Thunderbird & Lightning » Mail slettes i Thunderbird

heioghopp

Mail slettes i Thunderbird

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 13:42

Har problemer med mail i Thunderbird. Det har lenge vært ett problem at enkelte undermapper ikke vises. Dvs. jeg får opp feilmeldingen:

"Den aktive operasjonen på "mappenavn" feilet. E-postserveren for kontoen xxx Doesn's exist, og så mappenavnet".

Det ble så slitsomt at jeg tenkte jeg skulle lage en ny mappe og flytte over mapper/undermapper til den, men da begynte problemet. Nå er det dryss av mapper som vises i svak skrift. Mailen ligger der, men hvis jeg trykker på den eller forsøker å flytte den så forsvinner den.

Så jeg har altså flere hundremail som er forsvunnet, og lurer på om de kan gjenfinnes eller om de er tapt!

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

heioghopp

Re: Mail slettes i Thunderbird

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 14:14

VELDIG viktig for meg disse mailene. Kan også betale hvis noen klarer å gjenopprette de!

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 7. feb 2018 16:20

Mapper med navne i grå kursiv skrift kan ikke indeholde meddelelser, kun undermapper: http://kb.mozillazine.org/Grey_italic_folders

Abonnerer du på alle mapper på serveren?

Hvis du har adgang til mailserveren via din browser, kan du måske flytte rundt på meddelelserne der.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 7. feb 2018 16:42

Hej heioghopp

Jeg hæfter mig ved en enkelt ting, som du skriver, fordi det minder om et problem, vi tidligere er stødt på - men for lige at være sikker på, om jeg forstår dig ret, vil jeg lige bede dig uddybe.

Du skriver:
"Mailen ligger der, men hvis jeg trykker på den eller forsøker å flytte den så forsvinner den."

Betyder det, at du kan se emnelinjen på de forskellige mails i en mappe, og at mailene så forsvinder, når du prøver at åbne en af mailene?

His du har adgang til webmail, så prøv lige at gøre, som Jørgen foreslår.
Mvh. Kim

heioghopp

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 16:56

Hei. Har en mappe som er i grå kursiv. Men i mappen er det mail som kan sees/leses som normalt. Så stemmer ikke at de blir borte hvis jeg leser de.

Men jeg kan ikke flytte mailen (da forsvinner de), og hvis jeg trykker på innstillinger/reparer mappe så forsvinner de også.

Men det er mulig det er en avsporint fra det reelle problemet. Jeg har altså endel mail/mapper som ble slettet som jeg ønsker å gjenopprette.

Ole

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 7. feb 2018 17:08

Hej Ole

Har du webmail?
Mvh. Kim

heioghopp

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 17:23

Nei. Har ikke webmail. Det er uansett såpass mange mail at jeg trur det ville blitt mye arbeid å ornee det i webmail.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 7. feb 2018 17:26

Spørgsmålet er, om dine mails stadig er på mailserveren. Har du mulighed for at se dine mails fra en anden enhed?
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 7. feb 2018 17:32

Er du sikker på, at du ikke har webmail? Det lyder som om, du bruger mailprotokollen IMAP, og så plejer man også at have webmail. Fordelen ved webmail i dette tilfælde er, at du måske kan finde de pågældende mails der - også selvom det måske er mere besværligt end i Thunderbird.

Prøv lige at åbne kontoindstillingerne i Thunderbird for at tjekke, hvilken mailprotokol du bruger:
Klik på menuknappen, den med de tre streger.
Hold musen over menupunktet Indstillinger, og klik så på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Serverindstillinger til venstre under kontonavnet.
Hvad står der til højre ud for Servertype?

Og fortæl os også lige, hvilken mailudbyder du bruger eller hvad der står efter @'et i din mailadresse.

Og svar også lige på Jørgens spørgsmål, om du kan se mailene fra en anden enhed.
Mvh. Kim

heioghopp

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 17:49

Hei. Har webmail allikevel!
Finner alle de mailene som er slettet der. Det er den gode nyheten!

Men skulle helst ha de i Thunderbird på PCen. Det er snakk om tusenvis av mail så det vil ta titalls timer å videresende de fra webmail til Thunrderbird og organisere de i mappene.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 7. feb 2018 17:58

Hej Ole

Dejligt. Ok, så skal du sådan set bare gøre, som Jørgen tidligere foreslog. Flyt de ønskede mails og de ønskede mapper, sådan som du gerne vil have dem, via webmail. Så burde de blive flyttet tilsvarende i Thunderbird.

Du kan risikere, at du skal ind og aktivere, at du abonnerer på de forskellige mapper. Hvis du ikke kan se mapperne i Thunderbird, efter du har flyttet dem på webmail, så vend tilbage, så hjælper vi dig med at få abonneret på dem.

Bemærk, at det kan tage noget tid, fra du har flyttet rundt på mapper og mails via webmail, til det kan ses i Thunderbird.
Mvh. Kim

heioghopp

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 18:21

Fint. Vi nærmer oss nå!

Men har fremdeles noen problemer. Mappestrukturen og alle mailene er inntakt i webmail. Men jeg får ikke flyttet på mappene der.

I tillegg har jeg en annen mappestruktur på Thunderbird. Inkludert de "spøkelsesmappene" i grå som er tomme. Disse får jeg ikke slettet heller gjort noe med.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 7. feb 2018 18:32

Thunderbird viser normalt mappestrukturen, som den er på mailserveren. Det er ikke nødvendigvis sådan det ser ud på webmail eller i andre mailprogrammer.
Hilsen Jørgen

heioghopp

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 18:35

OK. Men nå er det jo bare rot. Det er dryss av spøkelsesmapper på Thunderbid jeg ikke får gjort noe med. I tillegg får jeg ikke flyttet over mailen fra Webmail til Thunderbird.

heioghopp

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 21:21

Nå ser det litt bedre ut. Ryddet i mappestrukturen på Thunderbird og fått slettet de tomme mappene.

Problemet nå er at på webmail fungerer alt bra. Dvs. både mapper og mail er inntakte.

Men på Thunderbird har jeg omtrent kun halvparten av mappene/mailene!!??

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 7. feb 2018 22:12

Klik på menuknappen, peg på 'Filer', og klik så på 'Abonner'.
Vælg den pågældende konto. Sæt V ud for de mapper, du vil abonnere på. Klik på OK.
Hilsen Jørgen

heioghopp

Indlægaf heioghopp » ons 7. feb 2018 22:20

Det er mulig det faktisk løste problemet. Nå ble jeg glad! Men etter 10 timer så er jeg nå så sliten at jeg ikke orker å sjekke om alt fungerer.

Jeg har vært innom dette før. Men hadde bare krysset av for hovedmappen og ikke undermappene.