Thunderbird & Lightning » SORTERING AF TO MAILADRESSER FRA SAMME MAILKONTO TIL HVER SI

Poule

SORTERING AF TO MAILADRESSER FRA SAMME MAILKONTO TIL HVER SI

Indlægaf Poule » tirs 17. jan 2017 23:52

For nogle år siden forsøgte jeg efter Libris’ hefte om Thunderbird at filtrere min mail x og min kones mail y fra samme mailkonto til hver vores PC. Jeg kører indtil videre Windows 7 med Outlook, og min kone kører Ubuntu 14.04 med Thunderbird på hver vores computer. (Jeg skifter senere til Ubuntu/Thunderbird også.)
Men det lykkedes dengang ikke at indstille Thunderbird til kun at hente y ned på min kones PC og x ned på min PC…måske fordi, at jeg ikke har forstået terminologien i heftets vejledning 100 %. Min løsning var dengang at oprette en separat mailkonto til hendes mail. Vi har TDC mailboxe, og det kostede den gang kun 45 kr/md. at få en separat mailkonto til min kones mails. Nu forlanger TDC (Nu YouSee.) at der i tilknytning til min kones mailkonto også skal være Netbasis, så det samlede beløb kommer op på 175 kr/md. Så jeg vil nu forsøge at få min kones mailadresse tilbage på min mailkonto og se, om det kan lykkes mig at få det til at fungere sådan, at vi kan hente hver vores mails ned på vores respektive PC’er.

Mit spørgsmål: Hvad skal jeg vælge i de forskellige felter af Thunderbirds filter, så min kone kun henter sin mail y ned på sin PC og jeg kun min mail ned på min PC. Jeg tror nok, at jeg selv kan håndtere min mailadresse Outlook i den retning.
Efterfølgende har jeg forstået, drejer det sig om at ændre serverindstillinger…men hvor og hvordan?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: SORTERING AF TO MAILADRESSER FRA SAMME MAILKONTO TIL HVE

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 18. jan 2017 05:58

Hej Poule

Lige først, måske den nemmeste løsning er at oprette en konto til din kone på Gmail eller et andet sted, hvor de tilbyder en gratis mailadresse? Der vil være flere fordele forbundet med en særskilt adresse i forhold til en delt adresse. Ulempen vil være, at hun skal have en ny mailadresse i stedet for den hun bruger nu.

Men ellers kan du prøve at opsætte Thunderbird igen, og så denne gang få hjælp her. Du kan finde en vejledning her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... maildeling
(eller du kan bruge hæftet, det skulle vist være nogenlunde ens de to steder)

Hvis du ikke ved, hvordan du åbner vinduet til at oprette et nyt filter:
Klik på menupunktet Funktioner, og klik så på Meddelelsesfiltre. Vælg mailkontoen i rullemenuen ud for Filtre, og klik så på knappen Ny.

Vinduet er ændret lidt siden vejledningen blev skrevet, men det burde ikke give dig problemer.

Hvis noget driller, så fortæl, hvor langt du kom, og hvad der driller. Og du er selvfølgelig også velkommen med spørgsmål undervejs.
Mvh. Kim

Poule

Indlægaf Poule » ons 18. jan 2017 16:07

Hej Kim! Tak for svaret og for løsningslinket. En ny mailadresse eller Google-mail vil hun ikke ha'. Det er å for omstændeligt, at skulle advisere ny mailadresse mange steder. Jeg kan forstå på dig, at det så skulle kunne lade sig gøre at lave maildeling mellem hendes og min mailadresser. Jeg kan ikke huske, hvad der var problemet den gang med det, da det er meget længe siden. Nu skal jeg først ha' flyttet hendes mailadresse tilbage til min konto. Derefter prøver jeg...å vender, som du tilbyder, tilbage med problemerne, hvis der kommer nogle. Å tak for dit gavmilde tilbud. Hilsen, Poule.

Stig Nielsen

Indlægaf Stig Nielsen » tors 17. aug 2017 12:22

[vi har 2 mail på en delt compuser

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 17. aug 2017 13:15

Hej Stig

Har du prøvet løsningen beskrevet i mit tidligere indlæg?
Mvh. Kim