Thunderbird & Lightning » Blokere uønskede mails

impo
 

Blokere uønskede mails

Indlægaf impo » tirs 24. apr 2018 15:50

Hvorfor skal det være så besværligt at blokere indkomne mail som jeg får en del af fra alle mulige forskellige firmaer?
Er det ikke muligt at I kunne lave dette som en ekstra service?
Med venlig hilsen
Poul Erik

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:59.0) Gecko/20100101 Firefox/59.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11516
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: Blokere uønskede mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 24. apr 2018 16:09

Hej Poul Erik

Hvis det er mails fra danske firmaer, er de sikkert resultatet af, at du har tilmeldt dig en konkurrence eller lignende på et eller andet tidspunkt og i den forbindelse har accepteret at modtage reklamer. Det er drønsvært at slippe af med den slags igen. Den bedste metode er at benytte det afmeldingslink, der er nederst i deres mails - desværre kan det tage meget lang tid, før reklamerne helt holder op med at komme, fordi de bliver ved med at benytte forskellige mailinglister fra forskellige afsendere.

Hvis det er reklamer fra reelle virksomheder, du modtager mails fra, så er det normalt nok med én afmelding pr. firma. Det er kun spammerne, der ikke selv sælger produkter men som lever af kommission, der bliver ved med at sende fra forskellige afsenderadresser.

Hvis det er fra udenlandske virksomheder (der skriver på engelsk), skal du ikke afmelde. Her er det bedst at prøve at oplære spamfiltret i Thunderbird til at frasortere mailene. Hvis du ikke allerede kender spamfiltret, så læs mere her:
https://support.mozilla.org/da/kb/thund ... spamfilter

Det er desværre ikke muligt at lave en service, som frasorterer mailene udover ovenstående. Det er umuligt for Thunderbird at vide præcist hvilke mails, du betragter som uønskede, og hvilke du gerne vil have.
Mvh. Kim

jfm
 
Indlæg: 307
Tilmeldt: tors 16. dec 2004 17:24
Geografisk sted: Odense

Re: Blokere uønskede mails

Indlægaf jfm » ons 25. apr 2018 15:56

Hej Poul Erik
Nu ved jeg ikke, hvilken mail-adresse du har, men ofte kan du hos din udbyder vælge at slå spamfiltret til.Fordelen er, at filtret allerede der frasorterer mails, så de ikke når frem til Thunderbird, men ulempen er også at mails ikke kommer frem til dig, selv om du ønsker dem.
Generelt har jeg gode erfaringer med at "optræne" spamfiltret til at adskille "skæg og snot", men ofte er det et spørgsmål om hvad man synes er mest fordelagtigt.

Hilsen

Jørgen Madsen