Thunderbird & Lightning » Underpunkter til indbakke

Petit

Underpunkter til indbakke

Indlægaf Petit » tors 15. feb 2018 12:16

Hej Forum.

På min "hovedmail-konto" i Thunderbird har jeg følgende "underpunkter" under Indbakke: "Kladder" og "Skabeloner". Jeg har prøvet at kopiere disse 2 "underpunkter" til en af mine øvrige mail-konto's, men der bliver kun oprettet et "underpunkt" son får navnet "Kladder".
Er det ikke muligt at oprettet begge "underpunkter" på en anden mail-konto ?.
Mit problem er nemlig at den nuværende "hovedmail-konto" skal slettes og dermed udgå. Inden det kommer dertil vil jeg selvfølgelig gerne have oprettet de samme 2 nævnte "underpunkter" under en anden mail-konto. Håber det jeg har skrevet er forståeligt beskrevet. På forhånd. Tak!

hilsen Peter

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Underpunkter til indbakke

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 15. feb 2018 13:21

Hej Peter

Åbn vinduet 'Kontoindstillinger'. Klik på punktet 'Kopier & mapper' under den pågældende konto. Vælg hvor du ønsker mappen Skabeloner placeret.

Opret en ny mail under den konto, som du vil oprette mappen Skabeloner under. Klik på pilen ved siden af knappen 'Gem' på værktøjslinjen og vælg 'Skabelon'. Klik på knappen 'Gem'. Nu skulle Thunderbird have oprettet mappen Skabeloner, med en kopi af mailen i.
Hilsen Jørgen

Petit

Indlægaf Petit » fre 16. feb 2018 12:27

Hej Jørgen. Punkt 1 som du omtaler, har jeg under den nuværende konto valgt den af mine andre mail konti hvor mappen "Skabeloner" skal placeres.
Punkt 2 kniber det lidt mere med, desværre. Hvis jeg forstår det rigtigt skal jeg nu gå ind under den mappen hvor mappen "Skabeloner" allerede peger hen på. Hvor skal jeg finde den værktøjslinie du omtaler ? Er det under den "nye" kontos navn eller er du under indbakke ? Jeg kan hverken finde en værktøjslinie, en "Gem" knap eller en pil. Beklager.

hilsen Peter

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 16. feb 2018 13:27

Hvor mappen Skabeloner placeres afhænger af dine kontoindstillinger. Hvis du vil have mappen "Skabeloner" under en anden konto end den, du har valgt nu, så skift placeringen. Du kan altid skifte tilbage, når du har fået oprettet mappen.

Thunderbird oprettet mappen "Skabeloner", når den får brug for den. Derfor skal du lave en mail, men ikke sende den. I stedet for skal du gemme mailen som skabelon. Hvis du ikke kan se knappen "Gem" på værktøjslinjen i vinduet, hvor du skriver mail, skal du højreklikke på værktøjslinjen og vælge "Tilpas". Træk knappen "Gem" op på den ønskede placering på værktøjslinjen og klik på "Færdig".

Hvis du ikke kan se værktøjslinjen "Maillinje", så højreklik på menulinjen og vælg "Maillinje". Hvis du heller ikke kan se menulinjen, så tryk på Alt-tasten.
Hilsen Jørgen