Thunderbird & Lightning » Jeg har ved en fejl fået slette "arkiv"m. undermapper

JeanetteBo

Jeg har ved en fejl fået slette "arkiv"m. undermapper

Indlægaf JeanetteBo » søn 19. feb 2017 16:30

Gad vide om nogen kan hjælpe.
Jeg har ved en fejl fået trykket på slet på en (?)overordnet arkivmappe kaldet "arkiv" (mappen selv var tom). Herefter forsvandt virkelig mange undermapper med div. mails.
Jeg har uendelig lidt forstand på programmering o.lign. - Har forsøgt at læse lidt på Mozillas noter vedr. div support, men har ikke kunnet finde de vise ord, der vil kunne bringe mig videre - i håbet om at kunne gendanne det tabte.
Dog er jeg blevet kar over, at jeg skal lave back up på det, der er tilbage, INDEN jeg foretager mig evt. andet.
Tilbage i mail systemet er: indbakke, med under mapper.+ "Lokale mapper",-"outlook ekspres Import" og - "udbakke" med undermapper. Har uden held forsøgt at uploade billede af mailforside til orientering.
Der er gået nogle dage siden jeg slettede, men jeg er ret sikker på, at der endnu IKKE er optimeret.
Dertil undrer det mig, at der ikke i forbindelse med sletningen kom pop up med "er du sikker på at du vil slette".

Ekstra spørgsmål: Vores TDC postmaster melder om "fuld hus i vores mail delivery system. Har det betydning for min EVT. mulighed for at genskabe de slettede mails, hvis jeg sletter mail i det system NU. - Eller bør det vente til jeg evt. kan få hjælp til det, der er slettet. (Det der er slettet vedr. ældre modtagne mails og ligger derfor ikke hos TDC!).
Mit spørgsmål er nok - vil det betyde at der "optimeres" på egen pc/mailsystem, hvis der "pilles ved" de ting, der er på TDC?
.........................
kopi af mailbesked:

Dansk forklaring, klik her:
http://tele.dk/2872

You are getting close to the quota of your mailbox or the quota
of one of your folders. Please delete some of your messages. In case
a folder quota has been exceeded, delete some messages from that
specific folder.

The following is a more detailed description of the problem:

Mailbox or Folder Quota: folder
Quota Type: message count
Quota Available: 200
Total Quota: 1000

TDC Postmaster
........................

Med venlig hilsen
Jeanette Borg
borg-kjaer@mail.dk

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Jeg har ved en fejl fået slette "arkiv"m. undermapper

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 19. feb 2017 16:47

Hej Jeanette

Vent med TDC-problemet, til du har fået reddet de slettede mapper, hvis det er muligt.

Optimeringen er en meget vigtig faktor her. Hvis der ikke er blevet optimeret, burde det være muligt at redde mailene. Læs denne artikel om at gendanne slettede mails:
https://support.mozilla.org/t5/Procedur ... ta-p/20796

Går du i stå undervejs, så fortæl, hvor du kom til, og hvad der skete, siden du ikke kom videre.
Mvh. Kim

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » søn 19. feb 2017 17:28

Til Kim

Tusind Tak for dit hurtige svar.

Jeg havde nok en fornemmelse af, at både det vedr. TDC(=vente med det) og optimeringen er væsentlig.

Jeg TROR ikke, der er optimeret. Får nu hver gang jeg "åbner" mailprogrammet (eks. sletter)en melding om, jeg ønsker at optimere, - og trykker hver gang "annuller" til dette.

Jeg er i tvivl om, hvad der helt konkret skete i forbindelse med, at jeg slettede - men mener ikke/husker det som om, der ikke blev optimeret.

Som du sikkert kan regne ud var der noget panik - Særlig overraskelse over hvor hurtig det skete (det var virkelig mange mapper!)-og som nævnt ikke nogen valgmulighed- om jeg var sikker på at ville slette.....

Op til tidspunktet havde jeg slettet andre mapper - hvor de alle vist omtalte valgmulighed.

Blandt det slettede var også en mappe, der sandsynligvis havde en form for fejl. Den var ikke til at få endelig slettet, men dukkede igen og igen op på mappelisten som to mapper med ens navne - placeret forskellige steder.

Derfor mærkeligt, at alt røg, da denne mappe jo tidligere ikke var til at slippe af med.

