Thunderbird & Lightning » Thunderbird app?

Tille

Thunderbird app?

Indlægaf Tille » lør 4. mar 2017 21:52

Findes email programmet Thunderbird som app? Hvor kan kan downloade den?

Ifølge CNET er der en Thunderbird portable app, men jeg kan ikke få deres download fil åbnet. Og den er også på engelsk.

Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.1; Lenovo TAB 2 A10-70F Build/LRX21M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/56.0.2924.87 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Thunderbird app?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 5. mar 2017 00:52

Hvis du med app mener til Android eller Apples i-enheder, så nej. Forvirringen med CNET opstår sikkert, fordi Microsoft er begyndt at kalde programmer til Windows 10 for apps.

Den portable Thunderbird er til en almindelig Windows, forskellen på den og den almindelige Thunderbird er, at den portable udgave kan placeres på en USB-nøgle eller et andet sted uden at være afhængig af en fast placering på Windows-drevet.
Mvh. Kim

Tille

Indlægaf Tille » søn 5. mar 2017 01:05

OK tak for svar.

Tille

Indlægaf Tille » søn 5. mar 2017 01:25

Hvad kan man så bruge som erstatning som app på Android?

Er der en app, som kan snakke sammen med Thunderbird?

Jeg ville gerne have mappesystemet og kontakt personer fra min Thunderbird med over på min tablet.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 5. mar 2017 14:44

Hvis du bruger IMAP som mailprotokol, vil dine mails altid blive synkroniseret mellem forskellige enheder, så du har de samme mails på dem alle. Du kan læse mere om forskellem mellem mailprotokollerne IMAP og POP her:
https://support.mozilla.org/t5/Grundl%C ... ta-p/18896

Kontaktpersonerne kræver lidt ekstra for at blive synkroniseret, men tjek lige først, om din mailudbyder understøtter IMAP.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 17. mar 2017 20:45

Kim Ludvigsen skrev: Hvis du bruger IMAP som mailprotokol, vil dine mails altid blive synkroniseret mellem forskellige enheder, så du har de samme mails på dem alle. Du kan læse mere om forskellem mellem mailprotokollerne IMAP og POP her:
https://support.mozilla.org/t5/Grundl%C ... ta-p/18896

Kontaktpersonerne kræver lidt ekstra for at blive synkroniseret, men tjek lige først, om din mailudbyder understøtter IMAP.

Ja de fleste af mine email konti er IMAP.

Men det er ikke kun et spørgsmål om at synkronisere, men også at overføre hele mit email mappesystem fra Thunderbird.

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 17. mar 2017 20:48

Kim Ludvigsen skrev: Hvis du med app mener til Android eller Apples i-enheder, så nej. Forvirringen med CNET opstår sikkert, fordi Microsoft er begyndt at kalde programmer til Windows 10 for apps.

Den portable Thunderbird er til en almindelig Windows, forskellen på den og den almindelige Thunderbird er, at den portable udgave kan placeres på en USB-nøgle eller et andet sted uden at være afhængig af en fast placering på Windows-drevet.

Ville man så kunne installere alle Thunderbird filerne, inkl. mappesystemet, på en usb, som man kan koble til Android tablet og bruge mailprogrammet som på en alm computer?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 17. mar 2017 20:52

Gæst skrev: Ja de fleste af mine email konti er IMAP.

Men det er ikke kun et spørgsmål om at synkronisere, men også at overføre hele mit email mappesystem fra Thunderbird.

De konti, der bruger IMAP, vil helt automatisk få synkroniseret dit mappesystem. Det er netop fordelen ved IMAP, du vil have de samme mapper og mails på alle de enheder, der er tilsluttet samme IMAP-mail.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 17. mar 2017 20:55

Gæst skrev:
Kim Ludvigsen skrev: Den portable Thunderbird er til en almindelig Windows, forskellen på den og den almindelige Thunderbird er, at den portable udgave kan placeres på en USB-nøgle eller et andet sted uden at være afhængig af en fast placering på Windows-drevet.

Ville man så kunne installere alle Thunderbird filerne, inkl. mappesystemet, på en usb, som man kan koble til Android tablet og bruge mailprogrammet som på en alm computer?

Nej. Det afgørende er styresystemet på enheden, altså din Android. Det er styresystemet, der skal afvikle programmet, uanset om programmet ligger på simkortet eller på en tilsluttet USB. Og Android kan ikke afvikle Thunderbird.
Mvh. Kim

perpert

Geografisk sted: Odense

Indlægaf perpert » man 20. mar 2017 16:22

Kunne være lækkert nok hvis Thunderbird blev lavet som en APP i den gammeldags smarttelefon-forstand.