Thunderbird & Lightning » mapper forsvundet efter flytning

Mette B

mapper forsvundet efter flytning

Indlægaf Mette B » tirs 22. aug 2017 22:04

Jeg bruger IMAP

Jeg sorterer al indkommende post i mapper for hver enkelt afsender. Et system der fungerer rigtig godt for mig.

MEN

De sidste mange måneder er sket det, når jeg flytter en mappe/undermappe trækker jeg den til den nye position som undermappe et nyt sted bliver mappenavnene skrevet med kursiv på den oprindelige placering - og jeg kan ikke åbne mails i mappen. Når jeg klikker på mappen ser den tom ud/ikke eksisterende

Når jeg bruger lunfiltret til at finde mails fra personen (som mappen omhandler) kan jeg finde en liste over alle emnerne, men får kun et tomt felt, når jeg klikker på emneordet.

Jeg får en oversigt i venstre side af filteroversigten, hvor jeg kan se, hvor mange mails der er sendt mellem personens mailadresse og mig, men heller ikke der kan jeg via mailadresserne nå til selve mailsne.

Jeg har ikke slettet mapperne, kun flyttet dem - hvad er der sket og ikke mindst, hvordan genfinder jeg mailene?

Jeg har haft tilføjelserne manuel flytning mappe, den har jeg nu slettet og det betyder, at jeg ikke kan oprette nye mapper - ved dog ikke, om det er den fjernelse, der har skabt problemet. Lidt mystisk.

Jeg bruger tilføjelserne send later, lightning, leverandørmodul til google kalender, copy sent to current, color folder. Alle andre tilføjelser har jeg fjernet - men det løser ikke problemet. Dog kan jeg se mails i en mappe, som jeg har forsøgt at flytte i dag og som nu står med kursiv, men andre mails i kursivmapper kan jeg ikke åbne.
Håber der er en teknisk sjæl, der har en løsning jeg kan afprøve. På forhånd tak for hjælp.

Mette

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/60.0.3112.90 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: mapper forsvundet efter flytning

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 22. aug 2017 22:42

En mappe, hvor navnet er skrevet med kursiv, kan indeholde undermapper, men ikke meddelelser.
Du kan måske ændre det. Det afhænger af, om serveren understøtter det.
Åbn Kontoindstillinger for den pågældende konto. Klik på 'Serverindstillinger' under kontonavnet til venstre i vinduet. Klik på knappen 'Avanceret' til højre i vinduet. Det åbner vinduet 'Avancerede kontoindstillinger'. Sæt flueben ud for indstillingen 'Serveren understøtter mapper med undermapper og meddelelser'. Klik på OK så indstillingerne gemmes og vinduet lukkes. Klik på Ok for at lukke vinduet Kontoindstillinger.

Kilde: http://kb.mozillazine.org/Grey_italic_folders
Hilsen Jørgen

Mette B

Indlægaf Mette B » ons 23. aug 2017 20:57

Hej Jørgen
Tak for godt forsøg. Indstillingen var allerede på plads, så desværre blev det ikke løsningen i denne omgang. Krydser fingre for, at der er en anden løsning, for vil virkelig gerne have mine mails frem igen.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 23. aug 2017 21:06

Hvis du har problemer med at se meddelelser i en mappe, når du har flyttet en mappe så den bliver en undermappe til mappen, så flyt undermappen tilbage.
Træk undermappen op på kontonavnet for den pågældende konto og slip den. Den vil herefter være på samme niveau som de andre mapper.
Hilsen Jørgen

Mette B

Indlægaf Mette B » tors 24. aug 2017 10:34

Hej Jørgen
Godt forslag. Jeg har prøvet det, men det ændre desværre ikke noget. Mappen bliver ved at stå med kursiv og meddelelser er forsvundet.

Hvis du er en mozillahaj, så lader jeg dig gerne hjælpe via fjernsupport, for vil ufattelig gerne finde løsningen - og ikke mindst undgå fejlen igen fremadrettet.

Er det en hjælp, som det er OK at ønske?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 25. aug 2017 12:38

Hej Mette

Sæt Thunderbird i offline-tilstand og se, om du kan se dine meddelelser.
Klik på ikonet/knappen i nederste venstre hjørne af Thunderbird-vinduet. Klik på 'Senere', når du bliver spurgt, om du vil hente meddelelser.
Du kan også prøve at reparere mappen i offline-tilstand. Højreklik på mappen og vælg 'Egenskaber'. Klik på knappen 'Reparer mappe'.
Hilsen Jørgen