Min mand har betydelig mere forstand på "edb" - det var ham, der arbejde på omtalte mail.
Som nævnt er jeg blevet klar over, at der bør laves back up inden jeg/vi roder mere - så i første omgang er jeg nødt til at vente på hans hjælp til dette. Jeg vil nødig lave mere rav i den.

Han tror ikke meget på muligheden for at genfinde det tabte, og jeg er nok også godt klar over, at det vel nærmest står og falder med om, der blev optimeret dengang.

Jeg antager, at når der hver gang, der gøres noget i mailprogrammet(det åbnes) vises valgmulighederne "optimer"../..."annuller", så er der ikke tilmed en automatisk optimering, man ikke kan se/følge på skærmen.
Hvis det er tilfældet er der nok intet at gøre.

Glæder mig til at forsøge dit forslag....

Mvh Jeanette Borg
Du hører nærmere...

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » søn 19. feb 2017 18:17

Til Kim

Yderligere spørgsmål:

På siden du henviser til, er en henvisning til ....Recover Deleted Messages... vedr. automatisk gendannelse ved hjælp at en udvidelse. Når jeg slår op på denne kommer nedenstående besked:
KOPI:
Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat.

Dette websteds sikkerhedscertifikat blev udstedt til et andet websteds adresse.

Problemer med sikkerhedscertifikat kan skyldes et forsøg på at narre dig eller opsnappe data, du sender til serveren.

Det anbefales, at du lukker denne webside og ikke fortsætter til webstedet.

Anbefalet ikonKlik her for at lukke denne webside.

Ikon for Ikke anbefaletFortsæt til dette websted (anbefales ikke).
Flere oplysninger Flere oplysninger
..................................kopi slut

Kan jeg finde dette andetsteds??
Jeg tænker, at det er mest relevant, hvis mulig, frem for manuel gendannelse af hver enkelt
---------------------------------------------------
mvh Jeanette Borg

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 19. feb 2017 18:53

Hej Jeanette

Jeg mener ikke det er muligt at slette mappen Arkiv. Hvis man prøver at slette en mappe, der kan slettes, vil man blive bedt om at bekræfte sletningen af den pågældende mappe.

Kontroller lige, om du har valgt følgende indstilling: Menuen Vis -> Mapper -> Alle.

RECOVER DELETED MESSAGES: https://freeshell.de//~kaosmos/index-en.html#recDelMsg
Jeg ved ikke om den kan gendanne slettede mapper. Den kan gendanne slettede meddelelser i mapper, hvis mappen ikke er blevet optimeret siden sletningen.
Hilsen Jørgen

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » søn 19. feb 2017 22:55

Til Jørgen - og Kim

Vedr. slettet arkiv -
det drejer sig om det, jeg kalder en form for overordnet arkiv mappe - en del af selve mail systemets "grunddele" -
og altså ikke en mappe vi selv har oprettet til sortering af mails.
Jeg aner ikke hvad noget sådan kaldes i fagsprog.

Netop som du siger virker det mærkeligt, at netop den forsvinder på tidligere omtalt måde - uden valgmulighed/bekræftelse.

Det er derfor, at jeg tænkte(håbede) at det ikke bare var almindelig slettet. Måske det ville være lagt et andet sted, eller.....

Jeg har gennemset alle tilbageværende mapper samt selvfølgelig under papirkurv mapperne.

Til Jørgen
Har efter dit råd kontrolleret indstillingerne: Menuen Vis - mapper -alle. Vi tror, den står rigtig -dog er markeret: Vis - Tråde- Alle. Der er ikke mulighed for at vælge mapper. Ser det rigtig ud???- Eller skal andet markeres.

Til Jørgen
Vi har også forsøgt dit (og Kims) link til Recover deleted messages. Din henvisning viser til samme side som nævnt i anden mail til Kim.
Se min kopi(ang. sikkerhedscertifikat).

På denne side har vi forsøgt at bruge valgmuligheden: "fortsæt til dette websted -anbefales ikke",
Der kommer en side med div. programmer (KAOSMOS website).
Vi vælger, som anbefalet af jer, at downloade programmet ved RECOVER DELETED MESSAGES.

Efter tryk på download spørges om, hvordan man vil åbne denne fil - og der henvises til apps i Windows Store.

Hvad skal vælges her???
Har forsøgt med Acrobat reader uden held.

