Thunderbird & Lightning » Skriftstørrelse i mails

Robert Alexandar

Skriftstørrelse i mails

Indlægaf Robert Alexandar » tirs 30. jan 2018 13:07

Jeg vil gerne selv have 100% kontrol over fontstørrelsen i mine mails. Desværre kan jeg kun se 5 valg muligheder (meget lille, lille, stor etc). Jeg savner muligheden for selv at vælge ved hjælp af font str 6,7,8,9,10,11 etc. Er dette muligt?

Jeg har lavet en html signatur med verdana 11. Ingen af valgmulighederne i thunderbird svarer til dette. Enten er den mindre end eller større.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Skriftstørrelse i mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 31. jan 2018 02:49

Hej Robert

Jeg tror, det vil være en dårlig ide at understøtte den slags. Dels vil det kræve, at modtagerens program kan håndtere koden, og dels vil resultatet afhænge af modtagerens opsætning. En fast font-størrelse på 7 px vil fx sikkert være fint nok, hvis modtagerens skærmopløsning er 1024x768, men den vil sikkert være ulæselig, hvis modtagerens skærmopløsning er 1600x1200.
Mvh. Kim

Robert Alexandar

Indlægaf Robert Alexandar » ons 31. jan 2018 11:25

Det kan du have ret i. Men vil argumentet så ikke også kunne benyttes på hvilken som helst anden editor? Tænker at man jo f.eks i word etc jo netop ar muligheden for at definere dokumentet skriftstørrelse. At skrive en mail i mozilla er jo også bare en editor?? :-)

//Robert

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 31. jan 2018 11:40

Problemet er, at der ikke er nogen fast standard for fortolkning at HTML i mails. Så i stedet for at brugeren meget nemt risikerer, at hans mail ikke kan læses eller ser meget forkert ud hos modtageren, går man efter laveste fællesnævner.

Jeg mener faktisk, der var engang, hvor man kunne bruge CSS i en mail, men det kan være, min hukommelse blander Thunderbird sammen med HTML-editoren KompoZer.
Mvh. Kim