Thunderbird & Lightning » meddelelsesfilter ?

perfa

meddelelsesfilter ?

Indlægaf perfa » fre 12. jan 2018 23:14

Desværre får jeg en ugudelig masse spam endog på dansk! Det sædvanlige sex eller bliv styrtende rig.

Afsenderne er forbløffende ens: Ellen P. Jonas K. Ulla V.

Hvis jeg kunne markere som spam sådan " ?.", hvor ? står for et bogstav ville alle blive fanget, men jeg kan ikke finde dokumentation for at det er muligt???

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36
per f andersen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: meddelelsesfilter ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 13. jan 2018 00:48

Hej Per

Har de danske mails et afmeldelink nederst i mailen? I så fald, skal du bruge det til at afmelde mailene.

Hvis du på et eller andet tidspunkt har deltaget i en konkurrence eller lignende på nettet, har du måske givet dem lov til at spamme dig. De overholder så loven ved at de har et afmeldelink nederst i mailen. Desværre prøver de at omgå loven ved at sende fra "forskellige" firmaer, så det kan være noget af en kamp af afmelde, før det stoppr helt.

Jeg kan ikke lige huske, om det er muligt at lave et filter med " ?.", men det vil sandsynligvis blot resultere i, at legitime mails også risikerer at blive fanget. Du kan vist lave et filter, der benytter " .", men det vil sikkert fange endnu flere legitime mails.
Mvh. Kim

perfa

Indlægaf perfa » søn 14. jan 2018 20:38

Tak Kim
Det ER spam!!
Jeg er klar over risikoen ved at bruge denne " ?.", men jeg har konstateret at der kun er yderst sjældent, at andre afsendere opfylder denne betingelse. Og jeg er alligevel nødt til at se spammails igennem.
Men nu virker den åbenbart ikke, men så kan jeg jo skrive den ind manuelt med alle bogstaver :-|
per f andersen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 14. jan 2018 20:58

Hej Per

Det burde virke, hvis du undlader spørgsmålstegnet som jokertegn - og hvis du lige undgår den fejl, vi begge har lavet. Mellemrummet skal naturligvis være efter punktummet og ikke før. Altså:

Fra indeholder ". "
(uden anførselstegnene, dvs. i tredje felt et punktum og så et mellemrum). Jeg har testet, og det virker fint her. I mit tilfælde er det legitime mails, der fanges, fordi afsenderen har benyttet en forkortelse for et mellemnavn.
Mvh. Kim