Thunderbird & Lightning » Advarsel om problemer med YouSees manglende kryptering

Erik H
 

Advarsel om problemer med YouSees manglende kryptering

Indlægaf Erik H » tirs 4. apr 2017 15:03

Når vi prøver at oprette en mailkonto med forbindelse til YouSee kommer en advarsel frem fra Thunderbird: "Indstillinger for indgående pop3.mail bruger ikke kryptering" og "Indstillinger for udgående asmtp.mail bruger ikke kryptering."

"Thunderbird lader dig bruge mailkontoen... men du bør kontakte mailudbyder angående dine usikre forbindelser (skriver Thunderbird)

Ved henvendelse til YouSee er svaret, at det ikke er deres område - vi skal kontakte Thunderbird. Hvad skal vi gøre for at få en sikret forbindelse - som vi i øvrigt gik ud fra, at Yousee havde i forvejen? Man kan hos jer også sætte flueben ved "Jeg accepterer risikoen"; men det er vi begribeligvis ikke interesseret i. Så - hjælp udbedes!

Mvh
Erik H

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.12; rv:48.0) Gecko/20100101 Firefox/48.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4917
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Advarsel om problemer med YouSees manglende kryptering

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 4. apr 2017 15:53

Hej Erik

Hvilke indstillinger angiver du til henholdsvis indgående og udgående server (portnumre og SSL)?
Jeg mener indgående server hos YouSee bruger port 995 og SSL/TLS, mens den udgående server bruger port 587 og STARTTLS.
YouSee har lavet et hjælpeprogram, der skulle kunne opsætte kontoen for dig. Det kan du hente her: https://kundeservice.yousee.dk/mail/ops ... ailsupport
Hilsen Jørgen