Thunderbird & Lightning » vil ikke modtage mail

perfa

vil ikke modtage mail

Indlægaf perfa » tirs 21. feb 2017 22:43

Jeg har meget store problemer med en konto efter overflytning til Surftown. Og har haft fat i supportere i et væk. Det er en gåde for mig hvad der sker.
Jeg har 2 konti xxx.com og yyy.dk, de har identiske indstllinger, men xxx.com kan ikke modtage mails, mens yyy.dk godt kan.
Begge kan sende mails.

Indstillinger: IMAP, starttls, 143, almindelig adgangskode

Når jeg opretter xxx.com i Th. checkes den og Th. bekræfter alt, men angiver 'krypteret adgangskode' - det vil den ikke godkende, men vil godt når adgangskode ændres til 'almindelig adgangskode'

Forslag ??

mvh per

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/56.0.2924.87 Safari/537.36
per f andersen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: vil ikke modtage mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 22. feb 2017 04:38

Hvis nedenstående er sort snak, så er det ikke her problemet ligger.

Bruger du Surftown som DNS-server? Jeg benytter en fremmed DNS-server, og her skal man være opmærksom på at domænerne hos Surftown ikke nødvendigvis bruger samme mail exchange (mx), et af mine domæner benytter således mail4.surftown.dk, mens et andet benytter mail12.surftown.dk.

Hvis du benytter Surftowns egen DNS, vil det dog være opsat korrekt, det er altså kun, hvis du fx bruger GratisDNS, at dette kan være årsagen.
Mvh. Kim

perfa

Indlægaf perfa » ons 22. feb 2017 10:34

Tak Kim
Nej, det er ikke sort!
Jeg ved ikke præcis hvorfor, men da jeg blev overflyttet fik jeg at vide, at jeg skulle bruge en bestemt server maild1.**
Det kunne jeg ikke få til at virke.
Herefter kan jeg se at Surftown har lavet noget omdirigering, som på et tidspunkt har virket, så jeg både kunne sende og modtage.

Jeg synes, der sker mange mystiske fejl, fx har jeg lige forsøgt mig med at oprette en mailingliste, men så meldes der 'teknisk fejl', og lignende er sket før.

Jeg har slettet xxx.com og oprettet helt forfra, og så importeres alle de mails jeg har ligget i Th., men stadig modtages ingen nye.
per f andersen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 22. feb 2017 10:40

Hej Per

Problemet er nok, at de to konti netop ikke skal være opsat ens.

Jeg tror, du skal tage fat i Surftowns support, hvis du bruger deres chat-funktion får du svar med det samme i stedet for at skulle vente på en mail.
Mvh. Kim