Thunderbird & Lightning » mails

allano

mails

Indlægaf allano » fre 6. jan 2017 16:47

Har kunne modtage mails før men enkelte kommer slet ikke til mig .. den skriver nedenstående :
Leveringen til følgende modtagere eller grupper mislykkedes:

allan@oshansen.dk
Der opstod et problem under levering af meddelelsen til denne e-mailadresse. Prøv at sende meddelelsen igen. Kontakt helpdesk, hvis problemet fortsætter.

Følgende organisation afviste meddelelsen: mx01.dandomain.dk.

ar ændret inde i server indstillinger til ingen
Hvad gør jeg
Mvh Allan

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 6. jan 2017 17:23

Hej Allan

Så vidt jeg kan forstå, har det ikke noget med dine indstillinger at gøre.

Men dit indlæg er lidt forvirrende, for du skriver, at du ikke kan modtage alle mails, og så gengiver du en fejlmeddelelse, som du vel ikke kan have modtaget. Er det afsenderen, der har modtaget den fejlmeddelelse?

Står der mere i fejlmeddelelsen? Giv os gerne den helt præcise meddelelse. Den slags fejlmeddelelser plejer gerne at indeholde et link, der typisk fører frem til en uddybende forklaring.

Er det specielle mails, der ikke når frem? Den del, hvor der står noget om afvisning, får mig til at tænke på, om mailen er blevet afvist på grund af mistanke om spam - det bør den præcise fejlmeddelelse måske kunne løfte sløret for.
Mvh. Kim

allano

Indlægaf allano » lør 7. jan 2017 11:20

Hej

Det er den besked mit arbejde modtager når de sender lønseddel til mig
Har kunne modtage før fra mit arbejde --
Det er først nu de får den meddelelse
Alle andre mails modtager jeg korrekt
Håber det gav mere mening
På forhånd tak

allano

Indlægaf allano » lør 7. jan 2017 11:21

Dette er hele beskeden :
er opstod et problem under levering af meddelelsen til denne e-mailadresse. Prøv at sende meddelelsen igen. Kontakt helpdesk, hvis problemet fortsætter.

Følgende organisation afviste meddelelsen: mx01.dandomain.dk.

Jeg har slettet kopi af beskeden af hensyn til privatliv, Kim Ludvigsen.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 7. jan 2017 12:30

Hej Allan

Du skal kontakte Dandomain, som du har din mailadresse hos. De har oprettet et filter, som af en eller anden grund fanger mailene fra dit arbejde. Filtret har så enten en fejl eller en uhensigtsmæssighed, siden det fanger de legitime mails fra dit arbejde.

De vil sikkert gerne se meddelelsen (som jeg har slettet her af hensyn til privatliv).
Mvh. Kim

allano

Indlægaf allano » søn 8. jan 2017 15:32

Hej Kim

Arbejder videre med sagen

Tusinde tak for hjælpen

allano

Indlægaf allano » man 13. feb 2017 10:16

Hej Kim og alle der måtte have interesse

Jeg fandt løsningen på mit problem med mails
Det viste sig at når mit arbejde skrev lønseddel som emne så blev den afvist
Ja endda når der blev skrevet loenseddel
Løsningen på det er mit arbejde fremadrettet skriver lonseddel i emnefeltet

Mange tak for dette forum

Mvh Allano

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 13. feb 2017 10:48

Hej Allan

Godt, at I fandt en løsning, men det kunne være sjovt at vide, hvilket filter der har fanget mailene og hvorfor det fanger mails med ø.
Mvh. Kim

allano

Indlægaf allano » man 13. feb 2017 15:41

Hej Kim

Tja .. ved det ikke ..
Tingene løste sig da der blev skrevet lonseddel
Kan du bruge dette:

Det giver faktisk god mening, da danske special tegn ikke fungerer i email syntax.
Det har ingen indflydelse på brødteksten, men emne feltet er en del af email koden når der sendes.
Emailprogrammet man så bruger bør omskrive det danske special tegn til en asci kode, så den kan konverteres tilbage igen når den er modtaget, men det er så ikke sket.
Hilsen Allan

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 13. feb 2017 15:49

Det er ikke på grund af de danske tegn, at mailene blev stoppet - i værste fald ville der bare have været underlige tegn i stedet for ø'et. Det må næsten være et filter af en slags, der har stoppet mailene, enten hos din arbejdsgiver, hos din mailudbyder eller i dit mailprogram.

Nå, men det må så være et af livets små mysterier, hvor præcist det gik galt. Det vigtigste er selvfølgelig, at I fandt en løsning.
Mvh. Kim