Thunderbird & Lightning » visning af "samlede"

røllum

visning af "samlede"

Indlægaf røllum » søn 23. apr 2017 18:20

Hej allesammen,

har i nogen tid (siden sidste opdatering) oplevet problemer med TB 52.01.

Anvender altid Vis -> Mappe -> Samlede (det, der i gamle dage blev betegnet som "fælles indbakke?"), da jeg har flere konti. Det har fungeret uden problemer, men nu sker der det, at mails "forsvinder" - altså bliver usynlige, når jeg skifter fra et konto til Indbakke.

Da jeg bruger tilføjelsen "QuickFolders" har jeg naturligvis prøvet at starte med denne udvidelse deaktiveret, og jeg har også prøvet at starte Hjælp -> genstart med tilføjelser deaktiveret ...

... men det hjælper ikke, desværre.

Jeg har en mistanke om, at det nok ikke er TB, men WIN 10, hhv. grafikdriveren, der er skurken (det plejer det jo at være...), men oplever ingen problemer andre steder?

Gode forslag modtages gerne - på forhånd tak!

mvh, Rolf

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: visning af "samlede"

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 23. apr 2017 19:12

Hej Rolf

Jeg er ikke sikker på, at vi skal give grafikdriveren skylden i dette tilfælde.

Prøv følgende:
Åbn menuen Hjælp -> Teknisk information. Klik på knappen 'Åbn mappe' i afsnittet Programinfo. Afslut Thunderbird.
Slet filen virtualFolders.dat i mappen, du lige åbnede. Åbn mappen Mail. Slet mappen smart mailboxes i mappen Mail.
Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen

røllum

Indlægaf røllum » søn 23. apr 2017 21:21

Hej Jørgen,

takker mange gange!
Den beskrevne fremgangsmåde hjalp, nu vises mail i "Samlede" indbakke igen.
Så du har ret - for en gangs skyld er det ikke grafikdriveren :-)

Er der mulighed for at få en (kort) forklaring? Ikke fordi det er strengt nødvendigt :-) - men dels er jeg et nysgerrig menneske, dels kunne det jo være, at jeg har gjort et eller andet, som jeg fremover skal lade være med - for at undgå slige problemer?

Endnu en gang tak for hjælpen!

mvh, Rolf

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 24. apr 2017 12:20

Jeg ved ikke, hvorfor problemet opstår.

Filen 'virtualFolders.dat' indeholder oplysninger om de virtuelle mapper. Når du har valt visningsmåden Samlede mapper, er de overordnede mapper virtuelle mapper. Mappen 'smart mailboxes' indeholder de indeksfiler, der hører til de virtuelle mapper.
Hilsen Jørgen