Thunderbird & Lightning » hotmail

cdsdk

hotmail

Indlægaf cdsdk » tirs 30. aug 2016 15:11

Hej support.

jeg skriver da jeg kæmper en kamp med få min hotmail til virker i jeres thunderbird torsdag 25/8 virker hotmail fint ... ind til lørdag 27/8 kom den op med min code til hotmail er ikke den rigtigt og jeg har ikke lavet om på noget mailsystem siden og jeg goggle alt snart med hvad jeg kan gøre fra jeres siden microsoft side og ja der ikke noget der virker,så nu er jeg her håber i kan hjælpe mig da jeg har dele vigtigt sager til ligge på min hotmail ;)

mvh cdsdk

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:48.0) Gecko/20100101 Firefox/48.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: hotmail

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 30. aug 2016 15:22

Hvis du får en fejlmeddelelse, så giv os den ordret.
Hilsen Jørgen

cdsdk

Indlægaf cdsdk » tirs 30. aug 2016 20:48

her er billede hvad den siger!
Vedhæftede filer
hotmail.png
hotmail.png (168.57 KiB) Vist 4699 gange
hotmail.png
hotmail.png (168.57 KiB) Vist 4699 gange

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 30. aug 2016 21:21

De to billeder viser oprettelsen af en ny konto, men du skriver, at kontoen tidligere virkede fint. Når det er tilfældet, skal du ikke prøve at opsætte kontoen igen.

Det, som Jørgen bad dig om, er den fejlmeddelelse, der vises, når du forsøger at hente/sende mails fra den eksisterende konto.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 31. aug 2016 13:25

hrj kim jeg kan ikke opsætte konto igen da den siger min code ikke passer.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 31. aug 2016 15:54

Jamen, du skal heller ikke opsætte kontoen igen, medmindre du har slettet den gamle konto. Hvis du forsøger at opsætte den samme konto flere gange samtidig, så risikerer du netop problemer.

Åbn dine kontoindstillinger:
Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Hold musemarkøren over Indstillinger uden at klikke.
En undermenu åbnes, klik på Kontoindstillinger på undermenuen.

Du kan nu i kontooversigten til venstre se, om din gamle kontoopsætning stadig er der. Hvis du i venstre siden kun har Lokale mapper, så er din gamle kontoopsætning der ikke. Hvis du har noget andet sammen med Lokale mapper, så er den der sandsynligvis.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 31. aug 2016 16:54

Hej kim ... jeg har slettet den gamle hotmail konto på thundbird, men det du skriver kan jeg godt husk og det er ikke de samme lokal mapper. Er virklig på barbund med det her men takker for dit hurtigt svar på hjælpe mig, ved bare snakke ikke hvad jeg kan gøre i det her ;)

mvh
Carsten

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 31. aug 2016 17:10

Hej Carsten

Ifølge skærmbilledet er du ved at opsætte kontoen som en IMAP-konto. Kontrollér at du har indstillet kontoen til IKKE at bruge POP-indstillinger:
Åbn https://login.live.com/ i din browser. Log ind på siden. Klik på ikonet med tandhjulet og vælg Indstillinger. I venstre kolonne vælger du Mail -> Konti -> POP og IMAP. Sæt mærke ud for Nej ved POP-indstillinger og klik på ikonet Gem. Log ud af kontoen.
Prøv så at sætte kontoen op i Thunderbird.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 31. aug 2016 17:18

Hej kim fik enlige gang i vis indstillinger med hotmail . men så langt så godt nu kommer den forhindring for mig som føre med hotmail har vedlagt et billede, håber det kan hjælpe jer eller er jeg helt lost i det

mvh Carsten
Vedhæftede filer
IMG_0417.JPG

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 31. aug 2016 17:20

Gæst skrev: Hej kim fik enlige gang i vis indstillinger med hotmail . men så langt så godt nu kommer den forhindring for mig som føre med hotmail har vedlagt et billede, håber det kan hjælpe jer eller er jeg helt lost i det

mvh Carsten
Vedhæftede filer
IMG_0417.JPG

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 31. aug 2016 18:32

Jeg går ud fra, at du fik oprettet kontoen?
Prøv at slette adgangskoden til kontoen i Thunderbird. Du vil så blive bedt om, at indtaste adgangskoden første gang du vil hente og sende mail. Du kan bede Thunderbird om at huske adgangskoden.

Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Hold musemarkøren over Indstillinger uden at klikke.
En undermenu åbnes, klik på Indstillinger på undermenuen.
Klik på 'Sikkerhed' og så på 'Adgangskoder'. Klik på 'Gemte adgangskoder'. Klik på 'Vis adgangskoder'. Marker adgangskoderne til din Hotmail-konto og klik på 'Fjern'. Klik på 'Luk' og så på 'OK'. Genstart Thunderbird.
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 31. aug 2016 19:22

Hej jørgen har gjort hvad du har bed mig om at gøre gik fint, men den kommer op med sammen fejl på billede der vis på hovedet ... hvad gøre så nu ? skriver det her "Log-in til server imap-mail.outlook.com mislykkedes."

mvh
Carsten

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 31. aug 2016 22:22

Hvis dine kontoindstillinger i Thunderbird ellers er rigtige, kan problemet måske skyldes et sikkerhedsprogram.
Har du installeret et antivirusprogram, der skanner mails?
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 31. aug 2016 22:54

Hej jørgen det har jeg ikke unde over windows defender og den har jeg aldrig haft nogen problem med ...

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 31. aug 2016 23:06

Du bruger samme adgangskode i Thunderbird, som du loggede ind på kontoen med i din browser?
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 1. sep 2016 18:31

Hej jørgen ... jeg ved ikke lige hvad du mener med loggede in ... jeg har igen login på min thunderbird ... er lidt på barbund her .. ;)

mvh
Carsten

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 1. sep 2016 18:52

Jørgen bad dig om at logge ind på webmail i et tidligere indlæg (dette). Den kode, du brugte til at logge ind på webmail, er den samme kode, som du skal bruge i Thunderbird.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 1. sep 2016 18:53

Hej kim ja det er det.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 1. sep 2016 19:54

Hej Carsten

Det er lidt svært at hjælpe dig, fordi vi ikke taler samme "sprog", og det er lidt svært at gætte, hvad du mener. Jeg forstår fx ikke, hvad det er du svarer ja til i forrige indlæg.

Siger du ja til at du har været logget ind på webmail?

Siger du ja til at du bruger den samme adgangskode i Thunderbird som til webmail?

Eller noget helt andet?

Det vil hjælpe, hvis du prøver at beskrive så godt som muligt, hvad du har gjort, og hvad der så sker.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 1. sep 2016 19:59

Ja jeg er ikke teknisk som jer men jeg prøver ... browser i men der bruger jeg firefox og er log in i min gmail og thunderbird ja der bruger jeg jo igen log in og vis i mener log på mail konto så er de vit forskelig ...har en stofa mail gmail og ja så den problem mail hotmail og de alle 3 her være siden code ... men ja jeg kan godt se vi ikke komme lægger i det her og har ogsåtaget kontakt til microsoft som står med hotmail ... men jeg takker for jere toldmodighed og hjælpe, men kan se der utrolig mange der har det sammen problem som mig,men ja en dag så finder jeg nok fejl med guide ;)

mvh
Carsten

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 1. sep 2016 21:21

Vil det sige, at du ikke har været logget ind på https://login.live.com som Jørgen skrev?

I så fald, prøv at klikke på linket ovenfor. Så får du åbnet en side med adgang til Live Mail. Her skal du så prøve at indtaste dit brugernavn og din adgangskode - det er samme brugernavn og adgangskode, som du skal bruge til kontoen i Thunderbird.

Hvis du kan logge ind på websiden, bør det også virke i Thunderbird.

Hvis du IKKE kan logge ind på websiden, så er det forkert brugernavn eller forkert adgangskode.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 1. sep 2016 22:02

Hej kim tryk på link og den går på min Gmail det link hvad kan jeg så gøre ?

mvh
Carsten

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 1. sep 2016 22:14

Hej kim jeg har fået det til virker ;)
jeg log ude af min gmail og prøvet log in hotmasil og da jeg ikke kun det, kun jeg langt om længe nulstil min code . så nu virker det ind til vider;)

takker mange for jeres hjælpe

Mvh
Carsten

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 1. sep 2016 22:31

Dejligt, at det lykkedes.
Mvh. Kim