Thunderbird & Lightning » Hvordan får jeg min kalender tilbage

Petit

Hvordan får jeg min kalender tilbage

Indlægaf Petit » fre 30. jun 2017 10:07

Hej.

Jeg mistede mit indhold i Thunderbird p.g.a. C Cleaner. (Se andet sted i forum)

Jeg måtte så oprette alle mine 8 mail-konti igen. Jeg fik alle mine mails igen da det var IMAP konti.

Jeg skal have hjælp til 2 problemer som endnu ikke er klaret.

1) Jeg mangler min kalender. Min Thunderbird har installeret følgende udvidelser: Leverandørmodul for Google Kalender 3.3 og Lightning 5.4.1.1.

Hvordan får jeg den tilsluttet min Thunderbird igen. Det er så længe siden jeg fik kalenderen på, at jeg ikke huske hvordan jeg gjorde.

2) Nogle af de hentede mails (168 stk.) har ikke den oprindelige og korrekte dato og klokkeslet mere. De har bare det samme tidspunkt fra i dag hvor de blev hentet igen. Er der mulighed for at få de rigtige datoer på igen, da de bare er sat øverst i listen af indkomne mails og har en indbyrdes rodet og forkert rækkefølge.

Er der en eller anden som kan hjælpe mig med disse problemer. På forhånd. Tak !

hilsen Peter

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvordan får jeg min kalender tilbage

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 30. jun 2017 12:05

Hej Peter

Sådan får du adgang til din Google-kalender i Thunderbird, når du har installeret Leverandørmodul for Google Kalender:
Åbn menuen Filer (Alt+F) og vælg Ny -> Kalender. Vælg 'På netværk' og klik på Næste. Vælg 'Google Kalender' og klik på Næste. Indtast din mailadresse til Gmail. Følg herefter Googles guide. Vælg herefter hvilke elementer, du vil abonnere på.

Er det kun meddelelser i indbakken, der har forkert dato?
Er det i kolonnen Dato, du ser de forkerte datoer?
Du kan prøve følgende: Højreklik på Indbakke og vælg Egenskaber. Klik på knappen 'Reparer mappe'.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hvordan får jeg min kalender tilbage

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 30. jun 2017 12:20

Hej Peter

Hvis du ikke har kolonnen "Dato", men i stedet kolonnen "Modtaget", så klik på kolonneikonet yderst til højre for kolonneoverskrifterne, og vælg her Dato og fravælg Modtaget.
Mvh. Kim