Thunderbird & Lightning » gmailproblem

wwwwwwww

gmailproblem

Indlægaf wwwwwwww » tirs 23. maj 2017 14:42

Jeg har en domænemail, http://www.tranbjergfys.dk samt en gmail og en hotmail. Thunderbird har hidtil været sat til at køre på gmail smpt, men jeg ville gerne have det over på min domænemail-server, hvilket får gmailen til at opføre sig underligt og ikke ville opdatere. Lige nu er de seneste mails fra gmail fra 05052017, og den opdaterer ikke. Så jeg render frem og tilbage for at få rede på mine mails- der fungerer på min laptop.Af og til ialtfald.
Men jeg har ikke valgmuligheden til at vælge forskellig smtp til de forskellige kto, eller er der noget andet der driller.
Det er ret anstrengende at det lige er min arbejdscomputer
med forhåbning
klaus

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

wwwwwww

Re: gmailproblem

Indlægaf wwwwwww » tirs 23. maj 2017 14:43

og så siger den sgu at mit NYOPRETTEDE navn er i brug, så jeg skal finde på noget andet?! hvad skal det da betyde????
tranfys

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: gmailproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 23. maj 2017 20:47

Hej Klaus

Hvordan har du opsat videresendelse af mails fra din Gmail?

Bemærk, at SMTP ikke har noget med modtagelsen at gøre, SMTP har kun noget med afsendelse af mails at gøre. Bemærk også, at nogle udbydere forbyder brug af fremmede domæner som afsenderadresse. Hvis dit webhotel også gør det, vil du ikke kunne sende mails fra din Hotmail- og Gmail-konto via dit webhotel.

Medmindre du har betænkeligheder med hensyn til privatliv ved at benytte Gmail, så vil den mest normale løsning være omvendt, altså at du kører alle mails fra din hotmail og fra din domænekonto over din Gmail-konto.
Mvh. Kim