Thunderbird & Lightning » Hvordan slettes kalender

Petit

Hvordan slettes kalender

Indlægaf Petit » man 4. sep 2017 11:50

Hej forum.

Hvordan sletter jeg min kalender i Thunderbird ?

Skal jeg bare slette den mailkonto (Google mail) som kalenderen er tilknyttet. Forsvinder den så. Eller er der en anden/andre måder at gøre det på ?

hilsen Peter

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvordan slettes kalender

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 4. sep 2017 12:05

Hej Peter

Åbn fanebladet Kalender (Ctrl+Skift+K). Højreklik på den kalender, du vil slette i kalenderoversigten til venstre, og vælg 'Stop abonnement på kalender'.
Hilsen Jørgen

Petit

Indlægaf Petit » man 4. sep 2017 12:18

Hej Jørgen

Jeg har (desværre) ingen kalenderoversigt i Thundebird på denne computer.
Jeg har tidligere set denne oversigt, men der er der ikke nu. Hvad skal jeg så gøre ?

hilsen Peter

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 4. sep 2017 12:33

Åbn menuen Vis (Alt+V). Klik på Kalender -> Fanebladet Kalender -> Kalenderliste.
Hilsen Jørgen

Petit

Indlægaf Petit » man 4. sep 2017 12:45

Hej Jørgen

I oversigten "Vis" er linierne Kalender og Opgaver nedtonet og de kan ikke vælges. Hvad gør jeg så ?

hilsen Peter

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 4. sep 2017 12:51

Hvis menupunkterne Kalender og Opgaver er nedtonede, er det måske fordi du ikke har fanebladet Kalender åbent/forrest. Ctrl+Skift+K åbner fanebladet Kalender. Hvis det ikke er forrest, så klik på det.
Hilsen Jørgen

Petit

Indlægaf Petit » man 4. sep 2017 14:35

Hej Jørgen
Nu kom jeg ind til kalenderlisten. Men jeg har stadig problemer.
Lad mig forklare.
Jeg for nogle "pop-up" vinduer (fejlmeddelelser) fra min kalender med datoer på aftaler som ikke længere findes i kalenderen. Meddelelsen lyder: "Dette element er for nylig blevet ændret på serveren.Hvis du sletter dette element vil ændringerne på serveren gå tabt".
Disse 2 "pop-up" forhindrer mig at foretage ændringer i kalenderlisten.
Bør jeg slette den Google mailkonto som kalenderen er tilknyttet.
Kender du noget til Google online-kalendere ?
Jeg går udfra at når jeg igen opretter min IMAP Google mailkonto i Thunderbird som kommer min Google kalender også automatisk med ind igen ? Er det rigtigt ?
hilsen Peter

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 4. sep 2017 17:39

Du skal ikke slette din Gmail-konto.
Jeg vil have dig til at omdøbe en en fil i Thunderbirds profilmappe.
Åbn menuen Hjælp -> Teknisk information. Klik på knappen 'Åbn mappe' i afsnittet Programinfo. Afslut Thunderbird. Åbn mappen calendar-data i mappen, du lige åbnede. Omdøb filen cache.sqlite til fx gammel_cache.sqlite. Start Thunderbird.
Hilsen Jørgen

Petit

Indlægaf Petit » fre 8. sep 2017 13:28

Hej Jørgen.

Dit sidste forslag forstår jeg ikke :-(

Min emneoverskrift hedder godt nok "Hvordan slettes kalender", men det kan kaldes noget andet. Hvordan sletter jeg forbindelsen mellem Thunderbird og min Google kalender.
Jeg får så mange fejlmeddelelser/pop up fra Google kalenderen i min Thunderbird, derfor vil jeg bede om forslag til nedenstående 2-trin:

1) Hvordan sletter/ophæver jeg forbindelsen mellem Thunderbird og min Google kalender.

2) Hvordan genetablerer jeg forbindelsen mellem Thunderbird og min Google kalender.

På forhånd. Tak !!!
hilsen Peter

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 8. sep 2017 14:14

Hej Peter

For at stoppe abonnementet på Google-kalenderen skal du højreklikke på kalenderen i kalenderlisten og vælge 'Stop abonnement på kalender'.
Jeg forstod på dit indlæg, at det ikke var muligt pga. pop op-vinduer. For at slippe af med pop op-vinduerne, skal du omdøbe filen cache.sqlite. Du kan fx omdøbe den til gammel_cache.sqlite.
Altså:
1. Omdøb filen cache.sqlite.
2. Stop abonnement på Google-kalenderen.
3. Genstart Thunderbird.
4. Opret forbindelse til din Google-kalender igen via menuen Filer -> Ny -> Kalender -> På netværk -> Google kalender.
Hilsen Jørgen

Petit

Indlægaf Petit » lør 7. okt 2017 13:55

Hej Jørgen

Nu har jeg (desværre) nøjagtig den samme situation for ovenfor beskrevet en gang mere.
Jeg har nu udført punkt 1 - 3.
Når jeg derefter (punkt 4.) skal til at indlæse de 2 slettede af mine i alt 6 kalendere (forskellige emner) går jeg op i øverste højre hjørne (knappen med de 3 streger) Vælger menuen "Filer", men her vises ikke Ny, Kalender - Der findes kun: Åbn, Luk, Hent nye meddelser fra, Offline.

Hvor og hvordan får jeg koblet mine 2 manglende kalendere på igen.

hilsen Peter

Petit

Indlægaf Petit » lør 7. okt 2017 14:06

Hej Jørgen

Jeg er lige blevet klar over at når jeg som jeg har ialt 6 selvstændige kalendere, så var jeg nødt til at slette alle mine kalendere for at bygge det hele op igen. Jeg kunne altså ikke tilføje 2 til de allerede eksisterende 4 kalendere.

hilsen Peter

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 7. okt 2017 14:20

Du skal åbne menuen Filer i menulinjen. Hvis du ikke kan se menulinjen, så højreklik et sted på værktøjslinjen og vælg Menulinje. Du kan også få vist menulinjen midlertidigt ved at trykke en enkelt gang på på Alt-tasten.
Hilsen Jørgen