Google i firefox

Elin

Google i firefox

Indlægaf Elin » søn 18. sep 2011 10:10

Hej,

Jeg har en ven der bruger google søgemaskine. Efter han har opdateret til Firefox 6 er søgemaskinen helt væk nu, og vi er ikke i stand til at hente en ny ned, da beskedden er, at den ikke er kompatibel med den version af Firefox?

Mon nogen herinde kan hjælpe med det?

Elin.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20100101 Firefox/6.0.2

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: Google i firefox

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 18. sep 2011 10:38

Hvad mener du med "Google søgemaskine"? Du kan altid bare gå ind på google.dk i adresselinjen og søge.

Der er også en søgeboks indbygget øverst til højre i Firefox. Der er flere forskellige valgmuligheder for søgemaskine. Du kan vælge en anden ved at klikke på logoet i højre side af boksen. Hvis Google ikke er på den liste, så klik på det sidste menupunkt "Håndter søgetjenester" og vælg "gendan oprindelige indstillinger".

Du kan også få en Google-søgeboks på din startside. Åbn menuen Firefox -> Indstillinger -> Overordnet. I Feltet"Når Firefox starter" skal du vælge "Vis min startside", og du skal derefter klikke på knappen "Gendan standard".

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 18. sep 2011 10:41

Og hvis det er Googles værktøjslinje, så tjek denne tråd:
viewtopic.php?f=1&t=8977
Mvh. Kim

Elin

Indlægaf Elin » søn 18. sep 2011 11:05

Jeg mener, jeg har et søgefelt i Firefox som er Goggle søgemaskinen. Når jeg søger via den, får jeg beskeden at siden ikke findes.

Søgeboksen øverst til højre indeholder flere andre søgemaskiner, men jeg vil gerne kunne bruge Google og ikke de andre. Jeg har prøvet at fjerne de andre via håndter søgetjennester, og lagt Goggle øverst,men den virker bare ikke alligevel.

Jeg har også prøvet, om jeg kunne få Goggle som min startside ved at gøre som du beskriver, men den finder en anden søgemaskine, der hedder Babylon.

Alt dette forekommer efter jeg har hentet opdateringer til Firefox.

Mange hilsner Elin.

Jesper Kristensen skrev: Hvad mener du med "Google søgemaskine"? Du kan altid bare gå ind på google.dk i adresselinjen og søge.

Der er også en søgeboks indbygget øverst til højre i Firefox. Der er flere forskellige valgmuligheder for søgemaskine. Du kan vælge en anden ved at klikke på logoet i højre side af boksen. Hvis Google ikke er på den liste, så klik på det sidste menupunkt "Håndter søgetjenester" og vælg "gendan oprindelige indstillinger".

Du kan også få en Google-søgeboks på din startside. Åbn menuen Firefox -> Indstillinger -> Overordnet. I Feltet"Når Firefox starter" skal du vælge "Vis min startside", og du skal derefter klikke på knappen "Gendan standard".

Elin

Indlægaf Elin » søn 18. sep 2011 11:18

Har lige taget et skærmprint så I kan se, hvordan min browserside ser ud.

Elin.
google.jpg

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 18. sep 2011 12:06

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 18. sep 2011 13:16

Hej Elin

Har du installeret Babylon translation tool? Hvis du har, er det nok det der har ændret dine søgetjenester.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » søn 18. sep 2011 13:21

Vi prøver lige jeres forslag og vender tilbage snarest. Vi har gang i stopzilla lige nu.

Mht Babylon: Hvordan får jeg lige fjernet det?

Elin.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 18. sep 2011 13:33

Gæst skrev: Vi prøver lige jeres forslag og vender tilbage snarest. Vi har gang i stopzilla lige nu.

Elin.

Undersøg først om du har installeret et program der hedder noget med Babylon. Fjern det via Windows Kontrolpanel. I Firefox. Ctrl+Shift+A. Se under Tilføjelser og fjern evt. udvidelser der hedder noget med Babylon.
I Firefox adressefelt skriver du about:config og trykker på enter. Tryk på 'Jeg lover at være forsigtig'. Hvor der står Filter: skriver du babylon. Nedenunder højreklikker du på de tilbageværende linjer og vælger 'Nulstil'.
Hilsen Jørgen

Elin

Indlægaf Elin » søn 18. sep 2011 19:23

Har nu efter god vejledning fået fjernet Babylon, og Firefox står igen som før.
Derefter downloadede jeg STOPzilla programmet, kørte igennem i fuld scannings-
mode og fandt 20 forskellige slags "skidt", som blev "smidt ud". Det gav ikke
umiddelbart nogen ændring af adgangen til GoogleToolbar, som serveren stadig
nægter at kende noget til. I har givet flere tip, som jeg vil afprøve ved en
senere lejlighed, da tiden nu kræver andre gøremål. Jeg skal nok vende tilbage
med mine resultater, indtil da: Tak for jeres indsats og gode råd.
Med venlig hilsen
Elin

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 12. okt 2011 09:21

Jørgen Rasmussen skrev:
Gæst skrev: Vi prøver lige jeres forslag og vender tilbage snarest. Vi har gang i stopzilla lige nu.

Elin.

Undersøg først om du har installeret et program der hedder noget med Babylon. Fjern det via Windows Kontrolpanel. I Firefox. Ctrl+Shift+A. Se under Tilføjelser og fjern evt. udvidelser der hedder noget med Babylon.
I Firefox adressefelt skriver du about:config og trykker på enter. Tryk på 'Jeg lover at være forsigtig'. Hvor der står Filter: skriver du babylon. Nedenunder højreklikker du på de tilbageværende linjer og vælger 'Nulstil'.

Hej... Jeg kan ikke finde babylon nogen steder, udover når jeg åbner et nyt faneblad, så kommer den frem. Jeg har søgt efter den på den måde der er beskrevet, men kan ikke finde den i kontrolpanel.
Men søger jeg i firefox, så er der en del, som jeg har nulstillet, men den kommer stadig frem når jeg åbner et faneblad...

Hvad gør jeg forkert

Alice Rix