-----
Endvidere skal der vælges: åbnes - gem og åben - gem som ????

Jeg har forsøgt mig lidt frem, men der kommer ikke en mulighed, der giver mulighed for at vælge en mappe - ved højre klik.

Er det ligegyldig om der gemmes eller gem som - vil der først komme valgmulighed når der er valgt apps????

Desværre har vi nærmest absolut ingen forstand på apps her i huset.

Det med at finde det slettede arkiv, er nok håbløst, men måske der vil dukke noget frem, hvis jeg søger i anden mappe, der ligger over hvor arkivmappen lå.

Kan I hjælpe mig videre i RECOVER DELETED MESSAGES?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 19. feb 2017 23:24

Undskyld, jeg har ikke tid til at svare på de forskellige ting i øjeblikket. Men du skal have det vigtigste på plads allerførst: Har du lavet en backup af alle Thunderbirds data? Alle de andre ting er underordnede, indtil du har fået lavet den backup.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 19. feb 2017 23:37

Jeg tror ikke du kan bruge udvidelsen RECOVER DELETED MESSAGES til at genskabe en mappe, der er forsvundet.
En eller flere filer i Thunderbirds profil kan være beskadiget. Du kan slette filerne, og se, om det hjælper. Thunderbird vil lave nye versioner af filerne.

Åbn menuen Hjælp og klik på Teknisk information. Klik på knappen 'Åbn mappe'. Afslut Thunderbird. Slet filerne virtualFolders.dat, foldertree.json og panacea.dat i mappen, du lige åbnede. Åbn så mappen Mail. Slet mappen smart mailboxes. Åbn mappen, der har navn efter servernavnet på din mailkonto (måske pop3.mail.dk). I den skulle du kunne se filerne Archives og Archives.mfs. Slet filen Archives.mfs. Du må IKKE slette filen Archives. Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » tirs 21. feb 2017 22:25

Til Jørgen og Kim

Kim: Ja - Jeg (min mand) har lavet Back up- Tak for din hjælp indtil videre.

Til Jørgen.
Tak for din udførlige vejledning. Jeg har været på vej i den - men er noget nervøs for at slette uden at være sikker/sikker.
Derfor (i din manual - mail af 19. feb. 22.37) skriver du: efter - citat: klik på "åbn mappe". AFSLUT THUNDERBIRD. Slet filerne.......

Jeg har haft åbnet mappe og fundet de 2 filer du nævner, men endnu ikke slettet, fordi jeg ikke kunne finde "afslut Thunderbird".

Betyder afslut thunderbird, at jeg skal lukke mail programmet ????

Eller
Skal jeg slette "virtualFolders.dat" og "panacea.dat" og så tilbage til startmenuen (ved mærket =) på mailsiden ?
Der er et rødt kryds i hvid firkant mærket "afslut".

Er det røde kryds lig med afslut Thunderbird?
og hvornår skal jeg i givet fald gøre det?

Jeg er meget glad for din præcise opskrift, men har så lidt forstand på dette/edb!, at det gerne må være om muligt, endnu mere detaljeret.

.....
Vedr. mailkonto: min mand mener, det er pop3.mail.dk, så det håber jeg kan finde lidt længere fremme i din vejledning.

..............
Afslutningsvis i din forklaring:
Kommer der et tydelig felt med Start Thunderbird (eller det lig start/åben mailsiden).
Jeg tror desværre jeg lyder meget tungt begavet :-)

.............

Vedr. din tese om fejl i programmet..... ja, jeg tror, det er mere i den retning.

mvh.
Jeanette Borg

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 21. feb 2017 22:41

Hej Jeanette.

Jeg har næsten lige tilføjet en fil til listen over filer, du skal slette. Nu skal du også slette filen foldertree.json i mappen.

Filerne du skal slette bruges af Thunderbird. Derfor er det vigtigt, at programmet er afsluttet, inden du sletter filerne. Du kan afslutte Thunderbird på flere måder. Bl.a. ved at klikke på menuknappen (ikonet med de tre vandrette streger) og så klikke på menupunktet Afslut. Det er vist også den metode, du foreslår.

Du kan roligt slette filerne. Du skal bare være sikker på, at du ikke sletter andre filer end dem jeg har nævnt.

