Thunderbird & Lightning » Kan ikke starte Thunderbird

arnen

Kan ikke starte Thunderbird

Indlægaf arnen » lør 23. jun 2018 09:51

Jeg kan ikke starte Thunderbird. Jeg får meddelelsen:

Profil mangler
Din Thunderbird-profil kan ikke indlæses. Den findes ikke eller er utilgængelig.

Jeg har downloaded og prøvet at installere nyeste version, men der sker ingenting. Jeg bruger Windows 7. Jeg har haft totalt nedbrud og har geninstalleret det hele. Det virkede i går.

Venlig hilsen
Arne

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Kan ikke starte Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. jun 2018 10:07

Hej Arne

Du skriver, at du har haft totalt nedbrud. Betyder det, at du har geninstalleret Windows? Virkede det efter geninstallationen eller var det inden, at det virkede?
Mvh. Kim

arnen

Indlægaf arnen » lør 23. jun 2018 10:24

Hej Kim

Tak for dit svar.

Jeg har geninstalleret Windows. Det virkede efter geninstallationen. Jeg har løbende kopieret alle filer Thunderbird til Google Drive, og jeg har efter nedbruddet downloaded dem igen, og Thunderbird virkede upåklageligt. Jeg kunne dog ikke markere ny filer til upload til Google Drive, og i min søgen på en løsning, gik det altså galt.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. jun 2018 10:42

Har du stadig de oprindelige filer fra Thunderbird liggende på Google Drive? I så fald kan du hente dem igen, du skal dog først lige ind og fjerne de filer, som Thunderbird selv har oprettet, da profilen ikke kunne findes.

Luk Thunderbird (vigtigt!)
Jeg kan ikke lige huske, hvor du finder funktionen Kør i Windows 7, men i funktionen Kør, indtast:
%appdata%\Thunderbird
og tryk på tasten Enter.
Omdøb mappen Profiles til Gammel-Profiles

Jeg ved ikke, hvad du helt præcist har liggende på Google Drive, hvis du har mappen Profiles liggende, skal den bare kopieres herover, ellers skal du måske tilrette lidt.

Efter kopieringen skulle dine mails og indstillinger gerne være tilbage i Thunderbird, næste gang du starter programmet. Hvis det hele virker, kan du slette mappen Gammel-Profiles.
Mvh. Kim

arnen

Indlægaf arnen » lør 23. jun 2018 15:15

Hej Kim.
Nu virker det. Jeg fandt profilmappen i papirkurven, og efter gendannelse af den, virkede det hele!
Mange tak for din inspirerende hjælp! Jeg havde opgivet.
Venlig hilsen
Arne