Thunderbird & Lightning » Kan ikke flytte lokale mapper til imap

Jan MB

Kan ikke flytte lokale mapper til imap

Indlægaf Jan MB » tirs 21. nov 2017 20:22

Jeg har en stor mængde mail liggende i undermapper i 'Local folders'. Jeg vil gerne flytte dem til en imap-mailkonto, så jeg prøver at trække dem op i mailkontoens indbakke. Det er lykkedes for nogle få mapper (som er blevet kopieret), men så 'låser' TB og vil ikke lade mig kopiere flere. Det hjælper at lukke TB og starte op igen, men kun indtil jeg har kopieret en enkelt eller to mapper.

Jeg har prøvet at reparere både den ene og den anden mappe uden at det har hjulpet.

Er der nogen, der kan hjælper?

TB 52.4.0 (32-bit)
Win 10 (64 bit)

/Jan

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Kan ikke flytte lokale mapper til imap

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 22. nov 2017 01:20

Hej Jan

Måske det er begrænsninger på IMAP-serveren. Prøv at kopiere mapperne over ved siden af indbakken i stedet for i indbakken - det kan du gøre ved at trække dem over på kontoens navn i stedet for på indbakken.

Det kan måske være en ide at kopiere dem i første omgang i stedet for at flytte dem, så du ikke risikerer at miste dem, hvis det fortsat driller. Så kan du efterfølgende slette dem fra Local folders, når alt er på plads.
Mvh. Kim

Jan MB

Indlægaf Jan MB » ons 22. nov 2017 09:52

Hej Kim

Tak for dit forslag. Det hjalp dog ikke, da jeg ser samme billede: Første kopiering af 1 mappe går fint. Derefter kan jeg ikke kopiere noget før jeg har lukket og genstartet TB.

Men da jeg prøver at trække mapper rundt inden for samme mailkonto får jeg følgende fejlbesked:
'Kommandoen mislykkedes. Mailserveren for kontoen xxx@yyy.zz svarede: [CANNOT] Renaming not supported across conflicting directory permissions (0.000 sec)'

(Denne meddelelse har jeg fået før, men da den kun optræder første gang jeg prøver at kopiere en mappe, har jeg overset det)

Så du har nok ret i at der er tale om en begrænsning i serveren, men jeg kan ikke gennemskue hvilken - kan du hjælpe mig på vej?

/Jan

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 22. nov 2017 09:58

Der er nok ikke andet at gøre end at tage én ad gangen - alternativet er at kontakte mail-udbyderen, men det er nok tvivlsomt, om de kan/vil tilbyde en løsning. Du kan nok højest forvente en forklaring på problemet.
Mvh. Kim

Jan MB

Indlægaf Jan MB » ons 22. nov 2017 10:06

Øv - det er mange mapper, der er tale om. Men tak for hjælpen - jeg vil prøve at høre min udbyder.

vh
Jan

Jan MB

Indlægaf Jan MB » ons 22. nov 2017 12:45

Min udbyder kom med svaret: Det viser sig, at man hos denne udbyder kun må anvende a-z, A-Z og 0-9 i mappenavnene. Når jeg ændrer navnene går alt som det skal.

/Jan