Thunderbird & Lightning » Ingen mails hentes

Anna-Maria Brix

Ingen mails hentes

Indlægaf Anna-Maria Brix » tirs 17. okt 2017 13:00

Når jeg åbner Thunderbird hentes ingen nye mails. En rude vises med 1.: "Prøv igen" - virker ikke.2. "indtast ny adgangskode" - virker heller ikke. Min udbyder Jubii er blevet kontaktet og alt fungerer fra deres side. Min firewall blokerer ikke for Thunderbird; det er tjekket. Hvad gør jeg?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Ingen mails hentes

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 17. okt 2017 15:30

Får du en fejlmeddelelse? I så fald, gengiv den her.

Fortæl også lige, om det tidligere har virket, og om du har ændret noget i mellemtiden.

Som du nævner, kan en firewall drille, og det vil normalt ikke resultere i en fejlmeddelelse. Det er typisk, hvis Thunderbird er blevet opdateret, firewallen kan drille, og man kan ikke altid se det i firewallens indstillinger. Nogle gange skal man fjerne tilladelsen til Thunderbird, og så give en ny tilladelse, næste gang man prøver at hente mails.
Mvh. Kim

Anna-Maria Brix

Indlægaf Anna-Maria Brix » ons 18. okt 2017 00:15

Kim Ludvigsen skrev: Får du en fejlmeddelelse? I så fald, gengiv den her.

Fortæl også lige, om det tidligere har virket, og om du har ændret noget i mellemtiden.

Som du nævner, kan en firewall drille, og det vil normalt ikke resultere i en fejlmeddelelse. Det er typisk, hvis Thunderbird er blevet opdateret, firewallen kan drille, og man kan ikke altid se det i firewallens indstillinger. Nogle gange skal man fjerne tilladelsen til Thunderbird, og så give en ny tilladelse, næste gang man prøver at hente mails.

Fejlmeddelelse: Log-in til server imap.jubii.dk mislykkedes.
Derunder står så "Prøv igen" og "Indtast ny adgangskode" samt"Annuler". Kun "Annuler" giver resultat. "Indtast ny adgangskode" giver nyt vindue med: "Indtast din adgangskode til dsl584480@mail.jubii.dk på imap.jubii.dk:". Det gør jeg så, men jeg får blot det første vindue frem igen.

Midt i sidste uge skete det samme, hvorpå jeg lukkede PC'en. Næste dag fungerede det så igen uden problemer. Fredag var det så definitivt slut med at få det til at fungere. Jeg gik ind på min Jubii-konto og lavede en ny adgangskode. Det hjalp ikke. Jeg fik Chilisupport til at tjekke firewall'en (som jeg har i mit Chili-Security program). Den blokerer ikke for Thunderbird.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 18. okt 2017 10:15

Hej Anna-maria

Ok, så er det nok ikke firewallen. Undskyld, at jeg hængte mig på den - 9 ud af 10 gange, vi hører om problemer med at hente mails, er det en firewall, der driller.

Benytter du en trådløs forbindelse? I så fald, prøv at forbinde med et kabel, hvis du har det. Problemet kan skyldes en ustabil netforbindelse.

Prøv også at tjekke, om din opsætning svarer til den, vi har listet her:
https://support.mozilla.org/da/kb/konto ... jubii-mail

Hvis problemet også er der med en kablet forbindelse, og hvis din opsætning svarer til den på vores liste:

Kan du sende mails? Hentning og afsendelse af mails er to forskellige ting, og de fungerer normalt uafhængigt af hinanden.

Kan du logge på Jubiis webmail?
Mvh. Kim

Anna-Maria Brix

Indlægaf Anna-Maria Brix » tirs 24. okt 2017 22:18

Kim Ludvigsen skrev: Hej Anna-maria

Ok, så er det nok ikke firewallen. Undskyld, at jeg hængte mig på den - 9 ud af 10 gange, vi hører om problemer med at hente mails, er det en firewall, der driller.

