Thunderbird & Lightning » SEND Knappen er Forsvundet

hanmark
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: man 5. mar 2007 12:05

SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf hanmark » lør 5. sep 2015 09:08

Formentlig fordi der er et eller andet galt med mine kontoindstillinger.

Når jeg går ind på Serverindstillinger (både indgående og udgående), får jeg følgende meddelelse op:

"Den lokale mappesti "C:\Users\...\Roaming\Thunderbird\Profiles\...\Local Folders" er ikke egnet til opbevaring af meddelelser. Vælg en anden mappe"

Er der nogen af jer, der kender problemet - og forhåbentlig også løsningen?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:40.0) Gecko/20100101 Firefox/40.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11890
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 5. sep 2015 11:33

Du har tidligere haft det samme problem. Måske løsningen fra dengang stadig kan bruges?

viewtopic.php?f=2&t=10557
Mvh. Kim

hanmark
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: man 5. mar 2007 12:05

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf hanmark » lør 5. sep 2015 12:33

Sidste år havde jeg et problem med Gmail.
Nu og her er problemet, at jeg ikke kan besvare indkommende mails, fordi der ikke er nogen send knap. Hvor(dan) kan jeg finde den?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5242
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 5. sep 2015 12:37

Prøv følgende:

Højreklik på værktøjslinjen og vælg Tilpas. Træk Send-knappen op på værktøjslinjen, hvor du ønsker den. Klik på knappen Færdig.
Hilsen Jørgen

hanmark
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: man 5. mar 2007 12:05

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf hanmark » lør 5. sep 2015 13:11

Det var meget nemt(bare man ved, hvilken knap man skal trykke på!).
Nu har jeg en Svar knap (identisk med Send knap?) på værktøjslinien. Og når jeg trykker på svar til afsenderen, åbnes et ny nyt vindue, hvor jeg godt nok kan skrive mit svar; men jeg kan ikke sende det (kun gemme det som en kladde, der heller ikke kan bruges til noget).

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5242
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 5. sep 2015 13:57

Du kan også prøve at nulstille Thunderbirds værktøjslinjer:
Start Thunderbird i fejlsikret tilstand (Hold Skift-tasten nede mens du starter Thunderbird). Det åbner en lille dialogboks. Sæt flueben ud for Nulstil værktøjslinjer. Klik på knappen 'Udfør ændringer og genstart'.
Hilsen Jørgen

hanmark
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: man 5. mar 2007 12:05

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf hanmark » lør 5. sep 2015 14:58

Har prøvet et par pange, men det medfører tilsyneladende ingen ændringer.
Nu kan jeg trykke på Svar knappen og skulle derefter være i stand til at skrive svar i den modtagne mail.
I stedet vises mailen i et ny vindue, hvor jeg kan skrive svar men ikke sende.
Og hvor skulle man i givet fald finde send knappen - forskellig fra svar knappen?

hanmark
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: man 5. mar 2007 12:05

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf hanmark » søn 13. sep 2015 10:58

Jeg har prøvet at følge alle de gode anvisninger og nulstille værktøjslinjen. Men jeg har stadig det samme problem.

Nu har jeg ganske vist en Svar knap, som åbner et ny nyt vindue, hvor jeg kan skrive mit svar. Men så kommer jeg ikke videre, fordi der mangler en Send knap.
Kan heller ikke sende svaret fra Kladder.

Er det måske nødvendigt at geninstallere hele Thunderbird programmet?
Eller what to do?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5242
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 13. sep 2015 18:33

Prøv følgende: Åbn menuen Hjælp -> Teknisk information. Det åbner et nyt faneblad. Klik på knappen 'Åbn mappe' i det netop åbnede faneblad. Afslut Thunderbird. Slet filen xulstore.json. Start Thunderbird.
Nu skulle vinduesplaceringer og værktøjslinjer være nulstillet.
Hilsen Jørgen

Jean
 

Re: SEND Knappen er Forsvundet

Indlægaf Jean » man 21. jan 2019 22:11

Jørgen Rasmussen skrev: Du kan også prøve at nulstille Thunderbirds værktøjslinjer:
Start Thunderbird i fejlsikret tilstand (Hold Skift-tasten nede mens du starter Thunderbird). Det åbner en lille dialogboks. Sæt flueben ud for Nulstil værktøjslinjer. Klik på knappen 'Udfør ændringer og genstart'.



TAK for dette svar det løste min problem. Mange tak Jørgen