Thunderbird & Lightning » kan ikke sene mails når hjemme men kan alle andre steder

Moo

kan ikke sene mails når hjemme men kan alle andre steder

Indlægaf Moo » tirs 8. sep 2015 11:39

Hej!

Jeg kan sende mails alle steder fra undtagen når jeg er hjemme! vel og mærke fra samme pc. Problemet startet for ca 2 måneder siden.

Jeg får følgende besked:

An error occurred while sending mail: The mail server sent an incorrect greeting: 4.7.1 (78.129.220.46) http://pmaster.tdc.dk/authbl.pl?ip=78.129.220.46.

Da jeg kontaktet TDC gennemgik vi server settings osv og alt var ok. De har oplyste at der er en fejl i mail programmet.

Hvad gøre jeg?

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Win64; x64; Trident/5.0)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: kan ikke sene mails når hjemme men kan alle andre steder

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 8. sep 2015 12:22

Er det den samme fejlmeddelelse, du har fået hele tiden?
Har du lige forsøgt og så fået den fejlmeddelelse?

I henhold til fejlmeddelelsen, skyldes problemet, at IP-adressen er registreret for at udsende spam. Den er derfor blevet blokeret til afsendelse af mails til de modtagere, som benytter Spamhaus til at frasortere spammails.

IP-adressen er ikke blokeret i skrivende stund.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 8. sep 2015 12:51

Prøv lige at tjekke, hvilket portnummer du benytter:
Klik på Menuknappen.
Hold musemarkøren over Indstillinger og klik så på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Serverindstillinger i oversigten til venstre.
Aflæs portnummeret til højre.
Mvh. Kim

Kurt Andersen

Indlægaf Kurt Andersen » ons 16. sep 2015 15:01

Jeg har samme problem med at jeg ikke kan sende mail, er der kommet en løsning på det ?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 16. sep 2015 15:23

Det er svært at komme med løsninger, når vi ikke får svar på spørgsmål.

Er du sikker på, at du har samme problem - får du samme fejlmeddelelse? I så fald giv os det link, der er i din fejlmeddelelse, og prøv også at svare på ovennævnte spørgsmål.
Mvh. Kim

Kurt Andersen

Indlægaf Kurt Andersen » ons 16. sep 2015 16:17

Der opstod en fejl ved afsendelse af meddelelsen: Serveren sendte en forkert besked: 4.7.1 (194.255.89.133) http://pmaster.tdc.dk/authbl.pl?ip=194.255.89.133.

Det er også TDC mail.

Er det i Thunderbird du skal have port nr ?

Mvh Kurt

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 16. sep 2015 17:14

I dit tilfælde er det nok ikke nødvendigt med portnummeret, du har sandsynligvis snavs på computeren. Eller også har du overtaget IP-adressen fra en, der har snavs på computeren. Se nederst.

I Moos tilfælde var IP-adressen ikke registreret hos Spamhaus, og der kan det have været et forkert portnummer, der har drillet.

I dit tilfælde, er IP-adressen rent faktisk registreret hos Spamhaus. Du skal følge vejledningen på TDC's side:
http://pmaster.tdc.dk/authbl.pl?ip=194.255.89.133
Det betyder, at du skal skanne computeren for snavs. Når du har fundet og fjernet snavset, kan du selv afmelde blokeringen hos RBL via denne side:
http://abuseat.org/lookup.cgi?ip=194.255.89.133

Bemærk, at hvis du fjerner blokeringen, uden du har fået fjernet snavs fra computeren, vil du blot blive blokeret igen, og så kan det være noget mere besværligt at få fjernet blokeringen.

RBL har registreret misbrug fra din IP-adresse d. 4. september. Det er så et spørgsmål, om det var dig, der havde IP-adressen dengang, eller om du har overtaget den fra en anden. IP-adressen blev misbrugt til at udsende spam.
Mvh. Kim

Kurt Andersen

Indlægaf Kurt Andersen » ons 16. sep 2015 18:56

Så virker det igen. Tak for hjælpen.