Thunderbird & Lightning » Denne meddelelse er måske svindel

boldt

Denne meddelelse er måske svindel

Indlægaf boldt » tirs 19. jun 2018 16:24

De eneste mail som i min mailboks forsynes med prædikatet "Denne meddelelse er måske svindel" er mails fra mine kolleger og samarbejdspartnere. Det er aldrig svindel første gang de skriver men når vi begynder at besvare hinandens mail bliver de efterfølgende markeret som "måske svindel"

Er det muligt at indstille Thunderbird til ikke at markere mails fra personer i min mail adressebog så de ikke får prædikatet?

Det er jo ikke bare en gang mailen får prædikatet men, hver gang jeg åbner samme mail. Og, det er ikke nok at klikke på ignorer denne advarsel

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Denne meddelelse er måske svindel

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 19. jun 2018 17:02

Hej boldt

Det er desværre ikke muligt at undtage afsendere i adressebogen på samme måde som det fungerer med spam-filtret. Eneste mulighed er at slå funktionen helt fra (Menuknap => Indstillinger => Sikkerhed => Mailsvindel => fjern fluebenet ud for "Fortæl mig ...").

Når du får vist meddelelsen, så skyldes det sandsynligvis, at mailen indeholder et "maskeret" link, altså et link, der har en tekst, der henviser til ét sted, mens det reelle link er til et andet sted.
Mvh. Kim