Thunderbird & Lightning » brugernavn/adgangskode?

Jo Falk Nielsen
 

brugernavn/adgangskode?

Indlægaf Jo Falk Nielsen » man 22. maj 2017 20:48

Jeg kan ikke få Thunderbird til at oprette mailkonto. Den hævder, at konfigurationen ikke kan verificeres og spørger, om mit brugernavn eller adgangskoden er forkert.
Jeg bruger YouSee, og der er mit brugernavn mobilnr., men uanset om jeg skriver mit , navn eller mobilnr., og så adgangskoden til min yousee-mail, er svaret det samme.
Hvad gør jeg galt?
Jo

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 4893
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: brugernavn/adgangskode?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 22. maj 2017 21:01

Hej Jo

Indgående post

Teknologi: POP3
Servernavn: pop3.yousee.dk (eller pop3.mail.dk)
Port: Standard (995)
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Brugernavn: Din mailadresse
Adgangskode: Din adgangskode

Udgående post

Servernavn: asmtp.yousee.dk (eller asmtp.mail.dk)
Port: Standard (587)
Forbindelsessikkerhed: STARTTLS
Brugernavn: Din mailadresse
Adgangskode: Din adgangskode

Kilde: https://kundeservice.yousee.dk/mail/ops ... lysninger/
Hilsen Jørgen

Jo Falk Nielsen
 

Re: brugernavn/adgangskode?

Indlægaf Jo Falk Nielsen » tirs 23. maj 2017 10:57

Tak, Jørgen. Jeg prøver.
Kh
Jo

Jo Falk Nielsen
 

konto uden adgang til mails

Indlægaf Jo Falk Nielsen » tirs 23. maj 2017 20:24

Kære Jørgen og I andre kloge folk
Jeg har forsøgt at gøre, som du beskrev. Ja, jeg fik en konto, men når jeg beder om nye mails, melder den "invalid user name or password".
Jeg bruger den adgangskode, jeg bruger til at komme ind på yousee-mail. jeg ved ikke, hvad jeg gør galt.
Skal jeg ændre adgangskoden til yousee og så ændre den på thunderbird?
Kh
Jo

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11159
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: brugernavn/adgangskode?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 23. maj 2017 20:48

Det skulle gerne være den samme adgangskode, som du bruger til webmail. Umiddelbart kan jeg forestille mig to fejlmuligheder: Du har tastet forkert, husk forskellen mellem små og store bogstaver; eller du har benyttet et forkert brugernavn.
Mvh. Kim

Jo Falk Nielsen
 

Re: brugernavn/adgangskode?

Indlægaf Jo Falk Nielsen » fre 26. maj 2017 20:46

Jeg gjorde netop, som du skrev, brugte mailadressen som brugernavn. Og har så prøvet to forskellige adgangskoder - den gamle og den relativt nye, som netop blev indtastet med små, store og tal, så jeg har være bevidst om det.
Jeg føler mig gevaldig dum. Overvejer situationen.
Men tak for råd.
Kh
Jo

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11159
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: brugernavn/adgangskode?

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 26. maj 2017 20:59

Hej Jo

Hvis brugernavn og adgangskode virker til webmail, så bør det være de rigtige. Der kan være andre fejl i opsætningen, men så burde du ikke få lige netop den fejlmeddelelse. Så det er lidt specielt, at det ikke virker.

Du kan prøve at benytte et lille program, som Yousee har lavet. Det opsætter kontoen for dig, så alt ud over brugernavn og adgangskode er korrekt. Du kan hente programmet her:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/ops ... ailsupport

Hvis det heller ikke virker, når programmet opsætter kontoen, så må det næsten være brugernavn eller adgangskode, der driller. Du kan i så fald prøve at kontakte Yousees support på tlf. 7070 4040.
Mvh. Kim

Jo Falk Nielsen
 

Re: brugernavn/adgangskode?

Indlægaf Jo Falk Nielsen » ons 31. maj 2017 21:36

Kære Kim
Tak for hjælp og råd. Da jeg kontaktede YouSee, oplyste svareren, at den adgangskode, jeg benytter til at komme ind på yousee, ikke kunne bruges til at give mailkontoen adgang, så der blev skabt en ny adgangskode, og så var der pludselig adgang fra thunderbird-konto til yousee.
Bare herligt.
Men altså tak for hjælp, også fra Jørgen, mener jeg.
Kh
Jo