Thunderbird & Lightning » TB Skifter ikke til Dansk

itjakobsen

TB Skifter ikke til Dansk

Indlægaf itjakobsen » ons 2. maj 2018 18:55

Hej Forum

Jeg har installeret TB og ja efter at Heimdal skiftede til Engelsk for nylig, var jeg igen inde og stoppe denne regel.

Nu har jeg prøvet at geninstallere TB, tilføje Dansk sprogpakke igen samt fjerne og installere TB forfra.

Desværre er jeg der hvor Engelsk nu ser ud til at hænge fast. Jeg har flittigt læst mange tråde herinde, men desværre uden en løsning.

Kan I hjælpe mig?

MVH

Kim

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/66.0.3359.139 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: TB Skifter ikke til Dansk

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 2. maj 2018 19:04

Du behøver ikke installere nogle sprogpakker for at få Thunderbird på dansk. Du skal bare installere den danske version af programmet. Du kan hente programmet på denne side: https://www.thunderbird.net/da/
Du skal ikke afinstallere den engelske version først. Du kan bare installere den danske version oveni den engelske.
Hilsen Jørgen

itjakobsen

Indlægaf itjakobsen » ons 2. maj 2018 19:11

Hej Jørgen

Tak for hurtig svar. Det er forsøgt uden held. Filen den henter hedder: Thunderbird Setup 52.7.0.exe (altså ikke noget med DA). Kører jeg denne og åbner TB igen, så kører den fortsat med Engelske menuer æv.

Bonus info. Jeg kører på den anden computer hvor problemet er, ikke med Firefox. Har det mon noget at sige?

/Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 2. maj 2018 19:25

Siden burde give dig den rigtige installationsfil. Den kan godt være dansk, selvom der ikke står DA i filnavnet.
Prøv at hente Thunderbird på denne side i stedet for: https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/all/
Hilsen Jørgen

itjakobsen

Indlægaf itjakobsen » ons 2. maj 2018 19:38

Ja det er desværre også prøvet. Det er som om at den overskriver med Engelsk hele tiden.

Skal jeg fjerne DA sprogpakken før jeg overskriver med dine versioner?

/Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 2. maj 2018 19:56

Hej Kim

Normalt er det ikke nødvendigt at afinstallere den gamle version først, men i dette tilfælde er det et forsøg værd, når nu det ikke vil virke.
Mvh. Kim

itjakobsen

Indlægaf itjakobsen » ons 2. maj 2018 20:16

Hmm det lader ikke til at have nogen effekt. Jeg har forsøgt at fjerne TB via kontrol panelet. Sjovt nok så lå mails og det hele der fortsat da jeg åbnede efter at have installeret forfra. Igen på Engelsk dog.
Jeg brugte denne installations fil:
Thunderbird Setup 52.7.0.exe på 38,9 MB.

Findes der en måde man kan tvinge dansk på?
MVH
Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 2. maj 2018 20:30

Man kan godt afinstallere og geninstallere programmet, uden at mails, kontakter osv forsvinder. De opbevares et andet sted på computeren end selve programmet.
Når du har hentet og installeret den danske version fra https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/all/ burde programmet være på dansk. Har du installeret nogen sprogpakke i Thunderbird? Åbn fanebladet Tilføjelser. Klik på Sprog til venstre i fanebladet, hvis du kan se det.
Hilsen Jørgen

itjakobsen

Indlægaf itjakobsen » ons 2. maj 2018 20:47

Det er godt nok imponerende hjælp man får herinde. Tusind tak for det :)

Jeg gik ind og fjernede sprogpakken (Dansk). Så gik jeg ud og kørte programmet igen 52.7.0 og vupti så var den på dansk. Så det var her blokeringen lå gemt.

Mange tak for hjælpen herfra og rigtig god aften til jer begge.

/Kim