Thunderbird & Lightning » Modtager ikke alle mail

Gæst

Modtager ikke alle mail

Indlægaf Gæst » man 22. jan 2018 18:45

Hvorfor modtager jeg ikke alle mails på Thunderbird.
Når jeg tjekker mails på min mobil ligger der rigtig mange som jeg gerne ville ha' set i min alm. mail på Pc'en men de kommer ikke.
Kan ikke finde noget i indstillinger. Vinnie

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Modtager ikke alle mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 22. jan 2018 19:37

Hej Vinnie

Det er svært at sige 100 procent sikkert uden at kende din opsætning. En forklaring kan være, at du bruger POP3 som servertype på computeren eller begge steder. Prøv lige at tjekke, hvilken servertype Thunderbird er sat op til at bruge:
Klik på menuknappen.
Hold musemarkøren over Indstillinger.
Klik på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Serverindstillinger i oversigten til venstre.
Hvad står der ud for Servertype?

Prøv også at tjekke i indstillingerne i mailprogrammet på mobilen. Her kan jeg desværre ikke give dig nærmere vejledning, da jeg ikke ved, hvilken mobil og hvilket mailprogram du benytter. Servertypen hedder enten POP, POP3 (det er det samme) eller IMAP.
Mvh. Kim

KonnyH

Indlægaf KonnyH » man 22. jan 2018 21:20

Samme problem! :/

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 22. jan 2018 21:24

Samme svar til KonnyH - for det tilfælde, at du vitterligt har samme problem, og at du ikke bare ville spamme med webadressen, som du bragte i din signatur. Signaturen er hermed slettet, da vi ikke kan lide spam.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 23. jan 2018 14:00

Kim Ludvigsen skrev: Hej Vinnie

Det er svært at sige 100 procent sikkert uden at kende din opsætning. En forklaring kan være, at du bruger POP3 som servertype på computeren eller begge steder. Prøv lige at tjekke, hvilken servertype Thunderbird er sat op til at bruge:
Klik på menuknappen.
Hold musemarkøren over Indstillinger.
Klik på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Serverindstillinger i oversigten til venstre.
Hvad står der ud for Servertype?

Prøv også at tjekke i indstillingerne i mailprogrammet på mobilen. Her kan jeg desværre ikke give dig nærmere vejledning, da jeg ikke ved, hvilken mobil og hvilket mailprogram du benytter. Servertypen hedder enten POP, POP3 (det er det samme) eller IMAP.

hej jeg bruger pop3 på pc'en og imap på iphonen så må jeg jo tjekke begge dele for at være sikker,Tak for svar.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 23. jan 2018 18:20

Den bedste løsning er så at sætte Thunderbird op til at også benytte IMAP. Så vil du altid have de samme mails på både iPhonen og computeren. Nye mails vil komme begge steder, og sletter du en mail, slettes den begge steder. Du vil også have alle kopier af afsendte mails begge steder.
Mvh. Kim