Thunderbird & Lightning » fælles indbakke for flere konti

Nils Lauridsen

fælles indbakke for flere konti

Indlægaf Nils Lauridsen » tirs 13. jun 2017 17:34

Kan Thunderbird indstilles med en fælles indbakke for flere konti?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/59.0.3071.86 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: fælles indbakke for flere konti

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 13. jun 2017 22:23

Hej Nils

Du kan vælge en visningsmåde, der samler mapperne fra de forskellige konti:
Åbn menuen Vis (Alt+V) -> Mapper -> Samlede.

Det er også muligt at samle de forskellige konti under Lokale mapper. Det gælder dog kun for POP-konti:
Åbn Kontoindstillinger. Klik på 'Serverindstillinger' under den pågældende konto til venstre i vinduet. Klik på knappen 'Avanceret' til højre i vinduet. Vælg 'Indbakke for en anden konto' og vælg så 'Global indbakke (Lokale mapper)' i rullemenuen. Klik på OK for at lukke vinduet 'Avancerede kontoindstillinger'. Klik på OK for at lukke vinduet 'Kontoindstillinger'.

Du kan læse mere om Global indbakke her: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-installation.php#global-indbakke
Hilsen Jørgen

Mozilla-Saied

Indlægaf Mozilla-Saied » fre 5. apr 2019 11:55

Hej Jørgen

Er der ingen vej udenom for at lave en fælles indbakke for flere konti, når man kun har IMAP-konti??

Mvh.
Saied

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 5. apr 2019 12:45

Hej Saied

Det er muligt at selv flikke en løsning sammen, men den vil ikke være optimal.

Du kan lave en kunstig fællesmappe under en af dine IMAP-konti, og så bruge filtre til at kopiere/flytte alle mails fra de andre konti over i den. Det vil betyde:
  • Mailene fra de andre konti vil blive synkroniseret op på den pågældende kontos IMAP-server.
  • Når du svarer på en mail, sendes den via den pågældende kontos IMAP-server.

Du kan lave en kunstig fællesmappe under Lokale mapper, og så bruge filtre til at kopiere/flytte mailene fra alle dine IMAP-konti over i den. Det vil betyde:
  • Du har kun mailene liggende lokalt i en fællesmappe, du kan fx ikke bruge fællesmappen på andre enheder, såsom en mobiltelefon.
  • Hvis du flytter mailene, skal du selv sørge for backup. Hvis du nøjes med at kopiere, skal du dels markere mailene som læst under IMAP-kontiene og dels sørge for at rydde op med jævne mellemrum, hvis du har begrænset plads på dem.
  • Jeg kan ikke lige huske, om Thunderbird kan finde ud af at bruge den rigtige mailserver til at sende fra. Du skal muligvis vælge, at alle mails sendes via én bestemt mailserver.

Jeg kan ikke afvise, at der kan være andre problemer, som jeg ikke lige har tænkt på.
Mvh. Kim

Mozilla-Saied

Indlægaf Mozilla-Saied » fre 5. apr 2019 14:43

Hej Kim

Tak for hurtig respons.
Jeg fandt frem til en anden og mere simpelt løsning. Jeg ved ikke om det er noget nyt, men det virker efter hensigten.
Jeg anvender:
Vis(Alt+V) -> Mapper -> Samlede

Mvh
Saied :)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 5. apr 2019 15:50

Åh, jeg overså det simple og gik i stedet ikke kun over åen efter vand, men også over bækken, søen og ned til havet efter vand. Godt du selv fandt den rette løsning!
Mvh. Kim