Thunderbird & Lightning » Mozilla Thunderbird svarer ikke

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 28. apr 2017 13:21

Hvis Thunderbird indsender fejlrapporter, så giv os et par rapport-ID.
Klik på menuknappen og peg på Hjælp. Klik på Teknisk information. Find afsnittet Fejlrapporter. Kopier og giv os et par af de seneste rapport-ID.
Hilsen Jørgen

Svend Erik Ottosen
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. apr 2017 12:28

Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Svend Erik Ottosen » fre 28. apr 2017 14:32

Ved start fyldes inboxen med nye mails. Efter et stykke tid svarer systemet ikke. Popup vises herefter med fejlrapportør med teksten "Thunderbird stødte på en fejl og gik ned".

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.81 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11161
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 28. apr 2017 15:06

Hej Svend Erik

Jørgen svarede på dit første indlæg om problemet. Jeg har flyttet hans svar til denne tråd (se øverst), hvor du får besked om svar, og jeg har slettet de andre tråde, så vi undgår forvirring.
Mvh. Kim

Svend Erik Ottosen
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. apr 2017 12:28

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Svend Erik Ottosen » tirs 2. maj 2017 13:40

Hvor er menuknappen? (og hjælp?)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 2. maj 2017 13:53

Her er et skærmbillede af menuen.
Vedhæftede filer
programmenu.png
Hilsen Jørgen

Svend Erik Ottosen
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. apr 2017 12:28

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Svend Erik Ottosen » tirs 2. maj 2017 14:17

Fejlrapporter:
Begge fra 02-05-2017
bp-735d6134-2c0f-49db-8e0c-74fdf0170502
bp-762c9a37-5b18-4234-9ec8-e2b630170502

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 2. maj 2017 16:39

Jeg kunne desværre ikke udlede noget af fejlrapporterne.

Der er lige kommet en ny version af Thunderbird. Du kan fjerne den "gamle" version og installere den nyeste.
Du kan hente den her: https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Når du har hentet installationsfilen, så afslut Thunderbird. Slet mappen 'Mozilla Thunderbird' fra C:\Program Files (x86). (Det berører ikke dine mails, da de ligger et andet sted). Installer Thunderbird.
Hilsen Jørgen

Svend Erik Ottosen
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. apr 2017 12:28

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Svend Erik Ottosen » tors 4. maj 2017 13:01

Jeg har installeret den ny version og får den samme fejl, som tidligere.
Rapport ID:
bp-189641d3-6631-484a-b891-ef0230170504 (4/5/17)
Kan årsagen være, at jeg har ca 8000 mails?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11161
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 4. maj 2017 13:35

Ligger de alle i indbakken? Prøv i så fald at optimere indbakken:
Højreklik på Indbakke og klik så på menupunktet Optimer denne mappe.

Bemærk, indbakken er ikke beregnet til opbevaring af andet end nye mails. Du bør flytte mails til andre mapper (evt. arkivere dem), når du har læst/færdigbehandlet mailene. Mange mails i indbakken kan give problemer, fx i form af en langsom Thunderbird.
Mvh. Kim

Svend Erik Ottosen
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 28. apr 2017 12:28

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Svend Erik Ottosen » tors 4. maj 2017 13:42

Der er 62 mails i indbakken. Alle nye mails (siden sidste åbning af MT) placeres korrekt i indbakken. Yderligere: der er synkroniseret med min gmail, dvs de mails jeg har læst i min webmail (gmail) er også markeret som læst i MT

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mozilla Thunderbird svarer ikke

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 4. maj 2017 13:50

Så vidt jeg kan se, har du kun to tilføjelser installeret. Lightning og standardtemaet.
Se, om det gør en forskel, at køre Thunderbird i fejlsikret tilstand. Det gør du ved at holde Skift-tasten nede mens du starter Thunderbird.
Har du installeret programmer på din computer, der interagerer med Thunderbird (fx eksternt et spamfilter)?
Hilsen Jørgen