Thunderbird & Lightning » Ny mail vil ikke sende

Nikolai E
 

Ny mail vil ikke sende

Indlægaf Nikolai E » ons 1. feb 2017 17:27

Hej alle sammen,

Jeg sidder med det problem at jeg har en mail der ikke vil afsende Emails. Den vil dog gerne modtage. Den giver mig følgende fejlmeddelse:

"Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi forbindelsen til SMTP-serveren send.one.com forsvandt midt i overførslen. Prøv igen."

Mine andre emails køre dog fint. Det er ny mail jeg har sat op i dag, så den har aldrig virket. Når jeg chekcer indstillingerne ser de umiddelbart rigtige ud.

På forhånd tak
Nikolai

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/55.0.2883.87 Safari/537.36

jfm
 
Indlæg: 293
Tilmeldt: tors 16. dec 2004 17:24
Geografisk sted: Odense

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlægaf jfm » ons 1. feb 2017 17:33

Hej Nikolai
Noget tyder på, at det er SMTP der er sat forkert op.
Har du prøvet at følge denne guide:
https://www.one.com/da/support/guide/ma ... hunderbird

Hilsen
Jørgen Madsen

Nikolai E
 

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlægaf Nikolai E » ons 1. feb 2017 17:54

Hej Jørgen,

Ja, den har jeg fulgt fra starten af. Så alt burde være sat op som det skulle.

jfm
 
Indlæg: 293
Tilmeldt: tors 16. dec 2004 17:24
Geografisk sted: Odense

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlægaf jfm » ons 1. feb 2017 18:09

Muligvis er det er en Firewall, der blokerer.
Det kan også være, at den har kikset lidt med adgangskoder.

Prøv Funktioner -> Indstillinger > Sikkerhed -> fanen Adgangskoder
Vælg Gemte adgangskoder, få dem vist og så slet den for smtp-serveren.
Genstart TB, og den vil spørge efter adgangskoden på ny

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11133
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 1. feb 2017 18:30

Hvis det er en firewall, der blokerer, skal du ind i firewallen og give tilladelse til Thunderbird. Bemærk, at modtagelse og afsendelse af mails er to forskellige ting, så den ene kan sagtens fungere, mens den anden blokeres. Du skal derfor tjekke, at Thunderbird har tilladelse både til at sende og hente i firewallen.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4882
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 1. feb 2017 23:50

Hej Nikolai

Problemet kan også skyldes, at du har installeret et antivirusprogram, der skanner udgående mail. Hvis det er tilfældet, så deaktiver skanning af udgående mail.
Hilsen Jørgen

Nikolai E
 

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlægaf Nikolai E » fre 3. feb 2017 16:40

Tak for hjælpen.

Desværre har intet af det hjulpet. Så prøver noget andet :)