Når du har slette filerne, starter du Thunderbird som du plejer.
Hilsen Jørgen

Jeanette bo

Indlægaf Jeanette bo » ons 22. feb 2017 18:34

Til Jørgen

Jeg har nu slettet jf. din opskrift indtil "Archives.mfs". Har endnu ikke slettet den, fordi du skriver -mfs-. i vores program står: msf.
Jeg tænker, at det blot er en stavefejl/tanketorsk, men vil lige sikre mig hos dig, før jeg sletter.

Dertil:
Under vores "pop3.mail.dk" ligger "trash" og "trash.msf". men disse har andre dato, tid og kb data, end de to, der var i smart mailboxes, som jeg slettede. Jeg går ud fra, at det drejer sig om nogle, jeg skal holde fingrene fra.

mvh. Jeanette

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 22. feb 2017 18:55

Du har ret. det er en skrivefejl fra min side. Filen hedder Archives.msf.

Du skal ikke slette andre filer end dem jeg har nævnt.
Hilsen Jørgen

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » lør 25. feb 2017 12:02

Til Jørgen og (Kim).

Jeg mente, jeg havde sendt besked, men "noget" gik vist galt, så jeg ikke fik den skrevne tekst afsendt, - i hvert fald kan jeg ikke se beskeden i vores mail korrespondance.

Skidt med det, blot er jeg ked af, at ikke at have fået givet dig besked.

Jeg har slettet de forskellige filer/mappe, du har beskrevet - i nævnte rækkefølge - og især også været meget omhyggelig med ikke at slette andet end det nævnte.

DESVÆRRE ..............det ser ikke ud til, at der er ændret noget på mailsiden, når jeg åbner. Der ligger stadig det samme (-og i samme rækkefølge).
Jeg har haft de forskellige mapper - (også papirkurvene)åbnet og gennemset - men der er ikke kommet nogle at de slettede ting frem - hverken den overordnede arkivmappe, eller de underordnede mapper /mails.

..........

Tror der kan være andre forsøg muligt???

Jeg kan ikke finde ud af at tage print af mailforside, men vil her i stedet forsøge at beskrive den. Rækkefølgen af mapper:

Øverst mappe med VORES MAILNAVN (side med beskrivelse af muligheder med overskrifterne: -mail -konti -avancerede)- Jeg antager, at den mappe(?) er en del af det forud fastsatte faste program mailopstillede.
Ligeledes med de efterfølgende

INDBAKKE
KLADER
ARKIV
Papirkurv
Mappe 2016 - (denne har vi oprettet selv -mener jeg).
Disse er sammenhængende. De er placerede som ligestillede, altså lige under hinanden, bortset fra "2016", der er rykket et trin ind.
Denne papirkurv indeholder kun ting fra de ovenstående.

Herefter - igen ligestillet med de øverste:
Lokal mappe --Under den:
Papirkurv - der er et hak rykket ind

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 25. feb 2017 12:39

Hej Jeanette

Ligger der mails i Mappe 2016, og i så fald, hvor mange?
Du skrev tidligere, at du havde fået slettet mappen Arkiv og dens undermapper, så jeg undrer mig lidt over, at du nu har Arkiv tilbage og ligeså mappen Arkiv 2016.

Har du nogen ide om, hvad det er, du mangler? Jeg tænker ikke på, hvad du så forsvinde, men hvilke mails du ikke længere kan finde - fx alle mails ældre end 2017, alle mails ældre end 2016 eller noget andet.

Har du aktivt arkiveret mails tidligere? Altså om, har du flyttet dem over i arkivmapperne manuelt eller ved at klikke på knappen Arkiver.

Gør dette:
Åbn menuen Hjælp.
Klik på Teknisk information.
Klik på knappen 'Åbn mappe'.
Afslut Thunderbird.
Åbn så mappen Mail.
Åbn mappen, der har navn efter servernavnet på din mailkonto.
Fortæl os, hvad der ligger i mappen, giv os filnavnene, og hvor store filerne er. Du kan springe msf-filerne over.
Mvh. Kim

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » lør 25. feb 2017 16:45

Til Kim og Jørgen

Der er vist lidt kludder med det, jeg får afsendt!
Jeg fik her midt på dagen mandens hjælp til print/klip af forsiden på mailprogrammet, og ændrede en del af min mail tekst herefter.

Desværre får I nu nok noget halvkvædet....
............

