Thunderbird & Lightning » Skriftstørrelsen og type.

ber

Skriftstørrelsen og type.

Indlægaf ber » tirs 30. jan 2018 18:06

Hej.
Jeg bruger Thunderbird ver.Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.6.0

Når jeg skriver nye mails, benyttes der meget små typer og en nyskrifttype.

Selvom jeg ikke har ændret i opsætningen.
Jeg kan godt ændre størrelsen og typen på den mail jeg skriver, men når jeg så starter en ny mail, er jeg tilbage til de andre typer og små skriftstørrelser.

Hvordan kan jeg få en permanent indstilling af type og skrift.

Mvh. Birger Errboe

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Skriftstørrelsen og type.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 31. jan 2018 02:54

Hej Birger

Klik på menuknappen, og klik så på Imdstillinger på menuen.
Klik på Redigering, og klik så på fanebladet Generelt.
I afsnittet HTML kan du vælge en skrifttype, størrelse m.m. Du kan evt. klikke på knappen Gendan standard, så gendannes standardindstillingerne.
Mvh. Kim

ber

Indlægaf ber » tors 1. feb 2018 14:18

Tak KIM.
Det hjalp at vælge "meget stor". Kan du fortælle mig, hvorfor man skal vælge denne indstilling for at få det, der ligner 10 pitch størrelse og hvad bruger man de helt små størrelser til.
Mvh. Ber.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 1. feb 2018 14:28

Din skærmopløsning har en hel del at sige med hensyn til, hvor stor en skrift vil virke. Hvis du har en lav skærmopløsning på fx 1024x768, kan en skriftstørrelsen "lille" være passende, mens den er nærmest ulæselig på en skærm med en opløsning på 1600x1200.

Hertil kommer at alderen på brugeren også kan spille ind. Det bliver typisk sværere og sværere at læse de små bogstaver, jo ældre vi bliver, suk!
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 1. feb 2018 15:27

Når man sender en HTML-mail med størrelsen 'Mellem', angives der ikke nogen størrelse i mailen. Hos modtageren vises mailen med pågældendes standardskriftstørrelse, med mindre modtageren har valgt noget andet i sit mailprogram.
I Thunderbird er der indstillinger for størrelsen på skrifttyper i meddelelser, du sender (fra Meget lille til Enorm). Der er også indstillinger for størrelsen på skrifttypen i mails, der vises (både når du skriver en mail og når du læser en mail).

Hvis du synes størrelsen 'Mellem' ser lille ud, når du skriver mails, så skift til en større skriftstørrelse i Thunderbirds indstillinger. Åbn Indstillinger. Klik på Visning -> Formatering. Her kan du ændre standarskrifttypen og -størrelsen.
Hilsen Jørgen