Thunderbird & Lightning » Thunderbird er stoppet med at hente mails fra vores gmail.co

Knud K.Søndergård

Thunderbird er stoppet med at hente mails fra vores gmail.co

Indlægaf Knud K.Søndergård » tirs 10. okt 2017 10:08

Jeg har for nylig installeret thunderbird på min pc fordi jeg har problemer med outlook i windows 10.
Jeg har en gmail.com: knudesther@gmail.com
Efter at have hentet og sat thunderbird op kunne jeg ikke hente mails til indbakken. Jeg ændrede så min status på gmail kontoen til at modtage meddelelser fra "mindre sikre apps" - Så strømmede det ind med mails, og alt så ud til at fungere. Det stoppede brat igen d. 4. oktober. Siden har jeg ikke modtaget noget i thunderbird.
Thunderbird kan ikke komme i kontakt med gmail.com. Jeg får beskeden at "kontakttiden er udløbet"
Jeg har kontrolleret opsætning i ind og udserver. De står med de rigtige porte og med gmail standard opsætning.
Jeg modtager og sender lige nu mails direkte på Gmail siden.
Fra min bærbar computer, der også kører windows 10, har jeg imgen problemer.
Er der nogen der har et godt bud.
venlig hilsen
Knud Søndergård. - knudesther@gmail.com

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; MAPBJS; rv:11.0) like Gecko

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Thunderbird er stoppet med at hente mails fra vores gmai

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 11. okt 2017 11:11

Det kan være din firewall, der blokerer, fx hvis du har fået opdateret Thunderbird - det er ikke altid firewalls kan genkende opdaterede programmer. Prøv at tjekke indstillingerne for blokerede/tilladte programmer i din Firewall.

Hvis Thunderbird allerede står på listen over tilladte programmer, så prøv at fjerne Thunderbird fra listen. Når du prøver at hente mails med Thunderbird, vil firewallen sikkert spørge dig om tilladelse, og så skal du blot give tilladelse.
Mvh. Kim

Knud K Søndergård

Indlægaf Knud K Søndergård » ons 11. okt 2017 19:55

Hej Kim!
Jeg kan ikke se at Mocilla eller Thunderbird står nogle steder på firewallslisten.
Kan jeg prøve at sætte firewall ud af funktion for at se om det hjælper? - eller er det for farligt 8-)
Hilsen
Knud

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 12. okt 2017 06:47

Du kan godt prøve at midlertidigt deaktivere firewallen, bare husk at aktivere den igen, når du har prøvet, om Thunderbird så får lov at hente mails.
Mvh. Kim

Knud K Søndergård

Indlægaf Knud K Søndergård » tors 12. okt 2017 11:16

Hej Kim!
Jeg har prøvet at slukke firewall. - Så kom mine mails strømmende ind. - Herligt. Jeg slog derefter firewall til igen og sendte en mail til mig selv.
Jeg fik følgende besked fra gmail:Der har været forsøg på log in fra en app med dårlig sikkerhed, du kan bruge disse apps hvis du slår denne sikkerhedfra.
Jeg slog det fra og ved et nyt forsøg blev bedt om at logge ind igen i Thunderbird. Derefter kom min prøvemail.
Jeg har nu slået beskyttelse mod usikre apps til igen. Det ser dog ud til at Thunderbird virker forsat. - HERLIGT men underligt i mine øjne.
Tak for hjælpen :D