Senest sendt herfra FØR DENNE mail er ca. kl 14.30 i dag

--------------

Til Kim

Ja jeg har stadig et ARKIV, men der var et "tilsvarende" ARKIV (mærket med tegn som et bundt breve,) der er væk.
Det lå under LOKALE MAPPER -

Se venligst sidste mail.
(Håber også at print/klip af mailforside - tre stk.- eksempler på åbnet/lukket- er kommet frem til jer.

Mappe 2016 er tom
- har i øvrigt altid været det. I modsætning til de to ARKIV er 2016 ret sikkert en mappe vi selv har oprettet som almindelig MAPPE (med mappe mærket)- efter opskriften - tastet: "opret ny mappe". Vist det du kalder manuelt.

I tvivl og hvad du/i vil kalde aktivt arkiveret /- manuelt....

Jeg plejer, at flytte mail - en af gangen faktisk - ved at markere med musen, og derefter trække/flytte den over i den givne mappe.
Jeg regner med, at det kaldes manuelt..

Har aldrig brugt at klikke på "arkiver"

.............

Hvad mangler:
Kender ikke præcis dato. Det er ALT - NYT OG GAMMELT IMELLEM HINANDEN.

Jeg var den dag - 14.01.2017 i gang -
med dels at læse aktuelle mail og sortering af mail i de enkelte mapper - herunder flytte rundt på mapper
og sletning af både mails og mapper.

Mapperne var nærmest alle emne opdelt. Jeg huske måske nogle af overskrifterne - emnerne, men der er virkelig mange, hvorfor jeg hele tiden har talt om ARKIV. Den lå som "overmappe", derfor den "overskrift"- samlende mappe, der var på de samlede mapper.
Ovenover lå (ligger stadig) OUTLOOK EXPRESS IMPORT og derover LOKALE MAPPER

.........

Det var selvfølgelig nu vist sig at være en fatal en fejl, at jeg ville slette ARKIV, men den var tom, da jeg åbnede, hvorfor jeg troede det var muligt at slette den.

Da jeg trykke på slet (Delete) opførte den sig MARKANT anderledes end de andre ting, jeg slettede.
Dels var der ikke den almindelige ekstra valgmulighed om slettes eller ej. Dels gik det ekstremt hurtigt.
Hurtigere end nogle af de andre ting, jeg havde slettet i timerne op til - hvor de gik tid/"få sekunder".

Jeg ville slette fordi, den "ikke passede ind i mit sorteringssystem. Den virkede unødvendig, idet der jo var LOKALE MAPPER ovenfor, hvilket mere dækkede, hvad jeg havde af mapper med alle mulige ting. Og så var den jo tom, og virkede derfor .......ufarlig....

jeg tror, at ARKIV - begge steder (den tabte og den der stadig er tilbage)
er en del af de faste dele i mailprogrammet - altså det mail program vi helt oprindelig installerede før, vi begyndte at oprette mapper til sortering.
Måske er det helt forkert forstået.

......

Vedr. filer på mailkonto:
jeg vender tilbage -

med venlig hilsen

Jeanette B

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 25. feb 2017 17:07

Du behøver ikke give mig fillisten, da der ikke er fra din mailkonto, at mailene er forsvundet. Jeg vender tilbage igen om lidt.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 25. feb 2017 17:31

Lige allerførst: Der er alt for meget tekst til, at jeg orker at læse helt forfra, så undskyld, hvis jeg misforstår noget eller foreslår noget, du allerede har prøvet.

Arkivmappen oprettes normalt kun, hvis man arkiverer mails ved at klikke på knappen Arkiver eller ved at arkivere via menuerne. det gælder mappen under din Yousee-konto. Den anden Arkivmappe har du enten selv oprettet eller fået importeret fra Outlook Express.

Der slettes ikke mapper fra Thunderbird, uden du får vist en advarsel. Du kan derimod slette mails, uden der kommer en advarsel.

Prøv at svare på det hele herunder. Skriv samme numre ud for dine svar, så det er nemmere at bevare overblikket.

1) Hvis du har slettet mails eller mapper, så flyttes de normalt til Papirkurv. Bemærk, at det er papirkurven under Lokale mapper, du skal kigge i. Ligger dine mails/mapper der?

2) Ligger der overhovedet noget i papirkurven? Fortæl mig i så fald, om der er mapper og giv mig deres navne, og fortæl, hvor mange mails der er i papirkurven.

