Thunderbird & Lightning » Password problemer

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 01:23

Hej Forum.

Jeg har gentagne gange forsøgt at oprette en ny mailkonto I Thunderbird.

Allerede ved oprettelsen påstår Thunderbird at kodeordet er forkert.
Jeg renser Thunderbird med C Cleaner og prøver igen. Samme resultat.
Dernæst ændrer jeg til et andet kodeord hos mailudbyderen.
Endnu engang sker det som ovenfor beskrevet.
Igen C Cleaner + ændre kodeordet hos mailudbyderen.

Nu lykkedes det at oprette kontoen i Thunderbird.
Næste gang jeg åbner Thunderbird beder den om kodeordet til den nye konto.
Jeg får en fejlmeddelelse, at kodeordet er forkert :-(
Renser igen med C Cleaner.
Igen får jeg fejlmeddelsen på den ny-oprettede mailkonto.

Jeg mener at jeg har prøvet en del forskellige ting.
Er der en eller anden som kan hjælpe mig videre.

hilsen Peter

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11317
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: Password problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 10. jan 2018 03:57

Hej Peter

Først og fremmest: Der er ingen grund til at rense med CCleaner.

Hvilken fejlmeddelelse får du, når du forsøger at oprette kontoen? Vil skal bruge den ordrette fejlmeddelelse.
Mvh. Kim

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 05:51

Log-in mislykkedes.
Log-in til server imap.gmx-com mislykkedes.
Prøv igen - Indtast ny adgangskode - Annuller

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11317
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: Password problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 10. jan 2018 06:19

Ok, den siger ikke, at der er tale om en forkert adgangskode, kun at der ikke kunne logges ind. Det kan i stedet skyldes en forkert opsætning i forhold til, hvad mailserveren kræver, fx forkerte sikkerhedsindstillinger. Du kan også have et sikkerhedsprogram, der driller.

Jeg kan ikke umiddelbart finde en vejledning til opsætning på gmx.com, men du kan prøve at kontakte deres support. Du kan se, hvilke oplysninger du skal bruge, på vores oversigt over opsætning for diverse mailudbydere:
https://support.mozilla.org/da/kb/konto ... e-udbydere

Du må meget gerne vende tilbage med oplysningerne, så vi kan medtage gmx.com på vores oversigt.
Mvh. Kim

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 10:29

Hej Kim.

Her er indstillingerne fra GMX.com:

IMAP: imap.gmx.com
SMTP: mail.gmx.com

IMAP: 993 SSL
SMTP: 587 START TLS

hilsen Peter

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 11:09

Hej Forum

Når jeg forsøger at oprette min mailkonto i Thunderbird får jeg stadig en fejlmeddelelse.

Jeg indtaster: Navn, Mailadresse, Kodeord
Afprøv konfiguration = Ingen fejlmeddelelse
Oppe til venstre, under mine indtastede oplysninger står: Følgende indstillinger blev fundet ved at spørge serveren.

Opret konto. Nu kommer der så en fejlmeddelelse:
Konfigurationen kunne ikke verificeres. Er dit brugernavn eller adgangskoden forkert ?

Jeg går ud fra at det Thunderbird kalder brugernavn er mailadressen.

Jeg har ændret min adgangskode et par gange. Hver gang er (den nye) adgangskode "afprøvet" som log-in på mailudbyderens hjemmeside.

hilsen Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11317
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: Password problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 10. jan 2018 14:54

Hej Peter

Nogle mailtjenester benytter mailadressen som brugernavn men ikke alle. Det er samme brugernavn og adgangskode, som når du logger ind på webmail.

Tak for oplysningerne, men jeg venter lige med at opdatere vores liste, til det er lykkedes dig at få forbindelse med mailserveren.
Mvh. Kim

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 15:29

Hej igen, Kim.

Mon der ikke er en fejl i Thunderbird, da jeg jo kommer igennem "Afprøv konfiguration" med kommentaren "Følgende indstillinger blev fundet ved at spørge serveren" og så alligevel får en fejlmeddelelse ved "Opret konto" ?

hilsen Peter

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 16:31

Hej igen igen

Jeg har lige bemærket en tekstlinie i nederste venstre hjørne af min Thunderbird, når Thunderbird "forsøger" at få kontakt til min mailserver.

