware-accelleration)? Er driver opdateret? Er det muligt ved forsøg på at afspille DR NU at højreklikke på den sorte skærm og ændre "settings" i Adobe Flash? Er det muligt i DR NU-skærmen at ændre kvaliteten mellem Høj, Mellem og Lav?
Blot mine naive spørgsmål.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 30. apr 2011 16:18

Har i andre medieafspiller-plugins installeret i Firefox?
Jeg spekulerer på, om der er en konflikt mellem Flash Player Plugin og en anden medieafspiller. F.eks. VLC media player, der vist også kan afspille mediestrømme.
Hilsen Jørgen

jensen

Indlægaf jensen » lør 30. apr 2011 17:13

Jørgen Rasmussen skrev: Har i andre medieafspiller-plugins installeret i Firefox?
Jeg spekulerer på, om der er en konflikt mellem Flash Player Plugin og en anden medieafspiller. F.eks. VLC media player, der vist også kan afspille mediestrømme.

DR skriver på hjemmesiden om DR-Nu:

* Problemet kan desuden skyldes mange forskellige faktorer i kæden fra DRs servere, over internetforbindelsen til dig til din computer og opsætningen af denne. Ofte løses problemet ved at trykke "Prøv igen".
* Hvis problemet er permanent kan det skyldes antivirus- eller firewallsoftware, der blokerer for forbindelsen til vores servere. Du kan forsøge at justere på indstillingerne for denne type software.
* Der findes endnu ikke en 64-bit udgave af Flash. Indtil den er klar, bliver du nødt til at benytte 32-bit versionen af Internet Explorer eller alternativ browser der kører 32-bit. Læs mere om forskelle på bit-versioner hos Microsoft (eksternt link).
* DR arbejder på at gøre det muligt også at kalde filerne direkte, så man kan se programmerne i andre medieafspillere end DRs, f.eks. en VLC.

Jeg har bl.a.: deaktiveret antivirus og firewall, deaktiveret VLC og Microsoft Media - lige lidt hjælper det.

Man kan klikke i fejlbilledet og dermed sende en fejlrapport (er gjort) men hvor sendes denne hen? Til Adobe eller Mozilla?
Venlig hilsen Kurt

jensen

Re: Flash Player og DR problemer - LØST

Indlægaf jensen » man 2. maj 2011 14:31

Jeg har fået løst problemet med hjælp fra DR. De skrev:

"Du kan højreklikke på et flash objekt (f.eks en video i flash) og vælge ”settings”. Herinde hakker du ”Hardware acceleration” fra og genstarter browseren."

Man skal vælge en anden udsendelse end DR-Nu, hvor denne manøvre ikke kan foretages i det manglende fejlbillede, da højreklik ikke virker her. Prøv fx med en af deres "lagerudsendelser"
Venlig hilsen Kurt

Vilhelm

Indlægaf Vilhelm » man 2. maj 2011 21:02

Det var godt. Jeg var i mit indlæg i lørdags inde på hardware-accelleration og spurgte om det var muligt at højreklikke på den sorte skærm ved afspilning af DR NU og ændre "settings" i Adobe Flash. Jeg forstår nu at det ikke var muligt. Hvis andre står i samme situation, vil jeg anbefale at man højreklikker i en YouTube-video, og dér slår hardware-accellation fra.

Men det er ikke givet at det er løsningen i lignende tilfælde. Jeg har netop i dag hos en ven prøvet at løse et tilsvarende problem med DR NU-afspilning i Internet Explorer 9. Efter at de seneste Adobe Flash-versioner til IE 64-bit og IE 32-bit var installeret, fungerede DR Nu umiddelbart i IE 32-bit, hvorimod man i IE 64-bit kun kunne høre lyden fra en live tv-udsendelse fra DR, mens skærmen var sort. I dette tilfælde kunne jeg højreklikke i afspilningsruden og slå hardware-accelleration fra, men desværre havde dette ingen virkning.

jensen

Indlægaf jensen » man 2. maj 2011 23:28

Måske er forklaringen omkring 64-bit dette, som DR skriver på deres hjælpside:

* Der findes endnu ikke en 64-bit udgave af Flash. Indtil den er klar, bliver du nødt til at benytte 32-bit versionen af Internet Explorer eller alternativ browser der kører 32-bit. Læs mere om forskelle på bit-versioner hos Microsoft (eksternt link).
Venlig hilsen Kurt

Vilhelm

Indlægaf Vilhelm » tirs 3. maj 2011 10:41

jensen skrev: Måske er forklaringen omkring 64-bit dette, som DR skriver på deres hjælpside:

Adobe Labs lancerede sidste år Adobe Flash Player "Square", som yder 64-bit understøttelse på Linux, Mac Os og Windows. Der er tale om preview release fra Adobe Labs.

På min 64-bit version af Internet Explorer 9 har jeg som tidligere nævnt versionen 10.3.162.28. Den fungerer upåklageligt, også på DR NU, og også med hardware-accelleration.

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10_square.html

Adonai

Indlægaf Adonai » søn 14. okt 2012 23:19

[quote="jensen"]Jeg har fået løst problemet med hjælp fra DR. De skrev:

"Du kan højreklikke på et flash objekt (f.eks en video i flash) og vælge ”settings”. Herinde hakker du ”Hardware acceleration” fra og genstarter browseren."
Yesss!
det virkede.

Gammelgrim

Indlægaf Gammelgrim » tors 8. feb 2018 23:33

jeg skriver fordi jeg er overrasket over at firefox pludselig kan streame dr-tv. Det har været besværligt, andre browsere som pale moon (må være bygget i en børnehave), waterfox, endda crome og safari m.fl. har været installeret og flået ud igen og igen; det er møg-irreterende at man skal være æggehoved-data-nørd for at bruge en pc til helt almindelige ting.!
-jeg glæder mig til at se det forbandede forbryderiske spionprogram man kalder for adobe-flash-player forsvinde for evigt..
-kunne man også slippe for google, youtube, facebook, twitter o.s.v., men det er jo nok en sød drøm midt i et digitale mareridt..
jeg ved ikke om man skal takke mozilla for sit politiske islæt ang flash-player o.a. eller føle sig svigtet, jeg har følt mig svigtet og er gnaven over den manglende bistand til brugere der ikke er "data-nørder"
:geek: m.v.h. Gnavpot Gammelgrim.

Gnavpot Gammelgrim

Indlægaf Gnavpot Gammelgrim » ons 14. feb 2018 09:20

-endnu en dag med problemer på pc´en - DR ser ud til at kløjs i html5 -fejlside efter fejlside ..tjae -man gider jo efterhånden ikke sætte sig ind i alt det latterlige rald bare for at glo på DR´s genudsendelser alligevel, men måske vågner mozilla af sine drømme om verdensherredømme en skønne dag og får klasket nogle sikre og brugbare plugin´s på deres browsere så det hele bare kan køre uden alt det muligt rod og ballade der jo ikke giver meget andet end ærgelser og uønsket viden om data-lappeskædderier..
hav en god dag
m.v.h. Gnavpot Gammelgrim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 14. feb 2018 10:34

Nu ikke så gnaven, gnavpot ...

Hvis du fortæller nærmere om, hvilken side du oplever problemer på, og hvordan problemerne viser sig, så kan vi måske hjælpe med at finde ud af, hvad der går galt. Gengiv eventuelle fejlmeddelelser ordret, det kan hjælpe en hel del til at finde årsagen.
Mvh. Kim