Thunderbird & Lightning » Antal mailadresser

Generator

Antal mailadresser

Indlægaf Generator » ons 4. jul 2018 12:10

Hej - hvor mange mailadresser kan der sendes til i samme mail i Thunderbird? Vh Generator

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.99 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Antal mailadresser

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. jul 2018 12:36

Hej Generator

Jeg tror ikke, Thunderbird sætter en grænse, i så fald er grænsen i hvert fald meget høj. Hvis du ikke får lov at sende mange mails, er det din mailudbyder, der sætter en grænse, og det er ikke på antallet men på, hvor meget adresserne fylder i headeren. Jeg vil tro, at du ved de fleste mailudbydere kan sende mellem 75 og 100 mails ad gangen.

Du kan omgå grænsen ved at benytte udvidelsen Mail Merge, der sender mailene enkeltvis, og som endda tillader dig at indsætte den enkelte modtagers navn i hver mail, så mailen bliver mere personlig.

Du kan hente Mail Merge her:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbi ... ail-merge/
Mvh. Kim

Generator

Indlægaf Generator » ons 4. jul 2018 13:43

Hej Kim - jeg ved ikke hvad der er galt - men jeg har efterhånden slettet ca. 40 adresser, da jeg hele tiden får denne meddelelse:

Der opstod en fejl ved afsendelse af meddelelsen: Mailserveren svarede:
4.7.1 Error: too many recipients from 188.181.246.138.
Kontroller modtageradressen "xxxx@gmail.com", og prøv igen.

Vh Generator

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. jul 2018 13:51

Fejlen er som tidligere nævnt, at der er for mange adresser. Du skriver, at du har slettet 40 adresser, men det er mere relevant, hvor mange du har tilbage. Hvis du kun har 10 tilbage, er det en lidt speciel fejlmeddelelse, hvis du har 90 tilbage, har du stadig for mange.

Du kan undgå problemet ved at benytte udvidelsen Mail Merge.
Mvh. Kim