Thunderbird & Lightning » Hjælp til mailopsætning

jav

Hjælp til mailopsætning

Indlægaf jav » ons 8. nov 2017 12:18

Kære alle
Jeg har flere småproblemer med min Thunderbird opsætning. Jeg har brugt Thunderbird i mange år og gerne vil fortsætte med den. Men den offline hjælp, der pt er til rådighed, er ikke tilstrækkelig. Derfor søger jeg en Thunderbird expert, som for gode ord og betaling kan hjælpe mig med problemerne. Mvh

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hjælp til mailopsætning

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 8. nov 2017 12:24

Vi sidder online her. Fortæl os, hvad problemet er, jeg er sikker på, at vi godt kan hjælpe dig her, og det er helt gratis.

Uanset hvem der skal hjælpe dig:
Beskriv problemet så grundigt som muligt.
Fortæl, hvad du har prøvet.
Og hvad der så sker.
Og hvis du får fejlmeddelelser, så gengiv dem ordret.
Mvh. Kim

jav

Indlægaf jav » tors 9. nov 2017 12:02

Tak! Jeg har tidligere beskrevet problemet her, men har ikke fået løst det. Jeg har to mailadresser: jvoetmann@mail.dk og jv@akustikjav.dk. Et eller andet i opsætningen gør, at modtagne mails til begge adresser ender i begge brevkasser. Det medfører dobbelt arbejde med at læse og rydde op. Stærkt irriterende. Ingen har hidtil kunne finde, hvor det går galt. Derfor ville jeg gerne have en person ved min side, der kunne hjælpe! Mvh

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 9. nov 2017 13:13

Jeg er på vej ud ad døren - lige et link til den gamle tråd, hvis andre vil prøve at se på problemet:
viewtopic.php?f=2&t=12474
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 9. nov 2017 15:17

Fik du tjekket, om Gmail er sat op til at hente mails fra din mail.dk-konto? Se beskrivelsen af, hvordan du tjekker, i den gamle tråd.
Mvh. Kim

jav

Indlægaf jav » fre 10. nov 2017 12:24

Jeg har checket opsætningen mange gange. Jeg kan ikke se noget i den, der angiver, at der skal kopieres til en anden mailadresse. Skal det ikke kunne ses direkte i opsætningen? Mvh

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 10. nov 2017 12:32

Jeg går ud fra, at det er opsætningen på Gmail, du mener. Klik på Konti og import. Hvis der står noget i afsnittet "Send e-mail som", så er Gmail sandsynligvis sat op til at hente mails fra den anden konto.

Du kan også prøve at rulle ned til afsnittet [b]Tjek e-mails fra andre konti[b] for at se, om der står noget der. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan det ser ud, hvis man har valgt at tjekke andre konti, men der må næsten stå et eller andet her.
Mvh. Kim