Thunderbird & Lightning » mailingliste

Svend Frandsen

mailingliste

Indlægaf Svend Frandsen » søn 20. nov 2016 15:42

Hej.
Har netop skiftet mailprogram - fra Windows Live Mail til Thunderbird - og forsøger nu at finde ud af de forskellige funktioner i dette udmærkede program :cry: . Og her er spørgsmålet: hvordan flytter jeg de enkelte medlemmer over i en samlet gruppe (mailingliste). Det drejer sig om rigtig mange overflytninger (op mod 500), så jeg ser gerne, at nogen kan give mig opskriften, så jeg ikke skal bruge dage på manuel indtastning.
vh Svend Frandsen

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Re: mailingliste

Indlægaf nesager » søn 20. nov 2016 16:09

Her er noget af det samme,ved ikke om vedkommende fik løst problemet.
viewtopic.php?f=2&t=12166

Svend Frandsen

Indlægaf Svend Frandsen » tirs 22. nov 2016 12:14

Jeg havde lavet en forkert overførsel fra WLMs adressebog. Derfor virkede det ikke, når jeg valgte medlemmer til mailinglisten. For eventuelt interesserede: opret en mailingliste. Vælg personen, der skal i listen, hold v-museknap nede og træk personen til den aktuelle mailingliste, Akkurat som i WLM.
Svend Frandsen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 22. nov 2016 12:59

Vi troede vist alle, at du ville have flyttet mailinglisten fra WLM til Thunderbird.

For det tilfælde at du ikke allerede ved det, så har du mulighed for at overflytte flere ad gangen:
Tryk og hold på tasten C, mens du klikker på flere adresser i adressebogen, så vil adresserne blive markeret, og du kan flytte dem samlet over i en mailingliste med musen.

Markér én adresse i adressebogen, Hold tasten Skift nede og markér så en adresse længere nede i adressebogen. Så markeres alle adresser mellem de to adresser, og du kan flytte dem samlet over i en mailingliste med musen.
Mvh. Kim

MortenL

Indlægaf MortenL » søn 8. jan 2017 15:03

Vedr. oprettelse af mailingliste. Jeg har læst - at fremgangsmåden er FIL - NY - og derefter MAILINGLISTE. Sidstnævnte mulighed er bare ikke en del af min Thunderbird. Er der en forklaring på dette ? Mvh Morten

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jan 2017 15:20

Hej Morten

Du skal blot gøre det i det rigtige vindue. Åbn Adressebog, det er her, du skal klikke på Filer > Ny > Mailingliste.
Mvh. Kim

MortenL

Indlægaf MortenL » søn 8. jan 2017 16:34

Tusind tak ! VH Morten