Thunderbird & Lightning » Thunderbird virker pludselig ikke

nbm

Thunderbird virker pludselig ikke

Indlægaf nbm » fre 22. jun 2018 17:21

Efter at jeg har brugt Thunderbird i flere år, virker den pludselig ikke. Jeg kan hverken sende eller modtage post.
"Forbindelsestiden til serveren imap.one.com er udløbet", lyder
Min webmail virker som hidtil, og jeg har ikke ændret noget i Thunderbird's kontoindstillinger.
Nogle bud på, hvad der kan være galt..?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Thunderbird virker pludselig ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 22. jun 2018 18:56

Der er flere ting, der kan drille. I rækkefølge med de mest sandsynlige årsager først:

Det kan være en firewall, der blokerer. Hvis din Thunderbird er blevet opdateret for nylig, kan det være, at firewallen ikke kan genkende Thunderbird. Gå ind i firewallens indstillinger, og tjek, om Thunderbird har tilladelse. Fjern evt. tilladelsen, og giv så tilladelse, når firewallen spørger, næste gang du forsøger at hente/sende mails.

Det kan være en dårlig internetforbindelse. Kan du hente komme ind på deres webmail?

Det kan også være andre sikkerhedsprogrammer end en firewall, der blokerer.

Det kan være et eksternt program, der har ændret på dine indstillinger (især proxyindstillingerne) i Thunderbird.

Det kan være, at der er ændret på indstillingerne på mailserveren, så de også skal ændres hos dig (dette sker kun meget sjældent).
Mvh. Kim