3) De nye og gamle mails, du har tilbage, hvilken mappe ligger de i?

4) Har du nogen ide om, hvad der mangler? Jeg tænker ikke her kun på mails ældre end en bestemt dato, men hvis du fx havde mapper med navnet Familie eller Arbejde, om alle mailene i de mapper så er forsvundet.

5) Har du nogen ide om, hvor mange mails, der er forsvundet?

6) Hvor længe siden er det, du skiftede til Thunderbird fra Outlook Express?

7) Har du stadig Outlook Express installeret?

8) Gør dette:
Åbn menuen Hjælp.
Klik på Teknisk information.
Klik på knappen 'Åbn mappe'.
Afslut Thunderbird.
Åbn så mappen Mail.
Åbn mappen Local folders.
Fortæl os, hvad der ligger i mappen, giv os filnavnene, og fortæl, hvor store filerne er. Du kan springe msf-filerne over.
Mvh. Kim

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » lør 25. feb 2017 20:59

Til Kim

Du skal på INGEN MÅDE undskylde!!!!

Jeg er bare så håbløst dårlig til at fatte disse ting, og bange for, at jeg ikke kan få det forklaret ordentligt - få brugt forkerte fag ord i forkerte sammenhænge osv.- måske derfor bliver alt, jeg forklarer så ulideligt langt.

Jeg er UBESKRIVELIGT glad for alt den hjælp, I allerede har orket at yde.
.....

Fint med din oplistning, men et spørgsmål inden
Er der begrænsning på anslag i de her meddelelser, det virker som om noget ikke kommer med.
Måske godt nok, des mindre at læse....:-)
Brug ikke tid på at svare dette, det er blot for at forklare, at jeg lige nu ikke helt er ajour med hvilke oplysninger, du/i har fået.
-------------

ARKIV:
Du har sikkert ret i, at det er oprettet eller importeret fra Outlook Express.
Det fortaber desværre i glemsel på hvilken måde, men vi havde Outlook indtil /umiddelbart før, vi fik Thunderbird.
...............................

Ad pkt. 1:
Der er intet i papirkurv under LOKALE MAPPER.
...

Ad 2:
Der er intet i papirkurven.

Den dag, jeg slettede var der HELLER IKKE noget i papirkurv under LOKAL FOLDERS.
(og i øvrigt heller ikke i papirkurven under INDBAKKE - ikke nu og ikke dengang).
.....

Ad 3:
Se senere
..........

Ad 4:
ALLE mail i ALLE mapperne, altså Alt der lå i/under ARKIV er væk.

Husker ikke alle emne navnene men bl.a. (her i vilkårlig rækkefølge)billetter,Frederikssund Kommune, CAF, bolig, læge, korrespondance, dyr, julekalender, pay pal, køb, lager, Susanne, Siri, billetter, sundhedsstyrelsen, Henning, Jeanette m.v.

(Har også glemt nogle enkelte navne, jeg netop havde ændret i forbindelse med min om-organisering af alle mails den dag).

Ad 5:
Slag på tasken nok 2000 eller mere - måske det dobbelte (stort og småt). Mail vel fra op til 8 år tilbage, men selvfølgelig hovedsageligt fra de seneste år.

Ufatteligt dumt ja, særlig da vi har back up af alt andet, vi har liggende på pc - men altså ikke af mails.

Der ER LAVET back up på Thunderbirds data, som du tidligere understregede.

.......

Ad 6:
??? hvor lang tid siden. Min mand mener vi skiftede ca. 2014 -2015.
.........

Ad 7:
Nej, vi har IKKE Outlook Express nu. Stoppe dengang da prisen for dette blev ændret.

Min mand oplyser, at grundet ny hard disk - har Outlook IKKE være installeret på denne computer. (også noget med skift af windows samtidig, hvis det har betydning for noget).

I forbindelse med, at vi op startede/valgte GRATIS Thunderbird, var der jo selvfølgelig en eller anden form (????) for overførsel af vores daværende data fra Outlook til Thunderbird.

.....

Ad 8:
Har forsøgt at ligge et kopi klip af dette vedhæftet.
Giv venligt melding hvis det ikke er lykkes mig, så prøver jeg andet

Med venlig hilsen
Jeanette
Vedhæftede filer
Udklip4.JPG
Ad 8:

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 25. feb 2017 21:44

Sørg for, at Thunderbird er lukket.
Åbn mappen, hvor du tog skærmbilledet.
Åbn mappen AAA Ferie-forespørgsel 2015.sbd
Ligger der filer/mapper her med navne, som dem, du mangler?

