Thunderbird & Lightning » Mailforvirring: mail-sammenfletning??

Gæst

Mailforvirring: mail-sammenfletning??

Indlægaf Gæst » tors 27. jul 2017 14:06

Hej! Jeg bruger Thunderbird og har været ude for et for mig 'ikke-set-før-problem': Fik en bekræftelse på en internethandel på mail fra et firma (ude i verden): mailen var 'rigtig' modtaget på min iPhone, men DEN SAMME mail på min pc. indeholdt en gammel mail-kvittering fra min mobiludbyder!!?? Meget mystisk! Min mobiludbyder siger, at det er Thunderbirds problem! Kan jeg gøre noget? Har den sidste nye ver. af Thunderbird. Jeg har kun mails fra 2017 i min indbakke (ca. 470 stk) - resten er arkiverede i lokale mapper
Venlig hilsen Bo Nørret

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Mailforvirring: mail-sammenfletning??

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 27. jul 2017 14:18

Hej Bo

Prøv lige først at optimere indbakken:
Højreklik på indbakken, og klik så på Optimer denne mappe på menuen.
Genstart Thunderbird og tjek, om problemet stadig er der.

Hvis det stadig er der, må du gerne lige fortælle, hvordan den gamle mailkvittering er indeholdt i mailen. Er den indsat i selve mailen eller er den vedhæftet som en fil?
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 27. jul 2017 16:53

Hej Kim.
Dit forslag hjalp ikke. Den 'forkerte' mail er identisk med den første mail jeg har modtaget i 2017-indbakken (kviteringsmail fra min mailudbyder) - altså de to mails er ens - dog ser den vedhæftede fil sådan ud, dog over mange linier:
�&E�n�sڶ'���������r��zX�z��N�螊�z�dE����~�&�鹹br��r��

Mvh. Bo

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 27. jul 2017 17:42

Hej igen, Kim.
Mit mail-problem er tilsyneladende løst: Så længere nede i nogle svar, at man under 'mappeegenskaber' her under 'Indbakke' kan 'Reparere mappe'. Det gjorde jeg og den 'rigtige' mail tonede frem ....!? - Så ved jeg /vi det til en anden gang :-) Tak for hjælpen! Mvh. Bo