Thunderbird & Lightning » Får ikke advisering på mine kalenderaftaler

Linda
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 23. aug 2018 11:07

Får ikke advisering på mine kalenderaftaler

Indlægaf Linda » tors 23. aug 2018 11:08

Hejsa
Er der en der ved hvorfor mine kalenderaftaler pludselig ikke popper op mere automatisk?

Jeg har forsøgt at sætte påmindelser på igen manuelt og gemme aftalerne - og det kan jeg også fint - men den gemmer bare ikke ændringen.

What to do? :(

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36 Edge/17.17134

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5139
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 16:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Får ikke advisering på mine kalenderaftaler

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 23. aug 2018 11:40

Hej Linda.

Har du kontrolleret indstillingerne?
Åbn vinduet Indstillinger i Thunderbird. Klik på 'Kalender', og klik så på fanebladet 'Alarmer'. Kontrollér at der er flueben ud for indstillingen 'Vis pop op-vindue ved alarmer'.
Hilsen Jørgen

Linda
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 23. aug 2018 11:07

Re: Får ikke advisering på mine kalenderaftaler

Indlægaf Linda » tors 23. aug 2018 11:53

Hej Jørgen
Tak for dit svar
Jeg har egentlig en Gmail, men den er understøttet via Thunderbird - men hvordan åbner jeg så Thunderbird rigtig op?

jfm
 
Indlæg: 320
Tilmeldt: tors 16. dec 2004 16:24
Geografisk sted: Odense

Re: Får ikke advisering på mine kalenderaftaler

Indlægaf jfm » tors 23. aug 2018 14:39

Hej Linda
Hvilken Thunderbird/Lightning-udgave bruger du?
Jeg har bemærket i TB60.0/Lightning 6.2, at alarmen ikke altid automatisk aktiveres, når man opreter en ny aftaler. Tjek derfor om du kan se "Klokkesymbolet" på aftale. Mangle "klokken", så skal du åbne aftalen og angive hvornår alarmen skal vises.

Hilsen

Jørgen Madsen