Åbn Thunderbird. Kan du se mappen AAA Ferie-forespørgsel 2015 under Lokale mapper?

Kan det passe, at du har mange mails liggende i den, eller at der er mails med videoer eller store billeder?

Der ligger noget i papirkurven (filen Trash), det kan være nogle få af de manglende mails. De kan muligvis reddes med den udvidelse, som Jørgen tidligere linkede til:
https://freeshell.de//~kaosmos/index-en.html#recDelMsg

Klik på linket Download under beskrivelsen af udvidelsen.
Vælg at gemme filen på dit skrivebord.
Åbn Thunderbird.
Klik på menuknappen i Thunderbird (den med de tre streger).
Klik på Tilføjelser.
Klik på Find tilføjelser til venstre.
Klik på pilen til højre for tandhjulet for at åbne en menu.
Klik på Installer tilføjelse fra fil.
Find og vælg filen recoverDeletedMessages-0.4 på dit Skrivebord.
En advarsel vises, klik på Installer nu.
Genstart Thunderbird.

Højreklik på mappen Papirkurv under Lokale mapper, og klik på Recover deleted messages på menuen.

Du kan gøre det samme på mappen AAA Ferie-forespørgsel 2015 under Lokale mapper.
Mvh. Kim

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » søn 26. feb 2017 20:28

Til Kim

Tak for seneste besked, Jeg har endnu ikke forsøgt vedr. nævnte udvidelse.

Div. svar:

Vedr.selve mappen "AAA Ferie-forespørgsel 2015":
Her ligger ca. 40 mest korte mail. Tror ikke der er nogen af dem, der indeholder billeder (en enkelt måske.)
Jeg har ikke haft alle åbnet, men er temmelig sikker på, at det KUN er korte tekstbeskeder.

Videoer:
Vi har IKKE videoer liggende i mail /på pc´en

Under AAA-Ferieforespørgsel mappe:
ligger der undermapper - med forskellige emner med navnet "MOR" og "A-Mor" Der er i alt 1 (MOR)over- og yderligere 4 undermapper (A-MOR)
De indeholder henholdsvis ca. 75 - 80 - 2 - 25 og 20 stk. mail.
Her er enkelt mest små billeder.
-se venligst vedhæftede klip med oversigt over, hvad der er på mailsiden, når der åbnes.

AD spørgsmål 3 fra din forrige mail med de 8 punkter:
Du spørger, hvad der er tilbage af nye og gamle og hvilke mapper de ligger i?
Se samme vedhæftede klip.

Hele øverste afsnit under INDBAKKE (indbakke,kladder, sendt, arkiv, papirkurv, 2016) er helt intakt.
Der har ikke været ændringer, - uregelmæssigheder...

Når jeg søger i de mail, vi har tilbage - altså på den åbnede mailside (ikke i div programmer/filer)kan jeg ikke finde noget af det slettede.

Antal mail i denne gruppe mapper:
INDBAKKE- ca. 400 mail - en del er temmelig store, med vedhæftede billeder og tekst. Videoer er der IKKE.
KLADDER - indholdet i "kladder" har ikke været sendt. Ca. 20 stk.- mindre
SENDT - ca. 450 stk. alm blandede tekstmail- nogle ret store, enkelte med billeder.
ARKIV - 2 små mail
PAPIRKURV - ca. 120 mail
2016 - tom for mail
.........

UNDER gruppen ved "indbakke":

Som det ses af klip kommer

LOKALE MAPPER - er tom for mail
PAPIRKURV - er tom for mail
OUTLOOK - er tom for mail
UDBAKKE - er tom for mail

AAA-Ferieforespørgsler 2015
MOR (mail antal 75 stk.)
A-MOR modtaget post (mail antal 80 stk.)
A- MOR- div.også egne noter/kladder (mail antal 2 stk.)
A-MOR -begravelse + senere modtaget post (mail antal 25 stk.)
A-Mor begravelse - sendt (mail antal 20 stk.)

Alt under "AAA- forespørgsler" er også uforandret- uden uregelmæssigheder.

Den slettede ARKIV mappe lå mellem OUTLOOK mappe og UDBAKKE derunder.

