Thunderbird & Lightning » kan ikke sende eller modtage

Marius
 

kan ikke sende eller modtage

Indlægaf Marius » ons 5. apr 2017 14:36

Når jeg forsøger at hente eller sende mail får jeg besked om, at
mappe-kvoten er overskredet. MEN det, der overskred kvoten kan jeg
ikke fjerne Den mail ligger nu i "Kladder" - og har firdoblet sig!??
Uhyggen bredder sig, - hvad gør jeg??
Hans Ulrik

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101 Firefox/52.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11000
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: kan ikke sende eller modtage

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 5. apr 2017 14:48

Det er mappe-kvotaen på serveren, du har problemer med. Du skal altså have slettet mails på serveren.

Hvis du bruger POP til mails, kan du evt. ændre dine indstillinger, så mails over en vis alder slettes fra serveren, eller så de slettes, lige så snart mailene er blevet hentet af Thunderbird.

Hvis du bruger IMAP, skal du slette nogle af mailene, eller du arkivere nogle af mailene eller flytte dem over i mapper under Lokale mapper.

Jeg vil tro, de ekstra kopier i Kladder løser sig selv, når du har fået løst problemet med den overskredne kvota. De opstår sikkert, fordi der ikke kan synkroniseres med serveren (hvilket tyder på, at du bruger IMAP).
Mvh. Kim

Marius
 

Re: kan ikke sende eller modtage

Indlægaf Marius » ons 5. apr 2017 15:27

De slettede - eller flyttede mails dukker op igen!!??
H.U.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4839
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: kan ikke sende eller modtage

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 5. apr 2017 17:32

Prøv at sætte Thunderbird i offline-tilstand, og se, om du så kan slette meddelelserne.
Klik på ikonet i nederste venstre hjørne af Thunderbird-vinduet. Klik på Senere.
Hilsen Jørgen

Marius
 

Re: kan ikke sende eller modtage

Indlægaf Marius » tors 6. apr 2017 08:11

Sent i aftes lykkedes det mig at fjerne omtalte, overdimensionerede
mails. Her til morgen er netaviserne så kommet. Men når jeg forsøger
at åbne, går der så lang tid, at Thunderbird melder:
"Forbindelsens tidsfrist udløbet"!
- og min Thunderbird har altid været lynhurtig til at åbne!
. andre programmer starter som sædvanligt hurtigt!
Så - hva gør jeg nu?
- undskyld
Hans Ulrik

arius
 

Re: kan ikke sende eller modtage

Indlægaf arius » fre 7. apr 2017 07:10

Med Toolwiz Care, som jeg har fundet på nettet, lykkedes det
mig omsider, at få Thunderbird til at køre normalt.
Tak for bistand.
Hans Ulrik