Thunderbird & Lightning » afsendelse af mail afvises

Thomas Bredsdorff

afsendelse af mail afvises

Indlægaf Thomas Bredsdorff » lør 23. dec 2017 14:02

Når jeg vil sende en mail, afvises det med følgende besked:

"Mailserveren svarede: 5.7.1 Client does not have permission to send as this sender"

Hvad har jeg gjort forkert? Hvordan kan jeg fjerne denne blokade?
Med venlig hilsen
Thomas Bredsdorff

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/46.0.2486.0 Safari/537.36 Edge/13.10586

jfm

Geografisk sted: Odense

Re: afsendelse af mail afvises

Indlægaf jfm » lør 23. dec 2017 17:44

Muligvis er det firewallen, som driller. Har du tjekket om din SMTP-server er den korrekte?
Skriv evt. hos hvem du har din mail-adresse.

Hilsen

Jørgen Madsen

Thomas Bredsdorff

Indlægaf Thomas Bredsdorff » tirs 26. dec 2017 12:03

jfm skrev: Muligvis er det firewallen, som driller. Har du tjekket om din SMTP-server er den korrekte?
Skriv evt. hos hvem du har din mail-adresse.

Hilsen

Jørgen Madsen

Hej Jørgen Madsen
Tak for forslaget. Min mailadresse er xxx@hum.ku.dk og udbyderen er Københavns Universitet.

Venlig hilsen
Thomas Bredsdor´ff

Tilføjet senere: Jeg har anonymiseret din mailadresse. Jørgen Rasmussen.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 26. dec 2017 13:28

Hej Thomas

Fejlmeddelelsen kommer fra mailserveren på KU. Fejlmeddelelser med 5.7.1 kan fx betyde, at du prøver at sende en mail via KU's udgående mailserver, hvor afsenderen ikke er fra KU. Det kunne fx være, at du sender en mail via KU's udgående mailserver, men afsenderen er en mailadresse fra TDC.
Kontroller først indstillingerne for udgående server:
Åbn vinduet Kontoindstillinger i Thunderbird. Klik på Udgående server (SMTP) nederst i kolonnen til venstre. Klik på KU's udgående server til højre i vinduet. Kontrollér at alle indstillingerne er korrekte. Klik på knappen Rediger, hvis du vil ændre indstillingerne.

Hvis du mener, at indstillingerne er korrekte, så kontakt IT-afdelingen på KU. Det kan være, at de ikke har fået hvidlistet dig/dit brugernavn på mailserveren, så afsendelse af mail afvises.
Hilsen Jørgen

Webmail

Indlægaf Webmail » ons 27. dec 2017 16:34