Thunderbird & Lightning » glemt adgangskode til Mozilla Thunderbirds

muddi

glemt adgangskode til Mozilla Thunderbirds

Indlægaf muddi » fre 8. dec 2017 16:21

Kan ikke komme på min mail, da jeg på ingen måder kan huske min adgangskode.
Kan ikke finde noget under:
imap.googlemail.com

Nogen der har forslag??

p.f.t.
Muddi

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/62.0.3202.94 Safari/537.36

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Re: glemt adgangskode til Mozilla Thunderbirds

Indlægaf Karl Erik » fre 8. dec 2017 19:34

Gå ind på google.com og log på Gmail derfra, der er flere forskellige muligheder for hvad man gør når koden er glemt.

Hvis din browser kan huske koden kan den findes deri, vend tilbage her hvis det er tilfældet.
Karl Erik

muddi

Indlægaf muddi » ons 13. dec 2017 18:35

Jeg er stadigvæk ikke kommer ind. Har prøvet mig frem med de spørgsmål der stilles, men lige lidt hjælper det.

Karl Erik

Indlægaf Karl Erik » tors 14. dec 2017 21:17

Hvis du er sikker på det er en Gmail du har, så er det her du skal få en kode. En Gmail-adresse skal slutte med ....@gmail.com, hvad slutter din med?
Karl Erik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 15. dec 2017 00:55

Hej Muddi

Har det tidligere virket, så du kunne hente mails fra din Google-konto i Thunderbird?

I så fald er det måske det forkerte sted, du leder efter koden. Du skal ind i indstillingerne i Thunderbird - ikke kontoindstillingerne.

Klik på menuen Funktioner (alternativt menuknappen med de tre streger).
Klik på Indstillinger.
Klik på Sikkerhed.
Klik på fanebladet Adgangskoder.
Klik på knappen Gemte adgangskoder.
Klik på knappen Vis adgangskoder.
En dialogboks åbnes, og den beder dig bekræfte, klik på Ja i dialogboksen.

Du skulle nu gerne kunne se alle tidligere gemte adgangskoder sammen med brugernavne.
Mvh. Kim

muddi

Indlægaf muddi » lør 16. dec 2017 00:45

Hej Kim
Ja indtil i fredags, hvor jeg fik Fibernet fra Fibia, har jeg ikke haft problemer. Jeg har godt nok fået besked om at mine kontoindst. var forældelde. Pludselig skulle jeg gi' kode, men kunne ikke huske den.

Har været i indst. i Thunderbird, men kan ikke få noget frem.

Prøvede at ta' et billede af indstillinger, og hvad der kom frem, men filen er for stor, men der står dette:

"Thunderbird kan huske adgangskoden til alle dine konti, så du ikke behøver indtaste dem
Gemte adgangskoder

Hovedadgangskoden beskytter alle dine adgangskoder men du skal indteste dem ved hver opstart
X Brug hovedadgangskoden
Skift adgangskoden"

Håber dette gi'r mening, for jeg behøver virkelig den adgangskode.

mvh
Muddi

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 16. dec 2017 01:07

Hej Muddi

Når det falder sammen med, at du har skiftet internetudbyder, så bliver Karl Eriks indlæg meget aktuelt: Er du sikker på, at du har en Gmail-konto? Fortæl os, hvad din mailadresse er efter @ (det før @ behøver vi ikke kende).

Når du får åbnet indstillingerne og den side, du beskriver, så skal du klikke på knappen Gemte adgangskoder. Så skulle du gerne få åbnet et nyt vindue med gemte login-oplysninger. Her skal du så klikke på knappen Vis adgangskoder nederst i vinduet.

Fortæl os også lige, hvilken internetudbyder du havde før, du skiftede til Fibia.

Og så en sidste ting, du skal fortælle os: Bliver du bedt om adgangskode, både når du vil hente mails, og når du vil sende mails?
Mvh. Kim

muddi

Indlægaf muddi » lør 16. dec 2017 01:18

Hej igen.

Min mail er xxxxx@gmail.com

Havde Yousee før Fibia

Når jeg klikker på "gemte adgangskoder" får jeg denne besked:

Indtast venligst hovedadgangskoden for software sikkerhedsenhed, og kan ikke komme videre, da jeg ikke har koden.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 16. dec 2017 02:10

Hej Muddi

Så er vi ovre i en helt anden boldgade: Du har fået sat en hovedadgangskode til Thunderbird. Man kan angive en hovedadgangskode så andre med adgang til computeren ikke kan få adgang til ens login-oplysninger til mailkontoen.

Det er ikke muligt at finde hovedadgangskoden nogle steder. I stedet kan du fjerne hovedadgangskoden, men det vil samtidig slette koden til din Gmail. Du finder en vejledning her:
https://support.mozilla.org/da/kb/hoved ... dgangskode

Når du vil hente eller sende mail, efter du har fjernet hovedadgangskoden, vil du blive bedt om at indtaste adgangskoden til din Gmail-konto. Hvis du ikke kan huske den, så kan du, som Karl Erik skrev, få hjælp til at huske koden eller lave en ny via webmail, altså på Gmails hjemmeside.
Mvh. Kim

muddi

Indlægaf muddi » lør 16. dec 2017 15:24

Hej Kim

Har nu prøvet som du beskrev, men efter jeg har er kommet i fejljonsol kan jeg ikke skrive noget.....