..................................

Jeg vender tilbage, når jeg har forsøgt nævnte udvidelser + set i sbd mappe du henviser til.

Med venlig hilsen
Jeanette
Vedhæftede filer
Udklip18.JPG
Til bl.a. spørgsmålet nr. 3 af 8 spørgsmål.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 26. feb 2017 20:40

Udvidelsen vil ganske givet bringe en del mails frem i mappen Papirkurv under Lokale mapper, og den vil sikkert bringe en hel masse mails frem i mappen AAA-Ferieforespørgsler 2015.
Mvh. Kim

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » man 27. feb 2017 20:37

Til Kim - Jørgen

Jeg er i gang med den nævnte udvidelse. Følger Kim s opskrift på mail af lørdag den 25. feb - kl. 20.44.

Efter at have trykket på genstart nu og lukket ned for dette - altså også lukket mailprogrammet, har jeg genåbnet mail program.

Som nævnt i opskrift højre klikket på papirkurv under lokale mapper, og klikket på Recover delete messages på menuen.

Mit spørgsmål:

Der kommer advarsel - se vedlagte klip nr. 20.

Skal jeg blot overse denne advarsel - eller hvad gør jeg?

(Jeg kan ikke se hvordan, jeg skal "finde" anden mulighed.
I givet fald hvordan kan jeg så lukke mailsiden og stadig aktivere/klikke på Recover del. mess.)

I første omgang har jeg annulleret, og derved endnu ikke gennemført.

Venligst fra Jeanette
Vedhæftede filer
Udklip20.JPG
Skal jeg ignorere denne advarsel?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 27. feb 2017 20:47

Nederst til venstre i Thunderbird-vinduet er der en lille knap. Klik på den. Det åbner et vindue, der hedder 'Hent meddelelser'. Klik på knappen 'Senere'. Thunderbird er nu i offline-tilstand. Prøv så et gendanne meddelser.

Bemærk, at når du højreklikker på en mappe og vælger 'Recover deleted messages', bliver de gendannede meddelelser anbragt i en undermappe til mappen, du højreklikker på.
Man kan gendanne meddelelser fra de mapper, hvorfra de er slettet.
Hilsen Jørgen

JeanetteBo

Indlægaf JeanetteBo » tirs 28. feb 2017 14:55

Til Jørgen og Kim

Det ser sku vist ikke særlig godt ud....

Har fulgt jeres opskrift og både Papirkurv og AAA Ferieforespørgsler ser ud til at vise 0 fundne,
Se klip nr. 35 + 36 og 37.

Uden at have speciel forstand på det,kan jeg godt se, at der står virkelig mange KB under AAA Ferie forespørgsel.
Det undrer, særlig fordi der ikke i de mail, vi har tilbage ser ud til at være store "ting". Jeg prøver at gennemgå mailene for at tjekke det igen.

Spørgsmål:
Når jeg går ind på siden om teknisk hjælp, er der en omfangsrig side med tekniske informationer, er det relevant at sende jer kopi af dette?

Venligst fra Jeanette
Vedhæftede filer
Udklip37-Efter RECOVER Del. Mes. fra mappe AAAFerieforespørgslerJPG.JPG
Klip 35 + 36- efter Del. Re. Mes. Papirkurv under lokale mapper.
Klip 37 - er efter Del. Rec. Mes.af mappe AAA Ferieforespørgsler.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 1. mar 2017 21:20

Jeg har lige prøvet at eksperimentere lidt, og jeg får gendannet mails - ikke i mappen Deleted_emails, men i andre mapper i papirkurven, så tjek, om du har fået gendannet mails i mappen Outlook Express Import og i selve papirkurven og i mappen AAA Ferie forespørgsel og i mappen Mor og dens undermapper. Alle under Lokale mapper.

Hvis du ikke kan finde nogle mails, er du velkommen til at sende mig filen Trash, som fylder lige knap 3 MB, så kan jeg prøve manuelt at kigge i filen - men send mig den kun, hvis der ikke risikerer at ligge personfølsomme oplysninger i mailene, og vær opmærksom på, at jeg vil kunne læse de mails, der måtte ligge skjult i den.

Der er nok mange flere mails i filen AAA Ferie forespørgsel, men den er at for stor til at kunne sendes.

Min mailadresse:
kim@kimsside.dk
Mvh. Kim