Thunderbird & Lightning » Fejl på MIN Thunderbird mailbrowser

Novice

Fejl på MIN Thunderbird mailbrowser

Indlægaf Novice » søn 17. sep 2017 10:03

Kan ikke få mails på min mailbrowser.

Får følgende melding:

Serveren blev ikke fundet

live.mozillamessaging.com kunne ikke findes. Kontroller navnet og prøv igen.

Undersøg adressen for tastefejl, såsom ww.eksempel.dk i stedet for http://www.eksempel.dk
Hvis du ikke kan indlæse nogen sider overhovedet, undersøg da din computers netværksforbindelse.
Hvis din computer eller netværk er beskyttet af en firewall eller proxy, sørg da for at Thunderbird har tilladelse til at tilgå nettet.

Kan I hjælpe ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Fejl på MIN Thunderbird mailbrowser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 18. sep 2017 14:58

Startsiden i Thunderbird ligger på live.mozillamessaging.com. Det er også derfra Thunderbird tjekker, om der er opdateringer til programmet.
Er Thunderbird offline? Det kan også skyldes en dårlig internetforbindelse eller, at du har et sikkerhedsprogram (fx en firewall), der blokerer for Thunderbird.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » man 18. sep 2017 17:17

Hvordan tjekker jeg om TB er off-line ?

Internet forbindelsen kører udmærket til alle øvrige browsere bla. Firefox.

Hvilken firewall kunne det være ?

Problemerne startede da jeg downloadede et nyt virusprogram Bitdefender - er afinstalleret.
Venlig hilsen
Novice

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 18. sep 2017 18:57

Se om der er flueben ud for menuen Filer -> Offline -> Arbejd offline.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » man 18. sep 2017 23:22

Det er der ikke ! Kører ikke off-line. Har prøvet at sætte flueben ud for off-line hvilket giver en anden melding end den jeg har skrevet i første oplæg.

Håber I/du kan hjælpe ? Det er meget træls at Mail browseren ikke kører.
Venlig hilsen
Novice

Novice

Indlægaf Novice » tirs 19. sep 2017 23:20

Hjælp søges stadig på dette problem ? Please ?

Eller - - - -

Skal jeg forstå det manglende svar på denne problemstilling vedr. åbning af TB således, at der ikke er nogle i dette Forum der kan hjælpe med en løsning ?
Det er så første gang jeg ikke har kunnet få hjælp i dette Forum.
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 19. sep 2017 23:45

Du kan evt. slå startsiden fra i Thunderbird:

Klik på menuen Funktioner => Indstillinger => Generelt
Fjern fluebenet ud for "Vis startsiden i meddelelsesområdet ..."
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » ons 20. sep 2017 09:05

Hej Kim
Afprøvet. Det hjælper desværre ikke.
Det virker som om browseren har mistet netforbindelsen ? Når jeg prøver at oprette forbindelse vha. YouSee Mailsupport, får jeg en melding om at jeg skal være tilsluttet nettet. det er jeg jo, ellers ville jeg ikke kunne skrive/sende i dette Forum. Så jeg forstår ikke hvad der er sket ?
Ved ikke om det giver mening ? Ved heller ikke hvordan jeg skal skabe forbindelse igen. Har prøvet forskellige måder uden at det lykkedes.
Giver det anledning til andre hjælpe muligheder ?
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 20. sep 2017 09:22

Hej Novice

Måske det forvirrer os, at du nævner fejlmeddelelsen for startsiden, uden at skrive, om du kan hente/sende mails og uden at fortælle, om du får fejlmeddelelser, når du prøver at hente/sende.

Jeg kan så regne ud, at du heller ikke kan hente og sende mails. Hvis du får en fejlmeddelelse, så gengiv den her. Men umiddelbart vil jeg gætte, at du ikke får en fejlmeddelelse, fordi det er en firewall, der blokerer for Thunderbird.

Prøv at åbne din firewall, og tjek, om Thunderbird har tilladelse til at passere firewallen. Hvis Thunderbird har tilladelse, så prøv at fjerne tilladelsen - firewallen bør så spørge om tilladelse til Thunderbird, næste gang Thunderbird vil på nettet, og du skal så give tilladelse.

