Thunderbird & Lightning » Kan ikke åbne jpg filer før afsendelse

ps76

Kan ikke åbne jpg filer før afsendelse

Indlægaf ps76 » fre 3. feb 2017 14:27

Hvis jeg vedhæfter en jpg fil til en mail, og vil checke den inden afsendelse, ved at dobbeltklikke på den (eller højreklikke/åbn), sker der intet. Dette gælder kun jpg filer, ikke andre billedfiler. Jeg har i windows 10 sat acdsee til at være standardviser for jpg, og det fremgår også af TB under indstillinger/vedhæftede filer. Men selvom jeg ændrer til W10s billedfremviser som standard virker det heller ikke. Så det har intet med acdsee at gøre. Hvad er der mon galt? Der er intet problem med at se modtagne jpg filer i øvrigt. Det er kun før afsendelse.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/55.0.2883.87 Safari/537.36
P Sørensen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke åbne jpg filer før afsendelse

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 3. feb 2017 14:43

Du kan slette filen mimeTypes.rdf i Thunderbirds profilmappe. Filen indeholder oplysninger om, hvilke programmer der skal åbne vedhæftede filer. Thunderbird laver en ny standardfil, når du starter programmet. Bagefter kan du sætte din foretrukne billedfremviser til at åbne jpg-filer.

Åbn menuen Hjælp (Alt+H) og klik på 'Teknisk information'. Klik på 'Åbn mappe' i afsnittet Programinfo. Afslut Thunderbird. Slet filen mimeTypes.rdf i mappen, du lige åbnede. Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen

ps76

Re: Kan ikke åbne jpg filer før afsendelse

Indlægaf ps76 » fre 3. feb 2017 21:37

Jørgen Rasmussen skrev: Du kan slette filen mimeTypes.rdf i Thunderbirds profilmappe. Filen indeholder oplysninger om, hvilke programmer der skal åbne vedhæftede filer. Thunderbird laver en ny standardfil, når du starter programmet. Bagefter kan du sætte din foretrukne billedfremviser til at åbne jpg-filer.

Åbn menuen Hjælp (Alt+H) og klik på 'Teknisk information'. Klik på 'Åbn mappe' i afsnittet Programinfo. Afslut Thunderbird. Slet filen mimeTypes.rdf i mappen, du lige åbnede. Start Thunderbird.

Virkede perfekt - takker!
P Sørensen