Benytter du en trådløs forbindelse? I så fald, prøv at forbinde med et kabel, hvis du har det. Problemet kan skyldes en ustabil netforbindelse.

Prøv også at tjekke, om din opsætning svarer til den, vi har listet her:
https://support.mozilla.org/da/kb/konto ... jubii-mail

Hvis problemet også er der med en kablet forbindelse, og hvis din opsætning svarer til den på vores liste:

Kan du sende mails? Hentning og afsendelse af mails er to forskellige ting, og de fungerer normalt uafhængigt af hinanden.

Kan du logge på Jubiis webmail?

Jeg har tjekket kabelforbindelsen. Den er ok. Jeg har også ændret opsætningen, så den svarer til Jeres liste (selv om det fungerede med den gamle).
Jeg kan sende en e-mail til mig selv, som jeg så kan læse på Jubiis webmail, som jeg kan logge ind på.
Men Jubiis webmail er tungere at danse med og vinduet, hvor jeg kan læse mailen, er for lille (p.g.a. reklamer og nyheder, så jeg ville virkelig gerne tilbage til at bruge Thunderbird.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 25. okt 2017 00:06

OK, så er det kun hentning af mails, der er et problem med. Får du stadig samme fejlmeddelelse efter at have ændret på opsætningen?
Mvh. Kim

Anna-Maria Brix

Indlægaf Anna-Maria Brix » ons 25. okt 2017 16:41

Kim Ludvigsen skrev: OK, så er det kun hentning af mails, der er et problem med. Får du stadig samme fejlmeddelelse efter at have ændret på opsætningen?

Ak ja - samme fejlmeddelelse. Visse af mine arkivgemte mails kan jeg heller ikke åbne - andre er ok. Det hele er meget mystisk.
Hvis jeg nu prøver at oprette mig på Thunderbird igen, mister jeg så alt, hvad der ligger af mails (arkiver og indbakke + sendte)på den nuværende?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 25. okt 2017 16:48

Hej Anna-Maria

Jeg har desværre ingen ide om, hvad der kan være galt. Jeg kan ikke mindes at have hørt om noget lignende tidligere. Vi må nok have nogle andre på banen.

Jeg tror ikke, at det hjælper at starte forfra - om du vil miste mails ved det, afhænger af, om du benytter IMAP eller POP3 som mailprotokol. Under alle omstændigheder er det muligt at lave backup, så du ikke vil miste noget, men vent lige for at se, om andre har nogle forslag til, hvad der kan være galt.
Mvh. Kim

jfm

Geografisk sted: Odense

Indlægaf jfm » ons 25. okt 2017 17:27

Jeg har med diverse mailkonti oplevet, at "kode-arkivet" gå i baglås.

Prøv flg.:
Funktioner ->indstillinger -> Fanen SIKKERHED -> Adgangskoder -> Gemte adgangskoder

vælg VIS ADGANGSKODER
Fjern herefter adgangskoder.
Næste gang gang du forsøger at hente og sende mails, så vil TB spørge efter dine adgangskoder.
Håber du nu kan hente mails, ellers opgiver jeg også.

Hilsen

Jørgen Madsen

Anna-Maria Brix

Indlægaf Anna-Maria Brix » tors 26. okt 2017 07:39

jfm skrev: Jeg har med diverse mailkonti oplevet, at "kode-arkivet" gå i baglås.

Prøv flg.:
Funktioner ->indstillinger -> Fanen SIKKERHED -> Adgangskoder -> Gemte adgangskoder

vælg VIS ADGANGSKODER
Fjern herefter adgangskoder.
Næste gang gang du forsøger at hente og sende mails, så vil TB spørge efter dine adgangskoder.
Håber du nu kan hente mails, ellers opgiver jeg også.

Hilsen

Jørgen Madsen

Jeg har prøvet det før, uden at det virkede - og det gjorde det heller ikke nu. Jeg får stadigt det samme vindue med "log-in mislykkedes.