Thunderbird & Lightning » TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

morten_s
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 16:47

TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf morten_s » lør 7. jan 2017 14:34

Thunderbird vil ikke download mine fra dic servere?

Hvad mon der kan være galt med TB, det den nyeste version af TB 45.6.0`?

Hotmail/outlook.

Gmail.

og min pop3 mail fra min internet udbyder.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.9) Gecko/20100101 Goanna/3.0 Firefox/45.9 PaleMoon/27.0.3
Senest rettet af morten_s lør 7. jan 2017 15:13, rettet i alt 1 gang.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4757
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 7. jan 2017 14:51

Hvis du ikke kan hente mail fra nogen servere overhovedet, så kontrollér dine sikkerhedsprogrammer.
Hvis du bruger en anden firewall end den der følger med Windows, Så fjern Thunderbirds tilladelse til at tilgå nettet. Genstart din Computer, og giv Thunderbird tilladelsen igen.
Har du andre sikkerhedsprogrammer installeret, der evt kan blokere for hentningen af mail?
Hilsen Jørgen

morten_s
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 16:47

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf morten_s » lør 7. jan 2017 15:18

Super anti spyware Pro?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4757
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 7. jan 2017 16:03

Får du nogen fejlmeddelelser? Se også på statuslinjen i Thunderbird, når du prøver at hente mail til en af dine konti.

Har du undersøgt, om din internetudbyder har rapporteret om problemer?

Hvis du har installeret et antivirusprogram, har det så SSL-skanning slået til? Hvis det har, så prøv at slå det fra, og genstart din computer.

Tilføjet senere: Prøv også at starte Thunderbird i fejlsikret tilstand og se, om det gør en forskel. (Hold Skift-tasten nede, mens du starter Thunderbird)
Hilsen Jørgen

morten_s
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 16:47

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf morten_s » lør 7. jan 2017 16:17

Nej jeg ikke talt med med dem om dette problem, Da jeg først opdaget problemet i dag. Desuden det min tidligere internet udbyders mail system jeg stadig bruger. Jeg har slået SSL-skanning fra.
Senest rettet af morten_s lør 7. jan 2017 16:38, rettet i alt 1 gang.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 10853
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 7. jan 2017 16:25

Hej Morten

For lige at være helt sikker: Er det en mailadresse, som du har fået af din tidligere internetudbyder?

I så fald er det nok derfor, du ikke kan hente mails. Hvis du ikke er kunde hos dem mere, vil du normalt heller ikke kunne bruge en mailadresse hos dem.
Mvh. Kim

morten_s
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 16:47

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf morten_s » lør 7. jan 2017 16:42

Jeg betaler stadig for ha mine 5 email adresser som webmail og med mulighed for at kunne downloade dem ned i et mail program,

morten_s
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 16:47

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf morten_s » lør 7. jan 2017 19:27

Dine råd har ikke løst problemet?

morten_s
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 16:47

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf morten_s » søn 8. jan 2017 05:30

Jeg valgte at afinstallerer TB og derefter genstarte min pc, også downloade en ny kopi af TB og installerer det igen.

Nu virker TB igen.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 10853
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: TB vil ikke downloade mine mails fra div servere?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jan 2017 08:21

Skulle problemet opstå igen, så kontakt din mailudbyder eller tjek deres hjemmeside for at se, om de har problemer.

En geninstallation gør ingen forskel, da den ikke berører dine mails eller dine indstillinger til at hente mails, så hvis du ikke selv har rørt ved indstillingerne, så har problemet ligget hos din mailudbyder, som så siden har fået rettet problemet.
Mvh. Kim