Thunderbird & Lightning » Ændring af adgangskode

Kibæk murefirma

Ændring af adgangskode

Indlægaf Kibæk murefirma » ons 11. jul 2018 10:45

Hej, hvordan ændre jeg adgangskoden i thunderbird fordi jeg har glemt den og kan ikke logge ind. MVH Tina

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 11_4 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) FxiOS/12.1b10941 Mobile/15F79 Safari/605.1.15

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Ændring af adgangskode

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 11. jul 2018 10:54

Hej Tina

Der kan bruges to forskellige slags adgangskoder i Thunderbird.

En hovedadgangskode, der lukker selve Thunderbird for uvedkommendes adgang. Det er meget få, der benytter en hovedadgangskode, så jeg mistænker, at du tænker på den anden slags adgangskode:

En adgangskode til selve kontoen. Uden den kan Thunderbird åbnes, men det er ikke muligt at hente eller sende mails. Hvis det er denne kode, du mangler, skal du have fat i mailudbyderen - dem der har givet dig din mailadresse. Thunderbird har ikke noget med denne kode at gøre, ud over at programmet bruger koden til at logge ind på mailserveren. Typisk vil du på mailudbyderens hjemmeside kunne nulstille din kode, men ellers skal du ringe til deres support.
Mvh. Kim

Tommy J

Indlægaf Tommy J » man 3. sep 2018 08:18

Jeg har nok det samme problem, og dog: Jeg kan ikke komme ind i thunderbird p.g.a. en kode, jeg har glemt. Jeg har prøvet at gå gennem TOOLS, ERROR CONSOLE og jeg er blevet tilbudt at resette password. Ja tak, men det hjælper ikke, det er jo det, jeg har glemt.Hvordan får jeg lavet et nyt ?
Mvh
Tommy J
Ps.min mailudbyder har oprettet en konto(med min mailadresse) andetsteds(google?), så jeg modtager stadig min post.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 3. sep 2018 08:35

Hej Tommy

Hvis det er en hovedadgangskode, der driller, så læs denne artikel:
https://support.mozilla.org/da/kb/besky ... ed-en-hove
Mvh. Kim