Thunderbird & Lightning » Hvordan får jeg Thunderbird til at virke???

Lena

Hvordan får jeg Thunderbird til at virke???

Indlægaf Lena » tors 29. mar 2018 02:29

Når nu Thunderbird ikke længere betales af Mozilla og jeg har doneret, hvordan kan det så være, at mit Thunderbird stadig ikke virker??? Og hvordan kan det være, at jeg, når jeg for at blive klogere søger Thunderbird på nettet, hver gang får Mozilla "ind over"???
Gode hilsener,
Lena

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:59.0) Gecko/20100101 Firefox/59.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hvordan får jeg Thunderbird til at virke???

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 30. mar 2018 11:34

Mozilla står stadig bag Thunderbird, men man har adskilt det økonomiske mere eller mindre. Derfor får du stadig masser af resultater med Mozilla, når du søger efter noget om Thunderbird.

Med hensyn til dit problem med, at Thunderbird ikke virker, så kan vi godt prøve at hjælpe dig, men så bliver du nødt til at fortælle os lidt nærmere om, hvad der ikke virker, hvordan det viser sig, og hvad du har prøvet for at løse problemet. Får du fejlmeddelelser, så gengiv dem ordret her, da de kan være en stor hjælp til at finde ud af, hvad der går galt.
Mvh. Kim

Lena

Indlægaf Lena » fre 30. mar 2018 21:23

Hej igen,
Forleden skete der det mærkelige, at hele min startside fyldes ud af Thunderbirds anmodning om donation og at jeg ikke kan åbne en eneste af mine mapper.
Jeg har fulgt jeres vejledning om opload af skærmbillede, men ved klik på Tilføj filen får jeg følgende besked: Filen er for stor, maksimalt tilladte størrelse er 256 KiB.
Mvh
Lena

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 30. mar 2018 21:57

Vil det sige, at du ikke har mapperuden, så du kan vælge fx indbakken?

Du kan prøve at sende skærmbilledet til mig, så kan jeg tilpasse det, så det kan uploades.

Min mailadresse: kim@kimsside.dk
Mvh. Kim

Lena

Indlægaf Lena » lør 31. mar 2018 10:40

Hej igen,
Jo, jeg har mapperuden, men når jeg klikker på diverse mapper, sker der intet.
Jeg sender dig mit skærmbillede pr. mail.
Mvh Lena

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 31. mar 2018 11:40

Hej Lena

Jeg har modtaget dit skærmbillede. Jeg lægger det ikke op i forummet, fordi det indeholder personlige oplysninger.

Normalt skulle det virke at klikke på en mappe, så skulle du få vist indholdet i mappen i meddelelsesoversigten og indholdet af den valgte meddelelse i meddelelsesruden i stedet for startbilledet. Problemet kan måske skyldes dit valgte layout, og hvordan det er opsat. Prøv i første omgang at skifte til klassisk layout:
Klik på menuen Vis.
Hold musemarkøren over Layout, og klik så på Klassisk udseende.

Med klassisk udseende vises mappeoversigten til venstre, en oversigt over meddelelser øverst til højre og selve meddelelsernes indhold herunder i stedet for som nu, hvor du har tre lodrette kolonner med henholdsvis mapper, meddelelsesoversigt og -indhold.

Du kan for øvrigt slå startsiden fra:
Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Klik på Indstillinger på menuen.
Klik på siden Generelt, hvis den ikke allerede er valgt.
Fjern fluebenet ud for "Vis startsiden i meddelelsesområdet... ".
Mvh. Kim

Lena

Indlægaf Lena » man 2. apr 2018 21:04

Hej Kim,
Mange tak for din hjælp! Det var mit layout, den var gal med, og jeg kan igen åbne mine mapper.
Gode hilsener,
Lena