Der står: Mail til xxxxx@gmx.com@imap.gmx.com (det rigtige navn er i dette eksempel erstattet med xxx)

Ser det ikke lidt underligt ud at Thunderbird sender til en adresse med 2 @ og 2 gange gmx.com

hilsen Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11317
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: Password problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 10. jan 2018 16:38

Hej Peter

Jo, det er en fejl. Tjek, om din mailadresse er angivet korrekt. Og tjek også, om mailserveren er angivet korrekt. Der er sandsynligvis en fejl i en af dem.

Din mailadresse skal være xxxxx@gmx.com
Mailserveren skal være imap.gmx.com
Mvh. Kim

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 16:56

Hej Kim.

Ved oprettelsen af mailkonto i Thunderbird, indtaster jeg udelukkende xxxxx@gmx.com og i Thunderbird "vinduet" står der også kun imap.gmx.com

Jeg kan ikke forstå på hvilken måde den "sammensattet" linie bliver lavet, da der ikke er @ før imap.gmx.com

Jeg kan lige oplyse at jeg faktisk har 3 aktive mailkonti fra gmx.com i min Thnderbird, som ikke gav problemer da jeg oprettede dem for nogle år siden og som fungerer upåklageligt.

Har det forslag hvor jeg kommer videre ?

hilsen Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11317
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: Password problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 10. jan 2018 17:09

Hej Peter

Teksten kommer så hurtigt hos mig, at jeg ikke kan nå at se, hvad der står. Det kan tænkes, at @ skal tolkes som "at", på dansk "hos". Altså mailadressen "hos" mailserveren.

Lad os hoppe et trin tilbage. Fortæl os, hvilke oplysninger Thunderbird fandt ved at spørge serveren.

Og gengiv også den fejlmeddelelse, du får ved oprettelsen.
Mvh. Kim

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 17:26

Hej Kim

Jeg indtaster: Navn, Mailadresse, Kodeord
Afprøv konfiguration
Oppe til venstre, under mine indtastede oplysninger står: Følgende indstillinger blev fundet ved at spørge serveren.

Opret konto.
Fejlmeddelelse: Konfigurationen kunne ikke verificeres. Er dit brugernavn eller adgangskoden forkert ?

hilsen Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11317
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: Password problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 10. jan 2018 17:34

Står der ikke, hvilke indstillinger der blev fundet ved at spørge serveren?

Jeg er så småt ved at forlade computeren for i dag, så hvis ikke andre tager over, vender jeg tilbage i morgen.
Mvh. Kim

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 17:37

Hej Kim.

Jeg har fået denne meddelelse fra GMX.com:

Dear Peter,
You have recently attempted to integrate your GMX mailbox into an e-mail program such as Outlook or your smartphone's pre-installed e-mail app. Unfortunately, that attempt was not successful, the possible reason for which will be detailed below.
GMX.com


The POP3/IMAP/SMTP protocols which are required for e-mail programs are deactivated by default for safety reasons. This is to prevent unauthorized persons from accessing your mailbox via POP3/IMAP/SMTP.
The protocols will also be deactivated if you have set up your GMX mailbox for use in an e-mail program before, but you have not used it for a longer period of time.
To use this function, you must set up the protocols or reactivate them in your mailbox settings. You will find step-by-step instructions in the GMX Help Section.
Otherwise, we recommend using the GMX App for iOS or Android.
This application also offers direct access to your mailbox, but it does not use the unsafe POP3/IMAP/SMTP protocols.
Thank you for your cooperation.
Your GMX Team

Jeg vil nu afprøve denne "aktivering". Du hører nærmere :-)

hilsen Peter

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » ons 10. jan 2018 18:11

Hej Kim.

Oprettelsen er nu gennemført og testet med Thunderbird :-)

hilsen Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11317
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: Password problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 11. jan 2018 05:28

Hej Peter

Dejligt at det lykkedes. Jeg har opdateret vores guide, til hvis andre får problemer med at bruge GMX. Hvis du gider, må du meget gerne lige tjekke, at oplysningerne svarer til det du ser i dine indstillinger.
https://support.mozilla.org/da/kb/konto ... dere#w_gmx
Mvh. Kim

Petit
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 21. sep 2016 12:08

Re: Password problemer

Indlægaf Petit » tors 11. jan 2018 05:41

Hej Kim. Vil du være rar at fjerne mit navn i den skrivelse jeg sendte fra GMX.com (kl. 18.37)
hilsen Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11317
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 21:45

Re: Password problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 11. jan 2018 05:46

Hermed fjernet.
Mvh. Kim