Problemet med firewalls er ikke skældent, og det opstår typisk, hvis firewallen ikke kan genkende Thunderbird efter, at Thunderbird er blevet opdateret.
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » ons 20. sep 2017 10:10

Jeg beklager selvfølgelig at jeg ikke har udtrykt mig klart nok i forbindelse med min forespørgsel om hjælp.
Kunne ikke finde TB i Firewallen så jeg har prøvet at slå den helt fra. Det hjælper heller ikke. Har så prøvet at skrive en mail for at sende den. Så får jeg en melding: Afsendelse mislykkedes.
Giver det nogen mening ?
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 20. sep 2017 10:51

Du kan ikke risikere at have mere end én firewall? Hvis det er Windows Firewall, du har prøvet at deaktivere, så prøv at tjekke, om du har en firewall i dit/dine sikkerhedsprogrammer. En sikkerhedspakke med antivirus vil ofte også indeholde en firewall.

Får du en fejlmeddelelse, når du forsøger at hente mails?
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » ons 20. sep 2017 16:55

Har prøvet at gå ind under Sikkerhed og vedligeholdelse i Windows, og slået alt fra. Det har ikke hjulpet.

Der kommer ingen fejlmelding når jeg forsøger at hente mails. --- Udover den jeg skrev fra start af denne tråd.
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 20. sep 2017 18:37

Du har ikke installeret en sikkerhedspakke eller andre sikkerhedsprogrammer? Det lyder temmelig meget som en firewall, der driller.
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » tors 21. sep 2017 23:34

Nu spørger jeg sikkert rigtig dumt. Har jeg nogen muligheder for at finde den Firewall - hvad kunne det være for en (typisk) ?
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 21. sep 2017 23:42

Den vil typisk følge med sammen med dit antivirusprogram. Det vil sige, du skal prøve at åbne for indstillingerne til dit antivirusprogram og så se, om du kan finde noget om en firewall.

Hvis du fortæller, hvad du bruger af antivirusprogram (Avast, AVG, Bitdefender osv.), og hvad du har af andre sikkerhedsprogrammer, kan vi måske give dig en mere præcis vejledning.
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » man 25. sep 2017 08:55

Kim Ludvigsen skrev: Hvis du fortæller, hvad du bruger af antivirusprogram (Avast, AVG, Bitdefender osv.), og hvad du har af andre sikkerhedsprogrammer, kan vi måske give dig en mere præcis vejledning.

Som tidligere skrevet startede det hele med at jeg installerede Bitdefender, som jeg så efterfølgende afinstallerede totalt. Havde Avast tidligere også afinstalleret. Har også prøvet AVG også afinstalleret. Har ikke øvrige udover Defender og Windows Firewall iflg. menuen "Sikkerhed og vedligeholdelse".
Herudover har jeg forskellige sikkerhedsprogrammer: Advanced SystemCare 10, CCleaner, Driver Booster 4, IObit Malware Fighter, IObit Uninstaller, Malwarebytes Anti-Malware, Smart Defrag 5. - - - Det var alt !
Håber virkelig at du kan hjælpe, da det er meget træls ikke at have sin vante Mail Browser.
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 25. sep 2017 09:20

Jeg kender ikke de forskellige programmer, du nævner, men så vidt jeg kan se, indeholder ingen af dem en firewall. Jeg ved ikke, om du kan have rester fra Bitdefender liggende, som kan drille. Eftersom problemet opstod efter installation af Bitdefender, lyder det som en mulighed.

Jeg har desværre kun ét forslag, og jeg ved ikke, om det kan hjælpe. Men du kan prøve at installere Bitdefender igen. Tjekke programmets indstillinger for firewallen for at sikre dig, at intet blokeres. Og derefter kan du så afinstallere Bitdefender. Brug Windows' egen funktion til afinstallering i stedet for IObit Uninstaller.

Du skal sandsynligvis genstarte computeren både efter installation og efter afinstallation af Bitdefender. Hvilket får mig til at tænke på, om du har haft genstartet computeren, efter du afinstallerede Bitdender. Hvis du ikke har haft den genstartet, så prøv lige det først, måske det kan løse problemet.
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » man 2. okt 2017 17:29

Tusind tak for hjælpen. Problemet er løst. Det var en Fejl i Windows og ikke i TB. Efter opdatering af Win10 løste det sig, så jeg kunne komme ind i TB, oprette kontakt til eksisterende Mail-Konto dvs. den gamle konto.
Det har så givet lidt problemer, som jeg har spurgt om hjælp til i anden tråd i dette Forum.
Venlig hilsen
Novice