Der kommer er billede med Fejlkonsol i venstre hjørne og herefter nogle blå bjælker en skraldespand en sort prik med Net en blå med CSS en gul med JS en rød med Sikkerhed en grå med Logning en grøn med Server.

Ny bjælke
En gul lodret streg gult x NS_ERROR_ABORT: User canceled master password entry.

Forstår ingenting, beklager.
Kommer aldrig frem til Evaluer - Nulstil.

mvh
Muddi

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 16. dec 2017 15:34

Hej Muddi

Når du har fået åbnet vinduet Fejlkonsol, skal du indsætte nedenstående tekst i tekstfeltet nederst i vinduet:
Kode: Vælg altopenDialog("chrome://pippki/content/resetpassword.xul")

Tryk så på Enter-tasten. Et vindue med titlen 'Nulstil hovedadgangskode' åbnes. Klik på knappen Nulstil.
Hilsen Jørgen

muddi

Indlægaf muddi » lør 16. dec 2017 16:56

Hej Jørgen og I andre.

Har nu fået nulstillet, og været i google.com og Gmail og besvaret de spørgsmål der kom.

Afventer nu google, og håber på det bedste.

Indtil videre TAK for hjælpen - føler jeg er kommet et godt stykke vej og håber det faldet på plads.

mvh
Muddi :)

muddi

Indlægaf muddi » lør 16. dec 2017 18:33

Nu har jeg så været i Gmail for at få adgang til xxxxxx@gmail som jeg ikke kunne huske koden på.
Efterfølgende har google sendt mig en kode på min anden email. Den har jeg så tastet ind, og da de ikke mener at kan genkende "mig" må jeg så endnu engang vente 1-3 timer (rimelig frustreret lige nu).

Muddi :?

muddi

Indlægaf muddi » søn 17. dec 2017 21:40

Prøver lige igen, da det sikkert virkede forkert det jeg skrev i går.

Gik i Gmail for at komme ind på den Email jeg ikke kan huske koden til, og som I har været så rare at hjælpe mig med.

I Gmail tastede jeg xxxxxxx@gmail og prøvede så at få den 6-cifrede kode sendt til en anden Gmail, fik så den besked, at nu har jeg prøvet for mange gange...

Hvad pokker gør jeg så nu????

Føler efterhånden jeg er "kørt helt fast"

mvh
Muddi

Karl Erik

Indlægaf Karl Erik » tirs 19. dec 2017 19:19

Jeg tror du må tilbage til Google og få endnu en ny kode, og så sørge for at bruge den umiddelbart efter du har fået den.
Karl Erik

muddi

Indlægaf muddi » ons 20. dec 2017 15:21

Hej Karl Erik.

Har endnu engang været i google.com for at få en ny kode, men nu påstår google at de ikke kan bekræfte at denne konto tilhører mig......

De andre gange fik jeg 6 cifre jeg skulle bruge, hvilket jeg gjorde straks.

Jeg be'r om at få sendt besked til x.xxx@os.dk som er den konto de skal henvende sig til, hvis der er problemer, og det er også denne konto jeg bli'r bedt om at bekræfte når jeg be'r om en ny kode til x.xxxxxx@gmail.com

Er det her "hunden ligger begravet" ?

mvh
Muddi

muddi

Indlægaf muddi » fre 22. dec 2017 23:14

Google vil IKKE kendes ved at det er mig der har denne mail:

x.xxxxxx.gmail.com -

Kan det være fordi jeg i sin tid oprettede den i Mozilla Thunderbird og aldrig i google.com?

På et tidspunkt fik jeg besked om, at min mail var forældet, og det gjorde jeg ikke noget ved.

Er det her problemet ligger?

mvh
Muddi

muddi

Indlægaf muddi » man 25. dec 2017 23:00

Har nu slettet x.xxxxxx@gmail.com da jeg aldrig fandt koden - vil gerne takke alle for stor hjælpsomhed.
mvh
Muddi

Frits

Indlægaf Frits » tirs 9. jan 2018 22:13

Jeg kan heller ikke få gang i Thunderbird. Jeg husker overhovedet ikke, at der var en adgangskode til dette program, for det virkede jo bare, men nu har jeg skiftet computer, og så virker det ikke mere. Min mailadresse ender på @city.dk.
Er der nogen, der ved, hvad jeg skal gøre ved det?

Med venlig hilsen,
Frits.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 9. jan 2018 23:43

Hej Frits

Vi skal lige først have fundet ud af, hvilken kode der er tale om. Om det er en kode til selve Thunderbird - den kaldes en hovedadgangskode - eller om det er en kode til mailserveren.

Det kan vi se, hvis du giver os den nøjagtige meddelelse, du får om, at du skal indtaste en kode.
Mvh. Kim