Thunderbird & Lightning » Kan ikke sende mails

ChristinaJ

Kan ikke sende mails

Indlægaf ChristinaJ » ons 19. apr 2017 15:44

Hej

Jeg har pludselig fået det problem at jeg ikke kan sende mails (men godt modtage mails) på Thunderbird, hverken krypterede eller almindelige mails. Jeg har forsøgt at sende til flere forskellige personer, men problemer er det samme uanset hvem modtageren er. Når jeg forsøger at sende mailen, og trykker "send", dukker følgende besked op:

Fejl ved afsendelse af meddelelse
Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Kunne ikke signere meddelelsen. Kontroller om certifikaterne for denne mailkonto er gyldige og troværdige. Certifikaterne kan findes i indstillingerne for mail- og nyhedskonti.

Jeg har ingen idé om hvorfor. Der har intet problem været med Thunderbird forinden. Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Venlig hilsen
Christina

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_10_5) AppleWebKit/603.1.30 (KHTML, like Gecko) Version/10.1 Safari/603.1.30

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kan ikke sende mails

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 19. apr 2017 16:57

Hej Christina

Åbn Kontoindstillinger. Find den pågældende mailkonto til venstre i vinduet Kontoindstillinger. Klik på underpunktet Sikkerhed. Klik på knappen 'Vælg' ud for Digital signatur, og vælg dit certifikat. Klik på OK. Bekræft, at du vil bruge samme certifikat til kryptering og dekryptering af meddelelser. Klik på OK for at gemme indstillingerne og lukke vinduet Kontoindstillinger.
Hilsen Jørgen

ChristinaJ

Re: Kan ikke sende mails

Indlægaf ChristinaJ » ons 19. apr 2017 21:40

Kære Jørgen

Tusinde tak for hjælpen! Jeg fulgte din anvisning, og det løste problemet - sådan! Virkelig en stor hjælp, jeg takker mange gange.

Venlig hilsen
Christina