Thunderbird & Lightning » Kopiere mange adresser

Viggo Madsen

Kopiere mange adresser

Indlægaf Viggo Madsen » fre 10. okt 2014 16:24

Hej!

Jeg hjælper en ven med at lære at bruge Thunderbird.
Hun har brug for nogle mailinglister. Problemet er, at hun har oprettet disse
direkte i mailliste-dialogboxen og ikke trukket adresserne fra personlig adressebog, som hun burde have gjort.
Hun har flere maillister med mere end 100 adresser i hver.
Jeg har brug for at vide, hvordan man på en simpel måde og gerne på een gang får disse mange mail adresser hentet over i personlig adressebog, hvor de hører hjemme, og hvorfra hun så kan trække dem ind i en ny mailliste uden at de slettes i personlig adressebog.
Man kan selvfølgelig taste alle adresserne igen , men det vil man jo gerne undgå...

Viggo.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:32.0) Gecko/20100101 Firefox/32.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kopiere mange adresser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 10. okt 2014 17:39

Hej Viggo

Hvis jeg opretter en kontakt direkte i en mailingliste, dukker den også op i den overordnede adressebog. Sker det ikke?
Man kan flytte kontakter mellem adressebøger og mailinglister med "træk og slip"-metoden. Hvis man holder Ctrl-tasten nede imens de trækkes og slippes, kopieres kontakterne. Man kan vælge alle kontakter i en adressebog eller mailingliste ved at markere én kontakt og trykke på Ctrl+A (Vælg alle)
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » man 30. jan 2017 17:11

Hvordan kopierer jeg mine mailadresser fra min Thunderbird til en ny PC med Thunderbird?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 30. jan 2017 17:28

Hvis du vil kopiere Thunderbird med mail, adressebøger, indstillinger mv. fra én computer til en anden, så læs denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/profi ... y-computer

Hvis du vil kopiere adressebøger fra Thunderbird på én computer til en anden, så fortæl os, hvor mange adressebøger du har.
Hilsen Jørgen